2014-12-06, 15:19
  #445
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Märklig analys, Rosatom är involverade men ditt uttalande är skevt
Jag läste rubriken bara, Mybad
Citera
2014-12-06, 16:02
  #446
Medlem
USA är redo att anfalla Ryssland?
Citat:
America is on a war footing. While, a World War Three Scenario has been on the drawing board of the Pentagon for more than ten years, military action against Russia is now contemplated at an “operational level”. Similarly, both the Senate and the House have introduced enabling legislation which provides legitimacy to the conduct of a war against Russia.
http://www.globalresearch.ca/america-is-on-a-hot-war-footing-house-legislation-paves-the-way-for-war-with-russia/5418035

Ron Paul, US Kongressledamot: “Reckless Congress 'Declares War' on Russia”:
Citat:
Today the US House passed what I consider to be one of the worst pieces of legislation ever. H. Res. 758 was billed as a resolution “strongly condemning the actions of the Russian Federation, under President Vladimir Putin, which has carried out a policy of aggression against neighboring countries aimed at political and economic domination.”
http://www.ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2014/december/04/reckless-congress-declares-war-on-russia/

Undrar om det finns ett samband med att South Stream har avvecklats.
Gazprom: Efter byggandet av gasledningen till Turkiet kommer gastransitering genom Ukraina att minskas till noll.
http://english.pravda.ru/world/europe/02-12-2014/129188-russia_eu_south_stream-0/
Citera
2014-12-06, 16:23
  #447
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
USA är redo att anfalla Ryssland?

http://www.globalresearch.ca/america-is-on-a-hot-war-footing-house-legislation-paves-the-way-for-war-with-russia/5418035

Ron Paul, US Kongressledamot: “Reckless Congress 'Declares War' on Russia”:

http://www.ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2014/december/04/reckless-congress-declares-war-on-russia/

Undrar om det finns ett samband med att South Stream har avvecklats.
Gazprom: Efter byggandet av gasledningen till Turkiet kommer gastransitering genom Ukraina att minskas till noll.
http://english.pravda.ru/world/europe/02-12-2014/129188-russia_eu_south_stream-0/

USA är alltid redo, däremot kommer de givetvis inte att anfalla
Citera
2014-12-06, 16:31
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
USA är alltid redo, däremot kommer de givetvis inte att anfalla

Om du har läst artiklarna jag länkat till så förstår (till och med) du vem är det som hetsar (och har gjort det sedan 2009!) till WWIII. Och det är definitivt inte Ryssland.
__________________
Senast redigerad av memmo47 2014-12-06 kl. 16:38.
Citera
2014-12-06, 16:44
  #449
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Om du har läst artiklarna jag länkat till så förstår (till och med) du vem är det som hetsar (och har gjort det sedan 2009!) till WWIII. Och det är definitivt inte Ryssland.

jag behöver inte dina artiklar för att veta vad ryssland går för. utan USA hade sovjet och kommunismen varit världsomfattande idag, du fattar förmodligen inte vad det innebär så du får ha dina puerila åsikter bäst du vill
Citera
2014-12-06, 16:57
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
jag behöver inte dina artiklar för att veta vad ryssland går för. utan USA hade sovjet och kommunismen varit världsomfattande idag, du fattar förmodligen inte vad det innebär så du får ha dina puerila åsikter bäst du vill


"puerila åsikter" är inte mina, de tillhör Ron Paul (US Kongressledamot) som jag refererar till:
Citat:
Reckless Congress 'Declares War' on Russia”
These are the kinds of resolutions I have always watched closely in Congress, as what are billed as “harmless” statements of opinion often lead to sanctions and war. I remember in 1998 arguing strongly against the Iraq Liberation Act because, as I said at the time, I knew it would lead to war. I did not oppose the Act because I was an admirer of Saddam Hussein – just as now I am not an admirer of Putin or any foreign political leader – but rather because I knew then that another war against Iraq would not solve the problems and would probably make things worse. We all know what happened next.

That is why I can hardly believe they are getting away with it again, and this time with even higher stakes: provoking a war with Russia that could result in total destruction!

Jag blir dock inte förvånad över din läsförståelse, med tanke på den senaste PISA-undersökningen...
Tips: använd google translate (copy-paste)
__________________
Senast redigerad av memmo47 2014-12-06 kl. 17:02.
Citera
2014-12-06, 17:09
  #451
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
"puerila åsikter" är inte mina, de tillhör Ron Paul (US Kongressledamot) som jag refererar till:


Jag blir dock inte förvånad över din läsförståelse, med tanke på den senaste PISA-undersökningen...
Tips: använd google translate (copy-paste)

jag är finne, varit bosatt i USA och förstår nog det mesta på 5 språk. skeppar för tillfället Bitumen från skitstaden st Petersburg. finland ligger jävligt bra till i PISA btw
Citera
2014-12-06, 17:21
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
jag är finne, varit bosatt i USA och förstår nog det mesta på 5 språk. skeppar för tillfället Bitumen från skitstaden st Petersburg. finland ligger jävligt bra till i PISA btw

Då har du ett jobb (så länge det finns affärsrelationer med Ryssland, vill säga, vilket du ologiskt nog motarbetar), tack vare Ryssland. Något att vara tacksam för, imho.
__________________
Senast redigerad av memmo47 2014-12-06 kl. 17:38.
Citera
2014-12-06, 17:29
  #453
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Då har du ett jobb (än så länge), tack vare Ryssland. Något att vara tacksam för, imho.

har man en gång träffat en rysk babushka från ryska port state så är du allt utom tacksam. byråkratin i det där jävla landet är fortfarande lika vedervärdig som på sovjettiden. superlativen räcker inte till för att beskriva dessa översminkade dryga tjocka paragrafryttare. min farfar var krypskytt på karelska näset, jag drömmer mig bort till hans och Häyhäs glansdagar
Citera
2014-12-06, 18:16
  #454
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja iså fall en rejäl fördröjning eftersom vi i väst ännu inte påverkats av rysk propaganda trots snart ett sekel gått sedan Ryssland började sin nedgång och isolering. Rysk propaganda är ju mer av ett skämt för upplysta nationer, ungefär som när kineserna viftade Maos lilla röda . Politiska slagord är ju varningssignal nr:1. Både Hitler och Mussolino var mästare i att lura befolkningen med stora politiska tal, medan dom var urusla strateger.
Jag skulle säga att vi (dvs väst som helhet) påverkas av rysk propaganda. De lyckades ju starta krig mot Ukraina utan att någon reagerade genom att förneka allt till exempel. Visst ser vi igenom det, men propagandan gav tillräckligt med fördröjning för deras syften.

Det var väl Ryssland som ville namnge Östersjön Fredens hav eller något sådant. Propaganda.
Citera
2014-12-06, 18:52
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
jag behöver inte dina artiklar för att veta vad ryssland går för. utan USA hade sovjet och kommunismen varit världsomfattande idag, du fattar förmodligen inte vad det innebär så du får ha dina puerila åsikter bäst du vill
Nej. Det är på grund av USA som kommunismen öht lyckades ta sig ut ur Sovjet.

Självklart kommer USA vara delaktigt i ett ww3. Men USA kommer inte starta kriget. Det beror på att USA är världspolisen som alla ropar efter så fort det blir lite jobbigt. Titta bara på muhammedanerna i norra Irak. För något år sedan ville de se USA brinna till grunden, sen när ISIS kom började de genast vifta med rödvita flaggor och sjunga lovsånger till USA.
Citera
2014-12-06, 19:07
  #456
Medlem
Moskva, Brussel & South Stream:
"Ryska UD har uppmärksammat en uppsjö av paniska kommentarer i samband med Ryssland beslut att stänga projektet South Stream, men vidarebefordrar deras oro till de ansvariga överläggarna i Europa och inte Moskva."
http://swedish.ruvr.ru/news/2014_12_02/Ryska-UD-den-som-forgjorde-South-Stream-far-rakna-med-forluster-9034/

"EU companies to suffer €2.5bn losses from South Stream project cancellation"
http://www.ibtimes.co.uk/eu-companies-suffer-2-5bn-losses-south-stream-project-cancellation-1477977

EU börjar backa. "Bollen ligger nu hos Ryssland", säger Juncker.
"Hindren för att fortsätta att bygga gasledningen South Stream är inte oöverstigliga, och gasledningen kan fortfarande byggas. Det uppger EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker, enligt Dow Jones Newswires."
http://www.di.se/artiklar/2014/12/4/juncker-gasledningen-kan-byggas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in