2014-12-01, 18:12
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Nej detta stämmer inte. Eurosport sänder matchen för svenska tittare.

Ja, alltså matchen börjar 18.30 i Finland, så det blir tydligen 17.30 i Sverige.
My bad, det blir helt baklänges för mig att översätta finsk tid till svensk.
Citera
2014-12-02, 10:47
Medlem
Giggsys avatar
Vilken match är det som visas på svt24 ikväll? Är det inte LHC-SAIK blir jag fruktansvärt förbannad.
Citera
2014-12-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vilken match är det som visas på svt24 ikväll? Är det inte LHC-SAIK blir jag fruktansvärt förbannad.

Det bör med största sannolikhet vara den. De andra matcherna börjar nämligen 17.30 svensk tid.
Citera
2014-12-02, 11:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Japp, den går på SVT 24 och SVT Play. Lukko Rauma-Luleå på SVT Play, och Helsinki-Frölunda på Eurosport 2.

Frölunda tror jag vinner över två matcher mot finländarna. Jag tror Skellefteå besegrar Linköping. Luleå är ju tyvärr i en riktig svacka, kan få det svårt.
Citera
2014-12-02, 13:39
Medlem
Heaven.girls avatar
Usch jag är så nervös inför dagens match. Hifk har spelat bra och med gott självförtroende sen de vann den senaste CHL-matchen. Jag är rädd för att dagens match kommer att skicka in dem i en ny svacka.
Det är helt okey om Frölunda vinner, men jag hoppas att Hifk inte blir totalt förnedrade. Jag har ingen aning om hur bra Frölunda spelat i år men min magkänsla säger att de är ett starkare lag. Så jag önskar en bra och någorlunda jämn match, men låt bäste lag vinna.
Citera
2014-12-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Frölunda tror jag vinner över två matcher mot finländarna. Jag tror Skellefteå besegrar Linköping. Luleå är ju tyvärr i en riktig svacka, kan få det svårt.

Klockren analys. Exakt vad jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Usch jag är så nervös inför dagens match. Hifk har spelat bra och med gott självförtroende sen de vann den senaste CHL-matchen. Jag är rädd för att dagens match kommer att skicka in dem i en ny svacka.
Det är helt okey om Frölunda vinner, men jag hoppas att Hifk inte blir totalt förnedrade. Jag har ingen aning om hur bra Frölunda spelat i år men min magkänsla säger att de är ett starkare lag. Så jag önskar en bra och någorlunda jämn match, men låt bäste lag vinna.

Håller med om att Frölunda sett starkare ut. Deras lag i år är bästa jag sett på länge. HIFK kommer dock ha fördel av hemmaplan i första matchen så förnedring blir det inte tal om. Dessutom saknar Frölunda en del viktiga spelare bl a Elias Fälth, men framförallt R Figren. Jag tror du kan förvänta dig en ganska jämn matchbild faktiskt.
Senast redigerad av Betydelsen 2014-12-02 kl. 16:27.
Citera
2014-12-02, 22:38
Medlem
Den obligatoriska skadan blev idag på Kabanov, vilket betyder att en kollega blir 800 kronor rikare. Satsade själv på Lindholm...
Citera
2014-12-03, 01:23
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Den obligatoriska skadan blev idag på Kabanov, vilket betyder att en kollega blir 800 kronor rikare. Satsade själv på Lindholm...

90 % av skadorna är på grund av dålig fokus. Se bara hur Kabanov agerar just före. Ta CHL på allvar och du slipper åka ut för såna skador. Man blir trots allt tacklad i ishockey.
Citera
2014-12-03, 01:49
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
90 % av skadorna är på grund av dålig fokus. Se bara hur Kabanov agerar just före. Ta CHL på allvar och du slipper åka ut för såna skador. Man blir trots allt tacklad i ishockey.

Det är inte varje dag man åker på en tackling där en idiot åker med full fart över halva offensiva zon och siktar mot huvudet dock.
McDonell är ju ett jävla as som borde blivit utsparkad från svensk hockey för flera säsonger sen. Han verkar ha nåt emot Skellefte dessutom. Han brukar ju göra såna fula grejer mot oss. Han lipar säkert vajre kväll vöer att han spelar i en sån sketen plastklubb som linköping istället för hos dubbla mästarna.
Citera
2014-12-03, 19:08
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är inte varje dag man åker på en tackling där en idiot åker med full fart över halva offensiva zon och siktar mot huvudet dock.
McDonell är ju ett jävla as som borde blivit utsparkad från svensk hockey för flera säsonger sen. Han verkar ha nåt emot Skellefte dessutom. Han brukar ju göra såna fula grejer mot oss. Han lipar säkert vajre kväll vöer att han spelar i en sån sketen plastklubb som linköping istället för hos dubbla mästarna.

Han håller armarna nere, siktar inte mot huvudet och träffar inte huvudet. Du är dock för upprörd och färgad för att se det. Hade det varit en Skellefteå-spelare som gjort sådär med en Luleå Hockey-spelare hade du och dina gelikar skålat ikapp.
Citera
2014-12-04, 14:50
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hans Wallson var inte det minsta upprörd över tacklingen på Kabanov utan menade att han var en tuff ryss som kan ta det.

HIFK vann alltså inför fulla läktare. Hoppas det blir ett fullsatt Frölundaborg på tisdag!
Citera
2014-12-09, 12:35
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hans Wallson var inte det minsta upprörd över tacklingen på Kabanov utan menade att han var en tuff ryss som kan ta det.

HIFK vann alltså inför fulla läktare. Hoppas det blir ett fullsatt Frölundaborg på tisdag!

Brukar CHL dra publik i Göteborg? Hoppas det blir en bra match idag.

Är inte alls lika nervös som förra gången, det är inte alls lika tungt psykiskt att förlora på bortaplan. Däremot drömde jag att Hifk förlorade 8-1 till Frölunda. Dock med Lankinen i mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in