Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
En vän med vakna ögon gjorde mig uppmärksam på de fyra försöken till uppkopplingar på Skype till eller från Amanis laptop mellan 21:31 och 21:54. Min första tanke var att de var inkommande. Amanis laptop låg i sängen i sovrummet när polisen kom dit (enligt fup) och det kändes osannolikt att hon fyra gånger med 7-8 minuters mellanrum skulle ha tagit sig tid att mitt i all oredan försöka kontakta någon på Skype.
Men vid närmare eftertanke känns det inte heller särskilt troligt att fyra personer försöker ringa upp Amani just via Skype i tät följd just under den här halvtimmen...
Kan det vara så att Rami och Amani i den första paniken, när man insett att man inte kunde väcka Yara, försökte ta kontakt med några personer för att få råd om vad man skulle göra? Det skulle i så fall kunna förklara dröjsmålet med att larma ambulans.
Jag tror att den här person vet vad som hände denna kväll.
Den första paniken hade nog lagt sig 21.30. Min uppfattning är att Yara hade varit död sedan ett par timmar tillbaka, MGM har torkat blod, "städat upp", filmat, tvättat och klätt på det döda barnet, parfymerat, kommit överens om skuldfrågan. När allt var klart ringde Amani 112
Att Rami frågar ambulanspersonalen "hur är det med henne (Yara)" och Amani säger till polisen när hon grips "men jag har ju inte gjort något", visar att MGM är ett kallhamrat par som har varit med förr.
På sätt och vis önskar jag att MGM är förståndshandikappade - men tyvärr jag tror inte att dom är det.
Detta handlar om en liten flicka som skickades hit för att hennes föräldrar skulle få det bättre.
Yaras uppgift i livet var att få hit övrig familj. Att Yaras lilla barnkropp inte klarade all misshandel och övergrepp, det ingick inte planen.
Frågan man måste ställa sig är
är detta ok? Får man offra ett eller flera barn i Sverige för att vuxna ska få det bättre?