Citat:
Ursprungligen postat av
Andraandningen
Det hade jag missat. Lägg en skämsfaktor på det också och SD kan kanske komma upp i 20 procent i extravalet.
Det skulle jag gissa på också, men vem vet - som Bloodyholly skriver nedan, "
om 40% av svenska folket är missnöjda med invandringspolitiken och ingen klar stark stjärna* lyser i något av 7K-blocken/blocket så kan SD skrälla rejält".
*det finns ingen klar stark stjärna hos 7K
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Jag lyssnade på P1 på väg hem från jobbet, med var de två moderata kommunalråden från Växjö resp. östra Göinge.
Båda hyllade unisont massinvandringen och tyckte inte den var något problem, problemet var bristen på nya jobb enligt ljushuvudena.
Hur samhället långsiktigt ska orka med den veritabla syndaflod av bidragsinvandrare som väller in över landet ville man inte låtsas om.
Mer bidrag från staten och ett större ansvar från EU var recepten kopplat till ett obligatorium för kommunerna att berikas till döds.
Moderaternas klara besked var att folkutbytet fortsätter och välfärden måste raseras.
SD har ett slagläge som aldrig förr, sjuklövern springer rätt in i det migrationspolitiska bakhåll som SD riggat.
SD kommer ha goda chanser att växa rejält i det här valet med, moderaterna har totalt havererat, inte bara på riksnivå utan föruttelsen har nått ned till den kommunala kärnan.
Som någon skrev i en annan tråd; 7Ks officiella analys av SDs framgång är som att den rejält påverkade alkoholisten ska ta en nyktra-till-grogg innan jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bloodyholly
Man kan ifråga sätta SCB utifrån IPSOS undersökning;
Sd kan gå framtill 20 % och till och med överraska med att överträffa det. Om 40% av svenska folket är missnöjda eller mycket missnöjda med invandringspolitiken finns det en gigantisk marginal och förutsättningar för en skräll av sällan skådat slag.
Precis just en folkomröstning om invandringspolitiken och om alla tar det för det blir det 30% till Sd.
Jag har hittills haft rätt om budgeten och om nyvalet. Nu får jag gissa på att Sd får över 20% och jag hoppas på att jag grovt underskatta det.
Leker med tanken att SD får 40% i mars. Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
SD-Kalle
Enligt mina egna beräkningar finns det alltså 4% alliansväljare och 2% rödgröna väljare som lutar att gå till SD.
SD skulle alltså enligt den här mätningen kunna vinna 6% i valet 2015 ifall man lyckas locka alla dessa väljare och samtidigt inte tappar några.
SD tappar bara väljare som flyr utomlands, dör, blir allvarligt sjuka eller senildementa. En gång SD, aldrig 7K.
Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Ja det kan nog stämma och det känns rätt rimligt också. Sen så kan ju iofs en hel del hända fram till mars. Om jag skulle gissa redan nu så säger jag som Birger Schlaug gjorde härom dan i tv. SD lär öka rätt rejält få runt 17% i extravalet. Bara en gissning dock. Kan både bli mer och mindre, men SD kommer att hamna i centrum för den här valrörelsen på ett sätt som de inte gjorde senast.
17% är inte kattskit, men min magkänsla säger mig +20%