2014-12-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delikatahen
Ja samma här. Det var på tiden att dom uppdaterade dock så kunde dom passat på att lägga till något användbart.

Ellerhur! Ingen ny information alls.
Citera
2014-12-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Ellerhur! Ingen ny information alls.

En vettig grej vore "Just nu så har vi x ärenden av samma typ i den här enheten varav y av ärenden är äldre. Vi har så här många handläggare som jobbar med det här just nu och snittar så här mycket per månad med en standardavvikelse på +/- något."

Plus:
"Aktuell handläggare är XXXXX YYYYY och har telefontid under den här tiden samt [kontaktuppgifter]. Denna person har dom här typen av befogenheter i ärendet (beslut/beredning/delegering)".
Citera
2014-12-02, 17:15
Medlem
Ingen som har eller vet var jag kan hitta printscreens av denna webbansökan? Är den samma som pappersversionen? Hur lång tid tar det ungefär?

rädd nu.
Citera
2014-12-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Ingen som har eller vet var jag kan hitta printscreens av denna webbansökan? Är den samma som pappersversionen? Hur lång tid tar det ungefär?

rädd nu.

Hej!
Vi har sökt webbansökan och vi sökte juni 2013,väntar fortfarande på ett beslut snart cirka 18 månader.
så längre vi har väntat vi har fått handläggare på oktober men inga nyhet ännu
Citera
2014-12-02, 20:11
Medlem
Ingen som har eller vet var jag kan hitta printscreens av denna webbansökan? Är den samma som pappersversionen? Hur lång tid tar det att fylla i ungefär?
Citera
2014-12-02, 20:19
Medlem
Vad jag vet så är det samma frågor som på pappersversionen. Bara att man fyller i den online, och betalar med kreditkort samtidigt.
Citera
2014-12-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Vi ska tydligen få reda på beslutet om ca 1-2 månader ..
Hittills har vi väntat 1 år och 6 mån ... Nästan 2 år nu

Vilket land är din partner ifrån ?

Här sitter man också o väntar och det är fruktansvärt att inte alls få reda på någonting, och inte ens få reda på varför vårt ärende har stoppats in i ett arkiv, bort från webben ! Fy fasen för dessa myndigheter. Inte ok att bli behandlad så!
Har JO anmält och gjort allt jag kan, men inget hjälper
Citera
2014-12-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vad jag vet så är det samma frågor som på pappersversionen. Bara att man fyller i den online, och betalar med kreditkort samtidigt.

Tack snälla för svar.
Citera
2014-12-02, 23:34
Medlem
Helt otroligt! Omänskliga lagar som faktiskt får en att lida. Varför ska vår kärlek behandlas annorlunda för att vi råkar bli kära i någon som inte har uppehållstillstånd i landet. Kärleken kommer när den kommer och inte på beställning. Så här borde man inte få behandla människor över huvud taget. Min man och jag har varit ett par sedan maj 2012, blev sambo i December 2012 och gifte oss i Mars 2013. Vi har varit oskiljaktiga sedan vi träffades. Tillsammans med mina barn sedan tidigare förhållande har vi bildat oss en underbar famij. vi har redan upplevt 2 jular tillsammans, en massa semesterutflykter och så mycket mer. Han har fast anställning sedan 2 år tillbaka men fick avslag på sitt arbetstillstånd eftersom han hade 500 för lite i lön en månad och fattades arbetsgivarens försäkring för 2 veckor. Detta på grund utav att företaget var nystartat då han började och de inte anslöt sig till något fackförbund förrän de kommit igång efter ett år. Idag när vi just skulle fira vår tredje jul tillsammans fick han lämna både oss och arbete för att återvända till sitt hemland för att söka därifrån på anknytning. Helt totalt omänskligt....14 månaders väntetid! Vilken familj och äkta makar vill vara skilda åt så här länge? Detta är helt oacceptabelt och jag känner att vi på något sätt måste höja våra röster och protestera. Våra liv ska inte tas i andras händer så här! Man måste ha rättigheter oavsett vem man älskar !!! MÅR SÅ DÅLIGT Vi måste försöka göra något tillsammans för denna behandling vi får som enligt mig borde strida mot mänskliga rättigheter.
Citera
2014-12-03, 08:22
Medlem
Nu har jag gått på den för 3e gången. Jag går in och kollar på på mitt ärendenummer på migrationsverket och blicken fästs på "Beslut fattat" där i den gråa rutan. Jag hinner känna en upprymdhet i en del av en sekund innan jag upptäcker att det är "I väntan på beslut" som är highlightat bredvid. "Beslut fattat" är bara nästa steg. Men när händer det? Ja, baserat på vad jag läst kan det vara idag, eller nästa jul.

Nu har dom i alla fall intervjun hos sig och en hög med "bevis" och dom har inte frågat efter mer material än i alla fall. Så nu är det väl bara att vänta.
Citera
2014-12-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camaku
Helt otroligt! Omänskliga lagar som faktiskt får en att lida. Varför ska vår kärlek behandlas annorlunda för att vi råkar bli kära i någon som inte har uppehållstillstånd i landet. Kärleken kommer när den kommer och inte på beställning. Så här borde man inte få behandla människor över huvud taget. Min man och jag har varit ett par sedan maj 2012, blev sambo i December 2012 och gifte oss i Mars 2013. Vi har varit oskiljaktiga sedan vi träffades. Tillsammans med mina barn sedan tidigare förhållande har vi bildat oss en underbar famij. vi har redan upplevt 2 jular tillsammans, en massa semesterutflykter och så mycket mer. Han har fast anställning sedan 2 år tillbaka men fick avslag på sitt arbetstillstånd eftersom han hade 500 för lite i lön en månad och fattades arbetsgivarens försäkring för 2 veckor. Detta på grund utav att företaget var nystartat då han började och de inte anslöt sig till något fackförbund förrän de kommit igång efter ett år. Idag när vi just skulle fira vår tredje jul tillsammans fick han lämna både oss och arbete för att återvända till sitt hemland för att söka därifrån på anknytning. Helt totalt omänskligt....14 månaders väntetid! Vilken familj och äkta makar vill vara skilda åt så här länge? Detta är helt oacceptabelt och jag känner att vi på något sätt måste höja våra röster och protestera. Våra liv ska inte tas i andras händer så här! Man måste ha rättigheter oavsett vem man älskar !!! MÅR SÅ DÅLIGT Vi måste försöka göra något tillsammans för denna behandling vi får som enligt mig borde strida mot mänskliga rättigheter.

Man förstår ju varför det finns direktiv och paragrafer men måste man verkligen följa dem så benhårt i vartenda fall? Det låter ju som om en robot fattar besluten och inte en människa.
Citera
2014-12-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Nu har jag gått på den för 3e gången. Jag går in och kollar på på mitt ärendenummer på migrationsverket och blicken fästs på "Beslut fattat" där i den gråa rutan. Jag hinner känna en upprymdhet i en del av en sekund innan jag upptäcker att det är "I väntan på beslut" som är highlightat bredvid. "Beslut fattat" är bara nästa steg. Men när händer det? Ja, baserat på vad jag läst kan det vara idag, eller nästa jul.

Nu har dom i alla fall intervjun hos sig och en hög med "bevis" och dom har inte frågat efter mer material än i alla fall. Så nu är det väl bara att vänta.

Jag trodde att det skulle gå snabbt att få ett beslut efter intervjun. Ditt ärende har ju tidigare "följt kurvan" och du har kunnat räkna ut tex när du skulle få mail om kallelse till intervju baserat på information från andra här?

Vidare har jag beräknat att min man kommer få mail denna vecka (6.e).

Kanske det var krisen med syrien som skjutit upp handläggningen med våra ärenden. Det har ju varit ganska tyst på detta forum om positiva beslut på sistone.

Hoppas du får svar snart, det får du säkert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in