Är lite fundersam om hur "avfallet" hanteras i detta fall.
OM Johans kropp skulle finnas i en av sopsäckarna i fastigheten som genomsöktes av bl.a fastighetsskötaren (han gick ju själv och kontrollerade sopor och visste att om någon skulle finnas i ett soprum skulle man inte kunna ta sig ut då de blev "reglade" på insidan) men genomsökte inte sopsäcken i soprummet enligt detta program.
http://www.svtplay.se/klipp/246555/1983-04-19-ett-barn-forsvinner
Det jag reagerar på var att DÅ var sopsäckarna troligtvis fortfarande tillverkade av papper. Ragnsells hade en ekorre på sina säckar Det var papperssäckar. Alltså, om Johan hade blod på sin kropp borde det finnas spår av detta på en av säckarna. Plastsäckar tillsluter väl om kroppen men en papperssäck absorberar vätskan och vätskan dunstar genom sopsäcken och ut i luften.
Under 1980-talet var bl.a min far fastighetsskötare och tömde då sopor i fastigheter, det fanns i alla fall inga plastsäckar på den gård han jobbade på. Alla säckar var av papper och hade grönt tryck med en stortandad ekorre på sig och där stod Ragnsells på påsen. OM nu Johan hade legat i en sådan säck hade det varit ganska lätt att se att där fanns en kropp inuti, säckarna togs ju hand om sopgubbar som fortfarande då tog dem på knäna och lastade dem på kärror och ut till sopbilen...
För att dölja kroppen så den inte skulle synas i en sopsäck av den typen borde alltså gärningsmannen virat in kroppen i något stort av tyg, matta, madrass m.m...
Har jag missat något?
Någon som kommer ihåg detta arbetssätt?