Citat:
Ja, såna påståenden hör man ju titt som tätt från män. Det finns två stora problem här:
1. Du behandlar män och kvinnor olika
2. Samtidigt tror du att du behandlar dem lika
Både ditt beteende och din blindhet för sagda beteenden är stora hinder för samhällets framåtskridande.
Nej. Jag skrev att jag behandlar män och kvinnor likadant. Anledningen till att jag skrev så är att jag behandlar män och kvinnor likadant. Det finns ett stort problem här: 1. Du gör antaganden du inte har täckning för därför att du inte känner mig. 2. Du har ett bisarrt självgodhetskomplex som innebär att du alltid har rätt i all din godhet och vishet.
Kvinnor verkar tro att "lika behandling" innebär att jag ska ge dem någon slags positiv särbehandling för de är ju utsatta för strukturell förfördelning. Nej. Jag behandlar dig precis som jag behandlar Kalle. Att du inte uppskattar det har ingenting med saken att göra.
Men feminismen kommer alltid att hävda "osynliga strukturer". Det är som religion. Om något skett på ett sätt som de inte uppskattar så är det alltid patriarkatets fel. Själva är det bara oskyldiga offer. Det försvaret kommer alltid att användas. Om så 100% av chefstjänsterna i sverige innehas av kvinnor kommer vi ändå få höra att kvinnan är förtryckt så fort det sker något som uppfattas som orättvist.
Citat:
När kön är riggad mot oss på det sätt den nu är så blir "verktyget" nödvändigt för att jämna ut ojämlikheterna och göra samhället rättvist.
När är samhället, enligt dig, "rättvist"? Det du pratar om är en chimär. Hur ska man avgöra rangordningen på de kvinnor som släpps före då? Det finns ju orättvisor inom gruppen kvinnor också.
Citat:
...Och där avslöjade du dig som kvinnohatare. Feminism är i praktiken en synonym till jämställdhet, det är både jämställdhetens teori och dess praktik.
Och där avslöjade du dig som manshatare. Nej feminism är inte en synonym till jämställdhet. Feminism är en politisk rörelse där en liten klick talföra individer försöker skaffa sig fördelar på bekostnad av andra. Du är själva definitionen på nyttig idiot. Du har för övrigt redan uttalat dig nedvärderande med förutfattade meningar. Jag vet att du tror att det är ok för du riktar dig ju till "korkade gubbslem och obildade SD-idioter utan jobb" men det är det inte. Men feminist, det skulle jag inte kalla dig. Du är en nyttig idiot åt feminismen.
Citat:
antifeministiska mongon
För er som försvann till toaletten ett tag så har vi precis börjat kränka utvecklingsstörda personer. Det är ett fint sätt för det starkare könet att peka på orättvisorna i samhället förstår ni.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Mycket intressant frågeställning. Ska hänsyn tas utifrån hudfärg/ras framför kön eller vise versa? Sexuell läggning och upplevd sexualitet måste såklart även tas med i beräkningen.
Ponera att patriarkatet måste göra en nyanställning enligt mångfaldspraxis, är det då så att en vit kvinna möjligtvis skulle exkluderas en anställning om en annan sökande vore svart, eller räcker det kanske rent av med en vit man med "kvinnlig upplevd sexualitet"?
Vi som är en del av patriarkatet måste såklart ställa oss dessa frågeställningar, då det enligt TS är vår skyldighet.
Sluta sväva ut i oväsentligheter, jag skrev ut frågeställningen klart och tydligt i trådens första inlägg. Fortsätter du att gå OT så kommer jag kontakta en moderator som tar bort dina inlägg och alternativt bannar dig. Bara så att du vet.
Det är inte "oväsentligheter". Bara för att du inte förstår vad som skrivs så är det inte ointressant. Att hota inlägget med moderator är ju på gränsen till infantilt.
Citat:
Det massiva hat som börjar flamma upp mot mig redan nu i denna tråd ser jag som bekräftelse på att dessa aggressiva strukturer ligger fast starkt under ytan på vårt förljugna samhälle.
Och där togs offerkoftan på. Titta bara!! Titta på vad ni HATAR MIG alla dumma äckliga gubbslemjävlar. Här försöker jag, den goda, fantastiska kvinnan bara utbilda er dumma våldtäktsmän med en lista över hur ni ska leva era liv och DIREKT så blir jag HATAD! Enbart för att jag är kvinna!
Nej. Du får mothugg för att dina argument är dåliga. För att ditt sätt är högtravande och självgott. För att du är nedvärderande och kränkande. Jag säger inte ett pip om ditt kön, när jag läste ditt tragiska första inlägg så trodde jag du var en man.
Det jag säger är att du är en otrevlig individ. Du beter dig precis som nidbilden av den högfärdige härskaren du påstår dig kämpa mot. Du låter som Göran Persson på speed. Härskarteknik och offermentalitet byter av varandra som det passar. Du fäktar vilt och gör personangrepp till höger och vänster.
Jag känner inte en person som skulle stå ut med dig i mer än en kvart, oavsett kön. Jag tycker mest synd om dig faktiskt.
Citat:
Jag behöver inte redovisa ett skit! Vad ni börjar göra nu i tråden är att lägga någon sorts bevisbörda på mig där jag ska deklarera mina ståndpunkter och liknande.
Hm. Du förstår vad argumentation är för något inte sant? Det är det vi ägnar oss åt på ett politiskt forum. Argumentation. Det innebär också, tyvärr, att man måste "redovisa skit" ibland.
Den röda tråden är nog tyvärr att du ser osynliga maktstrukturer som försöker hålla dig nere var du än går. Varje situation filtreras genom ditt genusfilter och slutsatsen blir alltid densamma. Om du får mothugg när du skriver nonsens på ett forum så är det för att du är KVINNA. Om du tvingas "redovisa skit" så är det det patriarkala förtrycket som försöker sätta sig på dig som KVINNA. Allt du förnimmer färgas av ett rabiat fokus på ditt eget kön. Det är inte vi som hatar kvinnor min vän, det är du som hatar män. Det löper som en röd tråd i hela ditt sätt att diskutera.
Citat:
Så att ni kan bli bättre människor än vad ni är. Just nu krälar ni runt i smutsen, och ni är inte ens medvetna om det.
Med varje påhopp så förminskar du dig själv och gör dig själv mindre och mindre relevant. Inte för att du är kvinna alltså, utan därför att du är självgod och otrevlig.
Fortsätt hata min vän. Jag tror att det är av de få saker du faktiskt är bra på.