Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-24, 16:00
  #1849
Medlem
TheOxides avatar
Långtbortistan
Citera
2014-11-24, 18:09
  #1850
Medlem
För kanske runt 8-10år sedan i Kalle Anka kallade någon Knatte/Fnatte/Tjatte för nörd i klassrummet, då räckte Knatte/Fnatte/Tjatte upp handen och ropade "Fröken! [Namn] kallade mig för n-ordet!". Någon som minns detta? Så förbannat kul
Citera
2014-11-24, 18:32
  #1851
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Långtbortistan
Brutopien, en skurkstat. Troligen en diktatur nånstans i Kalle Ankas värld.
Citera
2014-11-27, 10:43
  #1852
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Brutopien, en skurkstat. Troligen en diktatur nånstans i Kalle Ankas värld.
Fanns inte Djengoliet också? Eller var det i Tintin?
Har för mig att de besökte Djengoliet i 'Jorden runt på åttio dagar'.
Citera
2014-11-27, 10:44
  #1853
Medlem
Fjantors avatar
Vet att kalle skulle smocka till en tiger eller nått..
Så säger han..
Ett slag och skjortan är tom..
Citera
2014-11-29, 17:21
  #1854
Medlem
Redoxreaktions avatar
Björnbusarna: "En kopp te eller sju"

Använde uttrycket alldeless nyss i ett annat sammahang. I original var det troligen starkare saker än te också
Citera
2014-12-04, 22:34
  #1855
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Minns en skurk som hette Kjell Kriminell, det har blivit ett uttryck jag använder för någon som är uppenbart kriminell nuförtiden. Ungefär som Allan Ballan.

Minns att jag inte riktigt kunde urskilja vad knattarna kallade Kalle för på engelska som liten, tyckte alltid att "Uncle Donald" lät som "Attjo Gadjot" pga det kindpruttande sättet att tala...

Sen kan jag skratta riktigt högt åt Kalles härligt våldsamma temperament nu i vuxen ålder, man insåg inte det sjuka i hur vansinnig han kunde bli som barn :-D

Sen åkte ju Alexander Lukas alltid omkring i "vrålåk", älskar det uttrycket :-D
Citera
2014-12-04, 23:34
  #1856
Medlem
Läste Kalle hela min uppväxt.Men kommer inte ihåg mkt.Bara att det fanns
ett turistmål som hette Costa för mycko eller ngt sånt. /
Citera
2014-12-05, 01:57
  #1857
Medlem
Rembrandths avatar
Jag gillar när olika kändisar i Ankeborg får namn som påminner om riktiga kändisar, till exempel Johnny Deppig och Klant Ostwood. Listan med namn kan göras hur lång som helst, men kommer inte på fler just nu.

Eller så gillar jag när oerhört stora summor pengar nämns, främst i samband med Farbror Joakim, då är det alltid t.ex. "378 fantasimiljoner och 60 öre" eller liknande, inga miljarders miljoner och tusentals kronor, bara ett bestämt antal fantasimiljoner och några ören!
Citera
2014-12-05, 08:34
  #1858
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Läste Kalle hela min uppväxt.Men kommer inte ihåg mkt.Bara att det fanns
ett turistmål som hette Costa för mycko eller ngt sånt. /
Costa Mucho och Ancapulco är två trevliga semesterorter.
Citera
2014-12-05, 09:16
  #1859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag gillar när olika kändisar i Ankeborg får namn som påminner om riktiga kändisar, till exempel Johnny Deppig och Klant Ostwood. Listan med namn kan göras hur lång som helst, men kommer inte på fler just nu.

Eller så gillar jag när oerhört stora summor pengar nämns, främst i samband med Farbror Joakim, då är det alltid t.ex. "378 fantasimiljoner och 60 öre" eller liknande, inga miljarders miljoner och tusentals kronor, bara ett bestämt antal fantasimiljoner och några ören!

Bruce Spränganka!

Minns inte om han hette Bruce i förnamn men det är iaf hysteriskt kul.
Citera
2014-12-05, 09:37
  #1860
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
En lite ful filur, tror han besökte ett hotell eller något sånt och dök upp i ett "vrålåk", hette Tom Ibollen.

Sen finns väl varianter på riktiga kändisar där man byter plats på första bokstaven i för och efternamn, har inga bra exempel just nu tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback