2014-12-01, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisAlphaea

"Någon måtta" är den bakåtsträvande kvinnohatarens eviga motto. Öppna dörrar åt kvinnor...? Vad tror du vi är, husdjur....?
Nej, försöker bara vara trevlig och i princip alla kvinnor uppskattar det genom att tacka och le till mig, iofs så kanske jag inte har öppnat en dörr åt en surkärring som dig (för du är väl en kvinna?) någon gång dock, men jag gissar att kvinnor som du är ganska sällsynta. Och jag tror dessutom att om jag hade öppnat en dörr åt dig så hade du känt dig tvingad och tacka för handlingen, vilket gör dig till antingen en hycklare, en feg svag liten subba eller bara rent ut sagt dum i huvudet, troligtvis alla 3 dock.

Citat:
Fan, tom. när män tror att de inte är sexistiska så lyser det igenom så mycket! Vi har mycket kvar att göra i det här samhället.
Vilka "vi"? Här är ett litet tips; försök inte förändra samhället eller andra människor, det du ska fokusera på är att förändra dig själv för det är det enda du har reell makt över att göra.
Senast redigerad av No-Self 2014-12-01 kl. 03:06.
Citera
2014-12-01, 03:06
Medlem
cogito.ergosums avatar
Nu har jag ingen liten prinskorv nedstoppad i pantalongerna, så skyldig är jag inte. Yay!

Somliga punkter känns ganska naturliga, andra inte. Tänker inte jobba på dem heller. Tjänar inte mycket, så jag är en del av en minskad inkomst mellan män och kvinnor. Duktiga mig.
Men det balanseras ut med att öppna dörren åt kvinnor. Utan att skämmas. Ett och annat sexistiskt skämt kan väl komma ur mig också.

Jag vet inte, det här med att vara privilegierad, i Sverige, sedan födseln kan jag väl inte riktigt känna igen mig i. Faktiskt.

/vit, kränkt heterosexuell man
Citera
2014-12-01, 03:18
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avskedad
Jag har frågat kvinnliga vänner om de hellre skulle arbeta på ett företag med enbart män, eller enbart kvinnor. Samtliga har fått något plågat i blicken vid tanken på ett företag med enbart kvinnor. Ett enda långt rabiat Robinson-öråd verkar vara bilden av en sådan anställning. Kvinnor har andra sätt men de är lika maktkåta och egocentriska som män, tror du annat är du en nyttig idiot.

När ska de här stereotypa föreställningarna försvinna? Tanken på att kvinnor inte kan samarbeta utan att backstabba varandra är en av alla de myter som upprätthåller den manliga överordningen.

Citat:
Vi tog makten. Vi vann. Om ni vill ha makten så varsågod och slåss för den. Ingenting är gratis.

Oj, lite ärlighet för en gångs skull. Ja, ni tog makten, och resultatet ser vi i världen nu. Men det kommer att förändras.

Citat:
Jag behandlar kvinnor exakt likadant som män.

Ja, såna påståenden hör man ju titt som tätt från män. Det finns två stora problem här:

1. Du behandlar män och kvinnor olika
2. Samtidigt tror du att du behandlar dem lika

Både ditt beteende och din blindhet för sagda beteenden är stora hinder för samhällets framåtskridande.

Citat:
Det är klassisk svensk feminism. Ett knippe verktyg för att gå före i kön, på bekostnad av både män och kvinnor som inte tillhör den egna klicken.

När kön är riggad mot oss på det sätt den nu är så blir "verktyget" nödvändigt för att jämna ut ojämlikheterna och göra samhället rättvist. Jag antar att för den individuelle mannen som har begränsad översikt över den historiska och samhälleliga utvecklingen så framstår det som "orättvist". Men om du hade insikt skulle du förstå att när en kvinna går före dig i kön så är det inte du som individ som behandlas illa, det är en samhällelig orättvisa som korrigeras. Sluta lipa och börja förstå.

Citat:
Men jämställdhet är inte feminism. Inte på långa vägar.

...Och där avslöjade du dig som kvinnohatare. Feminism är i praktiken en synonym till jämställdhet, det är både jämställdhetens teori och dess praktik.

Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Varför ska man släppa fram folk bara för att de har ett visst kön, färg eller vad det nu kan vara?

Um.... För att dessa grupper har varit förtryckta och strukturellt förfördelade under nästan hela människans historia, kanske....? Kan det vara därför, Einstein?

Citat:
Vafan... Jag ska konsumera kultur gjord av kvinnor? Jag konsumerar vafan jag vill, kön är så irrelevant för mig.

Javisst, att kön är "irrelevant" för dig tror jag ju på så mycket jag vill.

Varför ska du konsumera kultur gjord av kvinnor? Kanske för att om du konsumerar kultur skapad av andra sorts människor än dig själv så växer du genom att du vidgar dina vyer och din förståelse av världen...? Kan vara en tanke, kanske? Om du är ärlig mot dig själv så kommer du nog komma fram till att du konsumerar en massa skitkultur redan som det är, så ett byte till mer högkvalitativa saker skulle bara göra dig gott.

Våga gå ur era trygghets-zoner, fegisar!

Citat:
Förresten, skulle jag följa dessa råd skulle jag nog i det långa loppet riskera att aldrig bli lycklig. De flesta tjejer jag känner skulle aldrig vilja ha en kille som "kliver åt sidan" eller släpper någon frivilligt. Då är man mes.

Det har skrivits en hel del smörja i tråden redan, men detta är nog det värsta hittills. Det här är ren MRM-bullshit, unkna ångor till "teorier" som antifeministiska loser-killar sniffar sig bänga på och misstar för verkligheten. Ett tips till dig och andra lågtbegåvade hjon här: spendera mindre tid bland de "snälla killarna" i Relations-forumet och mer tid ute i verkligheten om ni verkligen vill veta hur saker är. Jag kan ge er en hint på vägen: det sista tjejer vill ha är antifeministiska mongon.

Citat:
Nej jag lever inte för er skull, jag skapades inte för att göra livet bättre för kvinnor och offra mig, ni äger inte mitt liv.

LOL, du börjar låta lite rädd. Känner du dig hotad?

Citat:
Patriarkatet är något hittepå likt Freud, som inte går att falsifiera. Man kan ju hitta en patriarkal struktur i en gammal colaburk. Jag vet att någon gång i framtiden kommer man skratta åt detta precis som vi skrattar åt Freud eller Luther.

Skrattar bäst som skrattar sist!
Citera
2014-12-01, 03:19
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Mycket intressant frågeställning. Ska hänsyn tas utifrån hudfärg/ras framför kön eller vise versa? Sexuell läggning och upplevd sexualitet måste såklart även tas med i beräkningen.

Ponera att patriarkatet måste göra en nyanställning enligt mångfaldspraxis, är det då så att en vit kvinna möjligtvis skulle exkluderas en anställning om en annan sökande vore svart, eller räcker det kanske rent av med en vit man med "kvinnlig upplevd sexualitet"?

Vi som är en del av patriarkatet måste såklart ställa oss dessa frågeställningar, då det enligt TS är vår skyldighet.

Sluta sväva ut i oväsentligheter, jag skrev ut frågeställningen klart och tydligt i trådens första inlägg. Fortsätter du att gå OT så kommer jag kontakta en moderator som tar bort dina inlägg och alternativt bannar dig. Bara så att du vet.
Citera
2014-12-01, 03:26
Medlem
Jafan89s avatar
Jag behandlar okända män och kvinnor på samma sätt, för är så trött på att se män få sämre behandling för att de råkar vara just män.

När det kommer till vänner så handlar det mer om individ nivå, tro mig här skämtas det friskt om våldtäkt och mord med vissa vänninor, och inte bara med mina manliga vänner.
Citera
2014-12-01, 03:27
Medlem
Jag tror att TS trollar efter jag tänkt över saken, men jag tänker argumentera efter antagandet att så inte är fallet.

Jag tycker vidare att det är för mig anstötligt att läsa såna här utlägg från självutnämnda korsriddare för den inbillade kampen för global godhet gentemot varandra och jämlikhet i allt. Det är besvärande delvis därför att jag faktiskt känner mig påverkad i den mening att jag blir irriterad; små intressegrupper för de närmast sörjande finns det många om, och varje hönshjärna med en idé hittar väl sin like. Delvis också därför att det verkar vara ändå relativt friska individer som kackar detta nonsens, vi talar naturligtvis inte om individer som helt uppenbart inte fungerar inom samhället och bör institutionaliseras.

Därför gör det mig arg att känna mig tvingad bemöta inbilskt käbbel från dessa fria tänkare. Till att börja med har TS inte ens representerat några egna idéer, utan har bara tydligen blivit lite nyfrälst efter att ha läst en artikel eller vad det nu är för dumheter som länkats. Så denna tänkande individ har inte några egna tankar och idéer vad det verkar som.

Jag föreställer mig hur denna kvinna sitter och filosoferar runt omkring mannens avancemang i samhället; ty, samhällsklyftorna ökar. Vi tar mark grabbar! Flytta fram ställningarna! Hon står i kö för att köpa Expressen tillsammans med kvällsbilagan och förbannar tyst för sig själv männen som står runt omkring henne därför att deras rakvatten luktar alltför kraftfullt. Om vi sätter hennes argumentationsteknik i perspektiv så kan det uttryckas som så att hon är omedveten om att hennes mutta luktar gammalt piss och sura flytningar, och hennes intellektuella kapacitet och intelligens fick hon inte från sin mamma (jag kan förolämpa och föreställa mig en mängd egenskaper att tillskriva meningsmotståndare lika väl som TS).

I fortsatt gensvar enligt denna retorik; vem är du att inbilla dig ha en värdefull åsikt? Mot bakgrund av vilket högre vetande ska du inbilla dig läxa upp anonyma män och kvinnor på Flashback efter ditt eget kunnande? En bedrövlig liten stadsdväljare ska inte komma och tro sig veta hur allting ligger till med enbart kanske ett fåtal egna negativa upplevelser som mycket väl likafullt kan ha misstolkats för bekvämlighets skull. Du är en riktigt hal jävel som tror dig veta saker och ting, du som jag rimligen kan anta aldrig ens har bragt en levande varelse om livet, vad vet du om livets väsen och beskaffenhet? Vem har utsatt dig att representera mer halva Sveriges befolkning i dina psykotiska villfarelser i vilka du har tagit till dig din förståelse om samhällets funktion och skick?

Ja, det finns en uppsjö av våldtäktsporr och liknande kategorier av hårdporr som är lika illa. Istället för att läsa med stort intresse några ihoptåtade anekdoter som utgör stoffet för en ideologi (under förespegling av annat) som representeras av samma lilla intressegrupp av individer som äger västerländsk media och porrbolag, föreslår jag att du undersöker livets sanna beskaffenhet och efter vilka principer samhället förändras på ett mycket markant sätt som det gör idag.

Edit: Detta inlägg instämmer jag till fullo i, det sammanfattar min egna hållning till tänkande människor utan erfarenhet av livet.
Senast redigerad av panzerkurt 2014-12-01 kl. 03:30.
Citera
2014-12-01, 03:36
Medlem
Citat:
Sluta sväva ut i oväsentligheter, jag skrev ut frågeställningen klart och tydligt i trådens första inlägg. Fortsätter du att gå OT så kommer jag kontakta en moderator som tar bort dina inlägg och alternativt bannar dig. Bara så att du vet.

Öhh, utifrån din frågeställning i TS är detta inte det minsta OT. Vad kan jag som man göra för att krossa patriarkatet? Ovan är en idé om hur man som en del av patriarkatet kan vara tvungen att resonera vid ett sådant fall(i detta fall i form av en nyanställning). Du kanske kan ge mig något tips på vem du skulle valt att ha i ditt företag?
Senast redigerad av Decimal1 2014-12-01 kl. 03:41.
Citera
2014-12-01, 03:50
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Personligen ser jag det som min plikt att skita över hela vänsterslöddret, feminister inkluderade. Om jag hade möjlighet att på bred front utrota dessa äckel skulle jag inte tveka en sekund. Ta er nya klasskamp, er lilla "revolution" och dö. Ni fyller ett behov som inte finns.

Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Ert påhittade patriark kan ni vänsterslödder köra upp någonstans där solen inte skiner.

Flashback visar sig från sin bästa sida. Ni är så förutsägbara, ni nassar.

Citat:
Vem har ett övertag, du eller en utblottad manlig iransk bonde? En förföljd homosexuell man i Afrika? Du har ingen aning och du bryr dig inte. Du är kinkig för att någon annan minsann har det bättre än dig inget annat.

Face it kära du. Om jorden var en pyramid så skulle du vara i den absoluta toppen på den. Du har ingenting att klaga över. Det är bara i Sverige vi har tid och råd att prata om sådant här trams. Halva jorden lever på en dollar om dagen och hämtar vatten fem mil från hemmet. Du vet inte ett skit om vad hårt liv innebär och med tanke på kvaliteten på din senaste post ovan så är du antagligen för ung för att ha perspektiv och för ointelligent för att inse det.

Visst finns det plats för och ett behov av en intersektionell analys där flera parametrar av makt tas i åtanke. Jag är medveten om att jag också är privilegierad på många sätt, sett ur global synvinkel. Men det förändrar i praktiken ingenting här. Man måste ta kampen där man står.

Det finns en löjlig föreställning som har växt fram det senaste årtiondet (som en backlash på 90- och 00-talens starka feministiska våg) att den feministiska kampen "inte behövs" längre. Det har tom. blivit så löjligt att en högljudd och gnällig antifeminism har slagit rot i samhället som menar att män också har "problem". Vilka problem har man om man är född till planetens kung med hela samhällssystemet uppbyggt för att betjäna en? Den listan jag postade på 35 punkter är en vägvisare till hur de osynliga strukturer som fortfarande gör kvinnor till andra rangens medborgare finns kvar i vårat samhälle, i konturerna som tecknas ser man den stora maktskillnaden som fortfarande gäller mellan könen. Att en sådan lista ens behöver skrivas i ett samhälle som sägs vara "jämställt" är i sig avslöjande. Det massiva hat som börjar flamma upp mot mig redan nu i denna tråd ser jag som bekräftelse på att dessa aggressiva strukturer ligger fast starkt under ytan på vårt förljugna samhälle. Istället för att börja gnälla bör ni ta till er punkterna och reflektera över era egna liv och val. Men det är ni väl för hatiska och kränkta för.
Citera
2014-12-01, 04:00
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Flashback visar sig från sin bästa sida. Ni är så förutsägbara, ni nassar.

Visst finns det plats för och ett behov av en intersektionell analys där flera parametrar av makt tas i åtanke. Jag är medveten om att jag också är privilegierad på många sätt, sett ur global synvinkel. Men det förändrar i praktiken ingenting här. Man måste ta kampen där man står.

Det finns en löjlig föreställning som har växt fram det senaste årtiondet (som en backlash på 90- och 00-talens starka feministiska våg) att den feministiska kampen "inte behövs" längre. Det har tom. blivit så löjligt att en högljudd och gnällig antifeminism har slagit rot i samhället som menar att män också har "problem". Vilka problem har man om man är född till planetens kung med hela samhällssystemet uppbyggt för att betjäna en? Den listan jag postade på 35 punkter är en vägvisare till hur de osynliga strukturer som fortfarande gör kvinnor till andra rangens medborgare finns kvar i vårat samhälle, i konturerna som tecknas ser man den stora maktskillnaden som fortfarande gäller mellan könen. Att en sådan lista ens behöver skrivas i ett samhälle som sägs vara "jämställt" är i sig avslöjande. Det massiva hat som börjar flamma upp mot mig redan nu i denna tråd ser jag som bekräftelse på att dessa aggressiva strukturer ligger fast starkt under ytan på vårt förljugna samhälle. Istället för att börja gnälla bör ni ta till er punkterna och reflektera över era egna liv och val. Men det är ni väl för hatiska och kränkta för.

Ja man är nog dödsknarkar-nasse när man ogillar vänstern. Jag måste dock medge att du ger mig ett gott skratt med dina nerknarkade inlägg. Varför vill du få oss att reflektera över våra egna liv? Jag känner många kvinnliga chefer som inte skulle hålla med i något du skriver. Du ger så fruktansvärt dåliga exempel på handlingar som enligt din bok skulle framstå som djuriska eller rent av sexistiska. Du kanske hellre föredrar att mannen framför dig slänger dörren rakt i ditt ansikte? Du vill så gärna att alla andra kvinnor skall vara som dig, misslyckad och ensam. Kvinnor räknas inte som "andra rangens medborgare". Gudrun lyckas tydligen lura i er all sorts skit.
Citera
2014-12-01, 04:14
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-Self
Vilka "vi"? Här är ett litet tips; försök inte förändra samhället eller andra människor, det du ska fokusera på är att förändra dig själv för det är det enda du har reell makt över att göra.

Haha, "försök inte förändra samhället". Om alla tänkte så, hur skulle det då se ut? Vi skulle fortfarande trampa runt i leran.

Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Jag tycker vidare att det är för mig anstötligt att läsa såna här utlägg från självutnämnda korsriddare för den inbillade kampen för global godhet gentemot varandra och jämlikhet i allt. Det är besvärande delvis därför att jag faktiskt känner mig påverkad i den mening att jag blir irriterad; små intressegrupper för de närmast sörjande finns det många om, och varje hönshjärna med en idé hittar väl sin like. Delvis också därför att det verkar vara ändå relativt friska individer som kackar detta nonsens, vi talar naturligtvis inte om individer som helt uppenbart inte fungerar inom samhället och bör institutionaliseras.

Därför gör det mig arg att känna mig tvingad bemöta inbilskt käbbel från dessa fria tänkare. Till att börja med har TS inte ens representerat några egna idéer, utan har bara tydligen blivit lite nyfrälst efter att ha läst en artikel eller vad det nu är för dumheter som länkats. Så denna tänkande individ har inte några egna tankar och idéer vad det verkar som.

Jag behöver inte redovisa ett skit! Vad ni börjar göra nu i tråden är att lägga någon sorts bevisbörda på mig där jag ska deklarera mina ståndpunkter och liknande. Ni försöker vända strålkastarljuset, som för ett tag kastades på era privilegier (för en gångs skull), tillbaka till mig och använda er av typiska härskartekniker som män alltid använt för att tysta en kvinna som vågar ta sig ton. Tråden handlar om det jag skrev i första inlägget, så ni kan sluta mumla i skägget om hur sura ni blir och hur "anstötligt" och "besvärande" ni tycker det är att någon för en gångs skull ifrågasätter er idé att ni ska vara samhällets icke-kritiserade mittpunkt.

Jag behöver inte deklarera ett skit! Det är ni som ska förklara er, för en gångs skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Öhh, utifrån din frågeställning i TS är detta inte det minsta OT. Vad kan jag som man göra för att krossa patriarkatet? Ovan är en idé om hur man som en del av patriarkatet kan vara tvungen att resonera vid ett sådant fall(i detta fall i form av en nyanställning). Du kanske kan ge mig något tips på vem du skulle valt att ha i ditt företag?

Som jag skrev ovan, du har inte rätt att kräva mig på något svar. Jag ställer frågorna i den här tråden. Den handlar om män som kan identifiera att de är i en maktposition i en könsmaktsordning, och deras tankar om hur de ska motverka dessa patriarkala strukturer. Svara enligt frågeställningen, eller stick.
Citera
2014-12-01, 04:22
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Varför vill du få oss att reflektera över våra egna liv?

Så att ni kan bli bättre människor än vad ni är. Just nu krälar ni runt i smutsen, och ni är inte ens medvetna om det.
Citera
2014-12-01, 04:41
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Så att ni kan bli bättre människor än vad ni är. Just nu krälar ni runt i smutsen, och ni är inte ens medvetna om det.

Du har ingen aning om vilka vi är, vad vi gör på våran fritid eller vad vi ens tycker. Problematiken här är att de flesta är trötta på människor som du. Människor som hela tiden skall påpeka vad man skall tycka och tänka som man. Du får gärna sitta hemma och tro att du gör skillnad på flashback, att din röst på Fi skulle göra skillnad när det består av de dummaste kvinnorna som någon någonsin hade kunnat skrapa upp från asfalten vi andra normala går på. Bottenskrapet IF är vad ni är. Tack och lov att jag umgås med kvinnor som vågar ta plats utan att beskylla männen för roten till all ilska, att det är vi som skulle påverka hela våran omgivning till att bomba varandra när den största boven är religion.

Jag jobbar med flera kvinnor i ett internationellt företag som har högre lön än mig, mer makt och allt därtill men det är ingen av dessa som är som du. Du kanske skall ställa dig frågan till hur de lyckades ta sig dit utan att beskylla oss män för något som vi är oskyldiga till? De tycker också att kvinnor som du skämmer ut hela deras kön.

Jag antar att du inte förstår varför jag ogillar vänstern, det är inte för att jag hatar kvinnor. Jag älskar kvinnor, speciellt min sambo och min mor. Men ni människor från den sidan har en skev världsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in