Citat:
Ursprungligen postat av
commandaria
Till "micro 113" Jag tycker det är dumt att slå sig till ro med de redan hördas utsagor. Yaras syster behöver inte bli traumatiserad av att bli hörd av socialtjänst/polis. Min uppfattning är att denna flicka kan tillföra uppgifter av värde för målet. T ex vad hon HÖRT ANDRA SÄGA OM YARA.
Jag håller med dig.
Förbereder man ordentligt, med föräldrar som inte bråkar och lägger sig i kan mycket intressant uppdagas. Kanske i sandlådorna hos en duktig barnpsykolog, med en bra kvinnlig rättstolk.
I vilket fall som helst så borde alla dessa barn som haft beröring med de vuxna i klanen, få tider hos PBU för att utröna om de farit illa på Gaza, eller hos föräldrarna i Landskrona som deltar i stöldräder!
Just för att det är det som är asylskälen som talar om trauman, och orsaken till att det är så synd om de alla.
Fråga systern vem flickan är som står i Rosa kappa på bild framför en bombad skola, vore att belysa det mesta om detta fall.
Jag skulle fråga om de var på Gaza, eller i Egypten, eller kanske någon annanstans när de påstår de var på Gaza. Jag skulle intresseras mig för Madeleens resrutt.
Men konkreta fall som belyser en flyktingpolitik som kostar mer än det smakar ligger inte i våra politikers intresse. Det är bara att fylla upp landet med kriminella och se vad som händer...