2014-12-02, 22:15
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobang
Vem köper Hammargrens förutom prylarna som Harald Nyborg säljer?
Jag köper gärna Hammargrens Brukar ha okej priser när dom väl kommer
Real Steel för 695kr förra året är bra pris på den tårtan, gillar den starkt kommer nog bli en sådan iår igen
Citera
2014-12-02, 22:51
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Real Steel för 695kr förra året är bra pris på den tårtan, gillar den starkt kommer nog bli en sådan iår igen

Köpte deras Boom Town förra året för 595kr. Står på deras hemsida att den kostar 1595kr. Så priserna som står på deras hemsida kan man bara skita i.
Citera
2014-12-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX

Blev lite fel i min mening som jag skrev tidigare
Deras så kallade ordinarie priser har alltid varit missvisande jämfört med vad de kostar när man verkligen kan köpa produkterna. Men det är dem ju inte ensamma om i den branschen....
Själv köpt massor med Hammargrens tidigare i mina dar och varit nöjd. Bara att deras nyheter känns inget vidare. Långsamma, ingen tempoväxling och lite tråkiga färger.
Hade hoppats på lite roligare varianter.
Förresten, visst är Harald Nyborgs Provence samma som Hammargrens Powerbox?
Någon som testat den och varit nöjd?

Annars blir det nog mest RP och Extreme Fireworks i år. Plus lite roliga 3" 4" och 6"
Citera
2014-12-03, 00:29
Medlem
Nyheten Sleipner lika dyr som Blow out förra året men mycket sämre och mindre skott Känns inte som det finns något prisvärt som t.ex. Blow out och Raptor var förra året hos Svea.
Citera
2014-12-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Nyheten Sleipner lika dyr som Blow out förra året men mycket sämre och mindre skott Känns inte som det finns något prisvärt som t.ex. Blow out och Raptor var förra året hos Svea.

Sliepner är mycket finare irl än på film...

Helt klart värd 299 kr.

Köp den du kommer inte bli missnöjd
Senast redigerad av jockey2 2014-12-03 kl. 02:01.
Citera
2014-12-03, 02:25
Medlem
Kommer det inte upp någon annan film på den så blir det inget köp, den verkar ju ha extremt tråkiga effekter. Kollade Blow out och Sleipner filmerna samtidigt och det är ju en enorm skillnad i effekterna. Blow out har strobe/glitter på typ varenda skott förutom finalerna som har olika varianter av chrysanthemum.

Balder verkar intressant men i en helt annan prisklass då. Förstår inte varför man inte filmar så att effekterna syns. Typ så här fast utan träd och gatlykta och en bit längre bort från tårtan. En mörkblå himmel visar effekterna mycket bättre med de flesta kameror.
Senast redigerad av Kulkvarn 2014-12-03 kl. 02:41.
Citera
2014-12-03, 12:02
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobang
Förresten, visst är Harald Nyborgs Provence samma som Hammargrens Powerbox?
Någon som testat den och varit nöjd?

Japp, det är samma Har kört med Provence 2 gånger, men inte köpt den de senaste åren då den har stigit i pris som satan Men en riktigt fin tårta! Är precis att den är värd priset nu, men åker till Billesholm nu istället så den är för dyr nu . (Om ni fattar vad jag menar)
Citera
2014-12-03, 14:11
Medlem
zyzlites avatar
HarryB eller Koncentrat. Har för mig att någon av er testade Eldorado men inte tyckte om den? Ge mig en recension
Citera
2014-12-03, 14:13
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Har också haft Provence och håller med det är en fin tårta helt klart fast det var något år sedan.
Någon som vet priset på den iår ?

Hade eldorado förra året det var också en fin tårta alltid roligt att testa något nytt
Senast redigerad av yuuzhanvong 2014-12-03 kl. 14:23.
Citera
2014-12-03, 14:29
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Har också haft Provence och håller med det är en fin tårta helt klart fast det var något år sedan.
Någon som vet priset på den iår ?

Hade eldorado förra året det var också en fin tårta alltid roligt att testa något nytt
Tror den ligger på 579 iår :/ Står i Harald Nyborgs blad
Citera
2014-12-03, 15:17
Medlem
mrbooms avatar
Står fast vid min åsikt att Provence/Powerbox passar bäst när man är pigg och alert tidigare på kvällen.

Ångrade att jag inte lyssnat mer på försäljaren som var inne på jag skulle köpa Le Cardinal (Hammargrens Full House) istället för Provence. Hade definitivt passat mig bättre efter 24.
Citera
2014-12-03, 15:23
Medlem
VemSaDets avatar
Som jag tidigare nämnt har jag tänkt köpa dessa:
Balder
Sleipner
Akilles
Sen tänkte jag en till tårta för 5-600kr
Något ni kan rekommendera?

Hade tänkt o skippa Sleipner men så ändrade jockey2
Miba tankar.
Men som sagt en till tårta för runt 600 kr helst lite större kaliber hade vart kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in