2014-12-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Nej det innebär bara det att den individens gener inte kommer att spridas vidare via den individen. Jag skulle inte kalla mulåsnor för en art, hybrid möjligen. För övrigt är ditt påstående en fet non sequitur.

Got försök
Senast redigerad av Smedjan 2014-12-04 kl. 13:31.
Citera
2014-12-04, 13:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Got försök

Tror du på riktigt att svårigheten för hybrider att fortplanta sig har någon negativ inverkan på evolutionsteorin?
Citera
2014-12-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Tror du på riktigt att svårigheten för hybrider att fortplanta sig har någon negativ inverkan på evolutionsteorin?

Den är omöjlig utan övergångar.
Citera
2014-12-04, 14:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast det där är ju från en bok? Duger alltså inte som bevis (för mig) !

Citat:
Det avgör du själv.

Joh 17:3
3 Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.

Det blir mer och mer tydligt i verklighets-sökandet/-beskrivandet, att cirkelargumentation endast är relevant för idioter, svårt psykisk sjuka eller sociopater.
Citera
2014-12-04, 14:23
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Underlägg?

underlag, stöd menade jag

vad jag menar är att evolutionsteorin kommer för alltid att förbli en teori, eftersom ingen fundamental slutsats kommer att kunna dras för att göra evolutionen till ren fakta.
Citera
2014-12-04, 14:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Hybrider är inte övergångar. Hybrider är när två grenar av samma näraliggande familj parar sig och får avkomma. Det är inte vad evolutionen handlar om.

Allt är däremot övergångsarter. Evolutionen stannar inte. Vi är en mellanform mellan tidigare människor och nästa sorts människor som kommer framöver.

För diskussionen kan jag däremot säga att det finns tonvis med bevis för de mellanformer du tror saknas. Du vill bara inte se bevisen och därför upprepar du samma ignoranta mantra.
Citera
2014-12-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, du gör dina val ... själverkänd från ett möjligt idiot-underlag. Fint med mig.

Vilket dock inte är det samma som att marknadsföra idioti som något allmänt "bra".

Bra du känner dig så intelligent, då förstår du att det är kört för naturen.
Citera
2014-12-04, 14:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag är gärna en idiot för dig, väljer det liv Skaparen vill ge oss.

Du väljer hörsägen menar du? Det är inte ett riktigt val. För mig är det som att du bestämt berättar att du ska flytta till Ankeborg och ingenting annat duger.
Citera
2014-12-04, 14:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bra du känner dig så intelligent, då förstår du att det är kört för naturen.

Ja, jag ser med ett visst bekymmer på "naturens" situation. Dock utan att bli harmageddon-fanatiker och utan att bli "argument from ignorance"-imbecil.

Är det sånt trams du vill komma till i ditt väderkvarnskrig mellan "evolution vs. religion"?
Citera
2014-12-04, 14:34
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
underlag, stöd menade jag

vad jag menar är att evolutionsteorin kommer för alltid att förbli en teori, eftersom ingen fundamental slutsats kommer att kunna dras för att göra evolutionen till ren fakta.

Naturligtvis, precis som gravitationsteorin. Med skillnaden att vi vet mycket mer om hur evolutionen fungerar än gravitationen.
Citera
2014-12-04, 14:36
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Vad är en övergång? Du kan ju förklara det samtidigt som du definierar art.
Citera
2014-12-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Vad är en övergång? Du kan ju förklara det samtidigt som du definierar art.

Så du är inte bevandrad i din egen teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in