Phew! Vilken kavalkad av antifeministisk aktivism! Där ser man hur det går om man som kvinna vågar ta sig ton och rikta strålkastarljuset mot patriarkatet!
Först, kommentarer till utvalda utdrag. Det är så mycket att svara på så jag tar bara exempel på vad jag ser som "huvudargumenten" i er argumentation (om man nu ska använda det ordet

). Mina mer generella tankar tar jag i inlägget under.
Citat:
Ursprungligen postat av
blown
Jag har inget ansvar inför någon annan än mig själv och jag accepterar inte att hållas ansvarig för något kollektiv, om det så är svenskars handling, mäns handling, smålänningars handling, mörkhårigas handling etc.
[...]
Den enda minoritetens rättigheter man bör slåss för är individens, och feminismen är ett mycket stort hot mot individens rätt- och friheter.
Det här tycks vara det vanligaste "argumentet", ett typiskt liberal-kapitalistiskt skitargument som män ofta använder för att avskriva sig ansvar. Det kan sammanfattas "Men jag är snäll, och jag har inget ansvar för andra än mig själv". FEL, du är del av ett kollektiv som systematiskt trycker ner kvinnor. Du har avnjutit dina privilegier, nu har du ditt ansvar att ta hand om. Finns många varianter på detta argument, bl.a:
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Och varför ska jag hjälpa till för, vad får jag ut av det?
Vad du får ut av det...? VAD DU FÅR UT AV DET?

Har du helt tappat all din mänsklighet? Det handlar inte om vad du får ut av det, det handlar om din plikt som människa att föra samhället framåt. Att du ens börjar med tanken "vad får jag ut av att göra det här?" visar hur skadade och skeva människor som formas av det liberal-kapitalistiska patriarkatet blir.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arvingen
En hel del tjejer är ganska duktiga på att vilja upprätthålla sina och killars roller.
[...]
Förresten om du letar runt, även här på fb så kan du se en hel del kvinnliga medlemmar som bekräftar vad jag skriver. Fast åh andra sidan, dessa kvinnor kanske är anti-feminister...
Tyvärr stämmer det att alltför många kvinnor internaliserat patriarkatets normer och tror att dessa är naturlagar. De fjäskar runt som hundvalpar för sina manliga "ägare". Det om något visar hur mycket feminismen fortfarande behövs och hur mycket som fortfarande behöver göras, när tom. majoriteten av kvinnorna i ett land som Sverige inte har vaknat helt!
Slutligen finns det en till typ av argument jag vill bemöta, och det nedanstående får exemplifiera det:
Citat:
Ursprungligen postat av
GodeGoran
Eftersom att du TS är övertygad om att vi lever i ett patriarkat och att alla män upprätthåller det undrar jag hur du ställer dig till den här bilden?
https://magic.piktochart.com/output/2648620-myten-om-mans-overlage-i-samhall
Detta är ett typiskt "end-all-be-all"-argument i den genomsnittlige antifeministens klena tankevärld. Rent kalla statistiska siffror framtagna av en manligt kodad vetenskapsnorm som inte säger ett skit om hur saker och ting
verkligen förhåller sig i världen. Precis som när antifeministen står vid det rullande bandet på fabriken och skruvar ihop saker, jobbar på banken som ekonomislav och hanterar bokföring, eller på Donken och flippar burgare, handlar det om samma känslolösa, urkorkade "data in-data ut"-tragglande där den vidare förståelsen försvinner. Att fokusera på oväsentliga detaljer är ett antifeministiskt paradtrick för att få folk att glömma den större bilden, helheten (idioter som Pär Ström kör det tricket
ad nauseam). Dessa mysigt "objektiva", döda siffror kan vagga in er i tron att det inte finns något patriarkat, ingen manlig överordning. Ja, kanske det tom. är
ni som är förtryckta! Whoop-di-fucking-do! Problemet löst.
Nej. Riktiga män, med perspektiv på samhället, historien och världen, vet bättre. Ta t.ex
denna artikel av Per Wirtén, om det evigt pågående, globala kriget mot kvinnan. Läs, och lär er något, för en gångs skull!