Citat:
Ursprungligen postat av
Fishbone Mash
Jag tror på allvar att Cole skulle kunna ha en fortsatt fin karriär om han bara inser vilka broar som brunnit och vilka nya som öppnats. Han är med sina åsikter och sin bakgrund helt perfekt för den nya alternativa opinionen som fortsätter att växa på internet. Betydligt mindre intressanta människor än honom har lyckats nischa in sig på nätet. Kanske är han lite för alkoholiserad just nu för att ta sig i kragen och begripa det?
Undrar förresten hur det blev med "outningen" han skulle göra? Han sa för ett par veckor sen att han skulle avslöja en känd akademikers hemliga, revisionistiska åsikter. Kändisen i fråga dog för länge sen och jag vet ännu inte vem det var.
Cole är en uppenbart driven herre. Så länge som han inte satsar på cp-alkoholism så tror jag att han hittar på nåt nytt projekt.
Han verkar sitta på all möjlig information. T ex så var han tjenis med Hutton Gibson som är Mel Gibsons far. Fått en exklusiv intervju som han tjuvhåller på. Kan vara väldigt intressant. Hutton Gibson är en ex-katolik som varit fylld av vrede ända sedan sextiotalet då katolska kyrkan genomförde sellout-reformer som enligt honom kuppades igenom av frimurarjudar. Hutton är även ett dokumenterat geni. Alltså på riktigt. Tänk er en intellektuellt kreativ snubbe med kanske 170 i IQ som använt sitt intellekt för att bygga upp sin egen variant av kristen teologi kombinerat med självstudier av allsköns konspirationsteorier ... ren knäppis med andra ord. Men även uppenbart karismatisk och originell. David Cole är ju också rejält snabbtänkt så intervjun kan vara helt underbar så länge som Hutton inte spårar ur.
Hoppas att han släpper sin information om professorn. Överlag så verkar det vara mer tudelat idag än för bara tjugo år sedan. Idag så är median via internet så total att folk antingen disciplineras till samtycke eller går över fullständigt till den andra sidan. Detta därför att folk genom en enkel googling kommer få veta grejer om en i sådan grad att folk tvingas till att välja sida. Både dåligt och bra antar jag. För nerdar så är det ju helt underbart då man kan nerda ner sig i sina favvo-ämnen. Men för mer socialt lagda människor så måste internet vara fruktansvärt då man på gott och ont har superkoll på varandra. Det är egentligen helt osannolikt att highend-professorer börjar maila David Cole om förintelseförnekelse. Tror inte att det skulle ske idag men innan internet så verkar det inte ha spelat så stor roll då sådan info ändå inte kunde spridas via media så länge som man inte gick all-in för uppmärksamhet.
David Cole har förövrigt en ny intervju med min favoritjournalist Ryan Dawson.
https://www.youtube.com/watch?v=bvQSN8L_yak&list=UU1vTH0ByVIcIOB83FbvHP7Q
De verkar vara bra vänner. David Cole har läst Ryans bok Separation of Business and State (vilken faktist är seriöst bra). David hyllar hans bok. Ryan nämner neocon-kopplingar till 911 utan att David Cole reagerar negativt. Blir mer och mer övertygad om att David Cole i mycket spelade ett spel i början av 2000-talet. Han är pro-israel men jag tror inte att han har speciellt mycket kärlek till skojarfraktionerna som dominerar neocon-judaismen i USA.