Citat:
Ursprungligen postat av
ArtemisAlphaea
Um.... För att dessa grupper har varit förtryckta och strukturellt förfördelade under nästan hela människans historia, kanske....?
Kan det vara därför, Einstein?
Javisst, att kön är "irrelevant" för dig tror jag ju på så mycket jag vill.
Varför ska du konsumera kultur gjord av kvinnor? Kanske för att om du konsumerar kultur skapad av andra sorts människor än dig själv så växer du genom att du vidgar dina vyer och din förståelse av världen...? Kan vara en tanke, kanske? Om du är ärlig mot dig själv så kommer du nog komma fram till att du konsumerar en massa skitkultur redan som det är, så ett byte till mer högkvalitativa saker skulle bara göra dig gott.
Våga gå ur era trygghets-zoner, fegisar!
Det har skrivits en hel del smörja i tråden redan, men detta är nog det värsta hittills. Det här är ren MRM-bullshit, unkna ångor till "teorier" som antifeministiska loser-killar sniffar sig bänga på och misstar för verkligheten. Ett tips till dig och andra lågtbegåvade hjon här: spendera mindre tid bland de "snälla killarna" i Relations-forumet och mer tid ute i verkligheten om ni verkligen vill veta hur saker är. Jag kan ge er en hint på vägen: det sista tjejer vill ha är antifeministiska mongon.
LOL, du börjar låta lite rädd. Känner du dig hotad?
Skrattar bäst som skrattar sist!

Men sluta nu, du får ju de övriga feministerna här att framstå som Kd-kärringar. Du gör en massa antaganden tagna ur det grå. Förhoppningsvis är du ledsen och trollar för att få oss att tycka mer illa om feminism än vi redan gör.
Det är ingen anledning. Jag lever inte igår, och jag levde inte för 200 år sedan. Sedan vill jag se EN källa som säger att kvinnor varit förtryckta alla män. Nej du kommer inte hitta någon, för att vara underställd och förtryckt, är inte samma sak. Antar att barn är jävligt förtryckta idag annars.
Du får tro vad fan du vill. Enda gången kön spelar någon roll för mig, är då jag får känslor för någon. Aldrig annars.
Jag har förvisso aldrig sagt att jag inte konsumerar kultur skapat av kvinnor, men återigen - jag konsumerar bara det jag tycker är bra. Kön spelar ingen roll för det säger inget om hur kvalitativt ett arbete är.
Jag skrev inte att tjejer vill ha anti-feminister eller mongon. Du är inte anti-feminist bara för att du inte släpper fram kvinnor. Du är könsfixerad dock om du inte släpper fram någon värd det - bara för att personen råkar vara kvinna, eller man. Försök förstå skillnaden. Den ende som försöker upprätthålla könsfixerat förtryck här är du. Två fel gör inte ett rätt.
Återigen gör du massa antaganden så det blir löjligt. Även om du inte har något emot att vara den dominanta faktorn i det sociala och intima livet, så betyder inte det att alla andra kvinnor känner lika dant. En hel del tjejer är ganska duktiga på att vilja upprätthålla sina och killars roller. Jag personligen har inget emot att vara den som inte för taktpinnen, men jag är inte så naiv att jag tror att samhället kommer tolerera det.
Förresten om du letar runt, även här på fb så kan du se en hel del kvinnliga medlemmar som bekräftar vad jag skriver. Fast åh andra sidan, dessa kvinnor kanske är anti-feminister...
Ja jag känner mig hotad när folk berättar för mig vad jag ska göra med mitt liv, inte speciellt konstigt? Jag har nog med skit att förhålla mig till så tack, men nej tack det räcker.
Den ende som behöver bli en bättre medmänniska är du. Släpp könsfixeringen och se människan. Jag vet inte vad du har för erfarenhet med killar, men något verkar har drabbat dig som gör att du säljer di så hårt till denna ideologi. Det finns andra sätt, t.ex. att försöka utveckla sig själv - istället för att försöka förändra andra. För just nu och det du länkade är bara ren och skär ytlig egoism. Men vi finns som vill hjälpa och lyssna.
Citat:
Ursprungligen postat av
HAARPSWEDEN
Nej knappast, ingen föds ond. Kanske kan det bero på att x antal familjer tjänar grova pengar på krig? Bingo! Du förstår ts att både förtrycket av kvinnor och dehumanisering av män sker för att folk tjänar pengar på det och du är en del av det systemet och inte en lösning. Du vill egentligen inte att förtryck skall försvinna, du vill bara att förtrycket undantagslöst skall drabba män. Alla som anslutit sig till en ideolog och gör det till en stor del av sitt liv och skall ut och predika om sitt budskap är maktens små hantlangare
Riktigt bra