Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 15:09
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
@ dip

14:49
Oskar F*rsberg: "När jag satte på den igen hade jag fått 4 sms där hon skrev att hon bara hade skämtat"
"Vad skönt tänkte jag"
14:48
Oskar F*rsberg: "Efter det stängde jag av telefonen och lät den vara avstängd"
14:48
Oskar F*rsberg: Nu berättar han om samtalet. "Hon sa "jag har dödat (22-åringen) du måste hjälpa mig". Jag trodde inte det var sant. "Dra inte in mig i din skit" sa jag och la på luren"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19964426.ab

I förhör sade han att hon inte sagt något om att döda.. OM hon nu sagt det, varför i helvete kollade han inte upp det lite mer???? Jag hade aldrig bara stängd av mobilen och fortsatt jobba om någon sagt något sånt.
Citera
2014-12-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
I förhör sade han att hon inte sagt något om att döda.. OM hon nu sagt det, varför i helvete kollade han inte upp det lite mer???? Jag hade aldrig bara stängd av mobilen och fortsatt jobba om någon sagt något sånt.

Precis! Och under först förhören med Jonna pressade de henne till att berätta om hon någonsin sagt till JN att hon dödat henne, de frågar henne om och om igen och hon säger att hon inte sagt det. Jag antar att de vill veta om han skyddat henne då han inte angav henne. Helt sjukt att han får gå helt fri efter detta erkännande i rätten.
Citera
2014-12-04, 15:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomkartong
Jag har försökt att leta runt i tråden men jag är lite intresserad av att veta lite mer om GM. Hur ser hon ut? Hur ser hennes vänner och anhöriga henne? (alltså, innan mordet)

JH (GM)

https://cdn.anonfiles.com/1417009906280.jpg
Senast redigerad av LeeVan 2014-12-04 kl. 15:23.
Citera
2014-12-04, 15:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
JH har minst sagt ett selektivt minne. Vet precis hur sågen var placerad i bilen, för att sedan inte minnas något om otrevligare saker och bara då det missgynnar henne.

Sågen var ju en detalj hon ljugit om? först så sa hon att alla ica-kassar och såg,kniv låg i hennes pappas bil, sen så ändrade hon det tilll att hon hämtade det i sitt hus.
Citera
2014-12-04, 15:26
Medlem
succubusans avatar
Hur länge efter rättegång kommer en dom? Hur länge är rättegången?
Citera
2014-12-04, 15:27
Medlem
Citat:

Med tanke på hennes manipulerande (hon hade väl själv sytt såret på magen mm) tycker jag inte det är särskilt konstigt att han utgick från att mordet var lögn.
Citera
2014-12-04, 15:31
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Absolut inte, hennes hjärna kan ha agerat precis som vid en liv/död situation under tumultet i lägenheten (särskilt om hon aldrig någonsin upplevt någon liknande situation tidigare i sitt liv) och sedan när det ebbat ut och katastrofen är ett faktum så har dessa färdigheter hjälpt henne hålla sig något så när på banan. Tankeprocessen har ju dock ändå haltat betydligt i hennes agerande flera resor fram / tillbaka till brottsplats, hantering osv.

Ganska uppenbart att JH är uppfostrad på ett sådant vis att man ej skall behöva be andra om hjälp, att reda sig själv, och har du ett problem så löser du det.

Att hon som vissa av er fånar verkar tro skulle ha en ''färdig film'' av händelseförloppet i huvudet förhåller jag som högst osannolikt.

En sjuk människa som vistats i en känslomässigt slitande triangel lite för länge, och där man vid sidan av detta utvecklat diverse försvårande omständigheter som skapar denna vansinnigt tragiska händelse. Vissa av er här verkar helt ovetandes om vilken hårfin gräns det är mellan kärlek & hat samt hur enormt starka motivations verktyg för handlande dessa två kan vara utan att det behöver förestå något komplicerat psykologiskt tillstånd som personlighetsstörningar och annat.

Hon planerade/förberedde/genomförde ett mord.

Sen har hon försökt ljuga sig ur varje omständighet, det är tydligt när man läser hennes förhör,

jag läste alla igår och det är tydligt att för varje nytt förhör så uppdagas det mer och mer försvårande omständigheter och lögner.

Hon har gjort allt för att komma undan med detta. före/under och efter mordet. Att hon ringde in det själv betyder inte ett smack. då sa hon att LL hade attackerat henne och att hon åkte sedan tillbaka för att se att allt var bra med LL men att hon endast fann en tom och ren lägenhet.
Citera
2014-12-04, 15:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur länge efter rättegång kommer en dom? Hur länge är rättegången?
Rättegången är planerad att pågå till på tisdag, och dom brukar komma inom ett par veckor.
Citera
2014-12-04, 15:37
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Dessutom påstod hon ju igår att hon inte mindes något från styckningen. Hon sa att hon bara såg sig själv bakifrån, som i en film och att hon inte hade några minnesbilder från när hon styckade Lovisa. Sjuk människa!

Btw, vart i fuppen har duhittat ovanstående text ur förhöret? Kan du ange sidnr vore jag tacksam!

Alla hennes förhör kommer i ordningsföljd i "förhörsdelen" av fupen, hennes kommer sist.

Läs den och upptäck vilken läskig människa den här jonna är

Dom går igenom händelseförloppet pånytt varje gång och detaljerna som kommer fram om själva mordet är riktigt vidriga
Citera
2014-12-04, 15:43
Medlem
förlåt, men grannen är ju helt sjuk i huvudet. Hon beskriver att hon hör ett förfärligt skrik att hon sedan plingar på "Jag ringde oavbrutet tills det var tyst. Jag tänkte att det väl var över. Då gick jag in igen." Fyfan va arg jag blir.
Citera
2014-12-04, 15:46
Medlem
succubusans avatar
Granntanten vittnar nu och säger att hon ringde på dörren från strax efter sex och att hon återvänder in till sin lägenhet strax innan halv sju...

Hon ringde alltså på dörren konstant i typ 20 min och det vittnar hon om också.

Hon säger att Lovisa skrek hela tiden men blev sen tyst.. varför inte ringa polis?
Citera
2014-12-04, 15:52
Medlem
Alltså LL skriker i 20min.
Hon måste ju blivit så pass skadad att hon inte får fram ord utan bara skrik.
Att hammarslagen skadat henne så att hon inte kan prata med ord.
Eftersom det bara hörs skrik rakt ut.

Nu kan ju grannen ha missat rop på hjälp med.
Men man undrar ju hur skadad LL var redan från första slaget.

Medveten var hon ju , måste varit stor dödsångest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in