2014-12-05, 20:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Har de inte mätt eller dokumenterat bitmärkena? Konstigt i så fall. Det borde väl kunna synas om bitmärket gjorts av en barnkäke eller vuxenkäke.

Det kan vara svårt om man inte har avtryck av hela (eller större delar av) tandgården.
Det kan vara sk nyp mellan en framtand och en i underkäken t ex.
Det är en så pass bisarr detalj att jag är förvånad över att vi inte fått se nån djupare analys dokumenterad.
Men vi vet inte vad som står i de sekretessade avsnitten förstås...
Citera
2014-12-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Du får ursäkta om jag snurrar till det, men var det ett skoavtryck på pappret som skulle ha varit Amanis? Jag trodde det var ett [i]fot[i]avtryck?

Edit; vad snyggt det blir när jag kör kursiv text

Måste kolla. Kan har varit fotavtryck och jag drog den förhastade slutsatsen att det var Amanis? Möjligt.
Citera
2014-12-05, 20:46
Medlem
[quote=Remark|51365207]När det blev så försenat med anknytningen hade Madleen kommit överens med Yara att hon skulle komma tillbaka till Gaza. Så vitt jag förstod skulle Rami ta med sig Yara till Gaza i juli.

Tidigare har Yara (förmodligen med Madi i närheten) sagt att hon ville stanna i Sverige. Kan inte låta bli att undra om det var när Madleen skypade med Yara i Landskrona som Yara vågade säga ja till förslaget?

Och att det var det Madi menade när hon skrek på Yara typ "vad har du sagt i Landskrona? Berätta?". Kan vara det som blev den utlösande faktorn. Som gjorde det så besinningslöst.

Madleen har (enligt Madi) frågat Yara det flera gånger om hon vill komma hem men Yara svarat nej jag vill stanna här hos morbror och moster. Madi var ganska stolt över det, nämnde det

Detta kan ha varit en intrig mellan Madleen och Amani Madi som yttrade sig i att A M försökte göra gällande att Yara inte längre saknade Madleen.

???Från vem???
...och varifrån kommer uppgiften "Madleen kommit överens med Yara att hon skulle komma tillbaka till Gaza"?
Senast redigerad av commandaria 2014-12-05 kl. 20:51.
Citera
2014-12-05, 20:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Håller med dig. Kanske hon inte fick störa när Turkiska serien gick som Amani följde! Stryk om hon ringde på när serien börjat och stryk om hon var försenad? Inte lätt att gå med muskelskador. Vilken stress! stackars lilla flicka. Var det därför hon var så stressad över klockan?
Kan Amani sett att hon fick skjuss av läraren? Mer stryk

Ja hon fick väl stryk för lite vad som antagligen
Citera
2014-12-05, 20:51
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men ...dom flyttade ju till en större och dyrare lägenhet. Förmodligen för rum för ett ytterligare barn med gångavstånd till skolan ...

Apropå vägglössen, finns det något som stödjer den utsagan.

Jag har många gånger tänkt på detta att dom flyttade pga vägglöss. Och att dom fortfarande hade problem med det.
Pga detta hade dom inga möbler.
Är väl ingenting att skylla på?
Vi har ju saneringsbolagen som ser till att utrota sådana problem. Husägarna har skyldighet att ha avtal med dessa företag. F.ö. lär det finnas även i hemförsäkringar.
Följer dom de regler som ex.vis Anticimex ger när dom bekämpar ohyran så är problemen lösta. Utan att slänga ut allt dom äger och har.

Dom saknade sådant som matbord och lampor bl.a.. Men har soffor och en stor stoppad säng i vuxensovrummet. Det är ställen vägglöss trivs.
Madrasser på golvet fanns. Fint för vägglöss.
Med hjälp av hygien och tvättmaskiner löses de flesta problem - med sängkläder och annan textil.
Dessa saneringsbolag har gott om arbete i Sverige och problemen finns på alla upptänkliga ställen.

Den som reser utomlands ska vara försiktig med resväskan vid hemkomsten.

Pengar dom fått för att inreda sitt hem har säkert gått till annat. Resor t.ex.
Hade Yara haft lusbett så hade dom nog märkt det i skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Har de inte mätt eller dokumenterat bitmärkena? Konstigt i så fall. Det borde väl kunna synas om bitmärket gjorts av en barnkäke eller vuxenkäke.

I obduktionsprotokollet finns det som angetts som "bitmärke" på haka/kind tagits upp som sår och märken, antal och vissa mått på dom. Däremot har ordet bitmärke aldrig skrivits. En objektiv undersökning är torr i orden och anger bara exakta utseendet på märken/sår.
Hittade faktiskt inget likvärdigt från bröstet.

Men som skrivits flertal gånger så kan även små barn bitas bra.

Edit. obduktionsprotokollet den yttre undersökningen punkt 27.
5 märken/sår 0,7 - 0.5mm.
Vilket jag tror är det avsedda "bitmärket".
Senast redigerad av Rompetroll 2014-12-05 kl. 21:23.
Citera
2014-12-05, 20:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ja men de skor som gett ett blodavtryck på ett papper borde väl gett utslag på luminol? Kanske andra skor?

Medan däremot Ramis sandaler, han som vare sig hört eller sett något och aldrig gick in i Yaras rum.

En annan sak. Rami har flera gånger påpekat att Yaras rum låg i andra änden av lägenheten. Så har jag fattat det.

När jag ser på ritningen till lägenheten finner jag att Yaras rum ligger vägg i vägg med föräldrar-sovrummet och via garderoben även vägg i vägg med vardagsrummet! Lägenheten var extremt lyhörd dessutom.

Oavsett var Rami var i lägenheten kan han alltså inte varit omedveten om vad som hände - dessutom under låång tid.

Men hennes rum låg ju i andra "änden" av lägenheten? Äh jag blir knäpp av all info. och mina egna sammanblandningar!!!

Oavsett var rummen låg så undgår det INGEN att märka om någon blir ihjälslagen.
Citera
2014-12-05, 21:00
Medlem
De har kanske i samband med tillrättaläggande städning gjort sig av med t ex vissa skor
Citera
2014-12-05, 21:13
Medlem
Finns det någon i tråden som vet när socialsekreterarna ska lämna sitt vittnesmål om MGM?
Citera
2014-12-05, 21:18
Medlem
fasligts avatar
[quote=commandaria|51365561]
Citat:
När det blev så försenat med anknytningen hade Madleen kommit överens med Yara att hon skulle komma tillbaka till Gaza. Så vitt jag förstod skulle Rami ta med sig Yara till Gaza i juli.

Tidigare har Yara (förmodligen med Madi i närheten) sagt att hon ville stanna i Sverige. Kan inte låta bli att undra om det var när Madleen skypade med Yara i Landskrona som Yara vågade säga ja till förslaget?

Och att det var det Madi menade när hon skrek på Yara typ "vad har du sagt i Landskrona? Berätta?". Kan vara det som blev den utlösande faktorn. Som gjorde det så besinningslöst.

Madleen har (enligt Madi) frågat Yara det flera gånger om hon vill komma hem men Yara svarat nej jag vill stanna här hos morbror och moster. Madi var ganska stolt över det, nämnde det

Detta kan ha varit en intrig mellan Madleen och Amani Madi som yttrade sig i att A M försökte göra gällande att Yara inte längre saknade Madleen.

???Från vem???
...och varifrån kommer uppgiften "Madleen kommit överens med Yara att hon skulle komma tillbaka till Gaza"?

Från mamma och pappa M. De tyckte väl de behövde ta ett par föräldrapoäng. Jag för min del tror inte ett ögonblick på denna överenskommelse.
Senast redigerad av fasligt 2014-12-05 kl. 21:22.
Citera
2014-12-05, 21:23
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Finns det någon i tråden som vet när socialsekreterarna ska lämna sitt vittnesmål om MGM?

Tror inte de är kallade. Men kan ha fel förstås.
Citera
2014-12-05, 21:24
Medlem
"Remark" håller YARAS bioföräldrar om ryggarna i denna tråd.
Det kan INTE jag göra p g a de FAKTA som redovisats och förtigits.

(De skickade sin "traumatiserade" 7-åriga dotter till släkternas svarta får UTAN INSYN, utan fickpengar. SVENSKA STATEN SKULLE FÖRSÖRJA...)
Senast redigerad av commandaria 2014-12-05 kl. 21:41.
Citera
2014-12-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det är fredagkväll och jag är lite trögtänkt...ber om ursäkt
Men menar du att socialtjänsten har släppt allt rörande detta barn pga att de visste att föräldrarna skulle komma?
Att ickeföddaisverige-barn - för dom gäller andra lagar och regler?
Att utredningen som låg till grund för att Rami utsågs av Tingsrätten till vårdnadshavare - det var ingen utredning?

...men det var ju ingen som skickade tillbaka Yara?
Vem skulle ha gjort det menar du?

Socialtjänsten har vad jag förstår inte gjort någon utredning på det sätt som görs om någon vill bli familjehem när ett barn omhändertas för att föräldrar inte kan sköta sina barn eller om föräldrar behöver avlastning. Det räckte uppenbarligen att släktingar ville ta hand om flickan och att de biologiska föräldrarna ville detta. Yara var inte aktuell hos socialtjänsten längre utan ett avslutat ärende när Rami utsetts till tillfällig vårdnadshavare.

Skolan anmälde flera gånger och fick svar att Rami var tf vårdnadshavare och då gavs uppfattning att socialtjänsten hade familjen som ett ärende vilket de inte hade.
Den enda kontakt med socialtjänsten familjen hade var den ekonomiska biten.

Vad jag förstår kommer det att komma förändringar avseende uppsikt och kontroll av barn som kommer ensamma till Sverige och placeras hos släktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in