2014-11-29, 07:26
Medlem
geir44s avatar
David Cole? Lite udda, men med många goda poeng.
Citera
2014-11-29, 08:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
David Cole? Lite udda, men med många goda poeng.

Absolut, du vet väl han är troende? Han förnekare inte förintelsen Det är ju jäkla liv på de förnekarna nu pågrund av att han påstår att Reinhardlägerna var förintelse läger.
Citera
2014-11-29, 21:19
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Absolut, du vet väl han är troende? Han förnekare inte förintelsen

Mer eller mindre meningslös klassificering. Han är utan problem tillräckligt revisionistisk för att anklagas för förintelseförnekelse. Att han samtidigt accepterar Reinhardlägren förändrar inte det. Det är mest förintelse-nerdar som orkar bry sig om nerd-detaljerna. Majoriteten i valfritt västland vet ju inte ens om skillnaderna mellan Reinhardlägrena och resten av tyskarnas läger.
Citera
2014-11-29, 21:48
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag tror på allvar att Cole skulle kunna ha en fortsatt fin karriär om han bara inser vilka broar som brunnit och vilka nya som öppnats. Han är med sina åsikter och sin bakgrund helt perfekt för den nya alternativa opinionen som fortsätter att växa på internet. Betydligt mindre intressanta människor än honom har lyckats nischa in sig på nätet. Kanske är han lite för alkoholiserad just nu för att ta sig i kragen och begripa det?

Undrar förresten hur det blev med "outningen" han skulle göra? Han sa för ett par veckor sen att han skulle avslöja en känd akademikers hemliga, revisionistiska åsikter. Kändisen i fråga dog för länge sen och jag vet ännu inte vem det var.

Cole är en uppenbart driven herre. Så länge som han inte satsar på cp-alkoholism så tror jag att han hittar på nåt nytt projekt.

Han verkar sitta på all möjlig information. T ex så var han tjenis med Hutton Gibson som är Mel Gibsons far. Fått en exklusiv intervju som han tjuvhåller på. Kan vara väldigt intressant. Hutton Gibson är en ex-katolik som varit fylld av vrede ända sedan sextiotalet då katolska kyrkan genomförde sellout-reformer som enligt honom kuppades igenom av frimurarjudar. Hutton är även ett dokumenterat geni. Alltså på riktigt. Tänk er en intellektuellt kreativ snubbe med kanske 170 i IQ som använt sitt intellekt för att bygga upp sin egen variant av kristen teologi kombinerat med självstudier av allsköns konspirationsteorier ... ren knäppis med andra ord. Men även uppenbart karismatisk och originell. David Cole är ju också rejält snabbtänkt så intervjun kan vara helt underbar så länge som Hutton inte spårar ur.

Hoppas att han släpper sin information om professorn. Överlag så verkar det vara mer tudelat idag än för bara tjugo år sedan. Idag så är median via internet så total att folk antingen disciplineras till samtycke eller går över fullständigt till den andra sidan. Detta därför att folk genom en enkel googling kommer få veta grejer om en i sådan grad att folk tvingas till att välja sida. Både dåligt och bra antar jag. För nerdar så är det ju helt underbart då man kan nerda ner sig i sina favvo-ämnen. Men för mer socialt lagda människor så måste internet vara fruktansvärt då man på gott och ont har superkoll på varandra. Det är egentligen helt osannolikt att highend-professorer börjar maila David Cole om förintelseförnekelse. Tror inte att det skulle ske idag men innan internet så verkar det inte ha spelat så stor roll då sådan info ändå inte kunde spridas via media så länge som man inte gick all-in för uppmärksamhet.

David Cole har förövrigt en ny intervju med min favoritjournalist Ryan Dawson.

https://www.youtube.com/watch?v=bvQSN8L_yak&list=UU1vTH0ByVIcIOB83FbvHP7Q

De verkar vara bra vänner. David Cole har läst Ryans bok Separation of Business and State (vilken faktist är seriöst bra). David hyllar hans bok. Ryan nämner neocon-kopplingar till 911 utan att David Cole reagerar negativt. Blir mer och mer övertygad om att David Cole i mycket spelade ett spel i början av 2000-talet. Han är pro-israel men jag tror inte att han har speciellt mycket kärlek till skojarfraktionerna som dominerar neocon-judaismen i USA.
Citera
2014-12-01, 07:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Mer eller mindre meningslös klassificering. Han är utan problem tillräckligt revisionistisk för att anklagas för förintelseförnekelse. Att han samtidigt accepterar Reinhardlägren förändrar inte det. Det är mest förintelse-nerdar som orkar bry sig om nerd-detaljerna. Majoriteten i valfritt västland vet ju inte ens om skillnaderna mellan Reinhardlägrena och resten av tyskarnas läger.
Absolut inte, han talar om det själv på hans hemsida. Titta man över hans story, så ser man en röd tråd. Han ifrågasatt inte det, han hade bara några frågor som han undrade över.
Nej ! Det är möjligt, men de flesta förnekare vet också också vad Reinhardlägren är.
Citera
2014-12-01, 21:19
Medlem
Citat:
Absolut inte, han talar om det själv på hans hemsida. Titta man över hans story, så ser man en röd tråd. Han ifrågasatt inte det, han hade bara några frågor som han undrade över.
Nej ! Det är möjligt, men de flesta förnekare vet också också vad Reinhardlägren är.

Är man inte en förnekare om man hävdar att Reinhardlägren var förintelseläger, men att Auschwitz och Majdanek inte var det och inte hade gaskammare?
Citera
2014-12-01, 21:53
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Är man inte en förnekare om man hävdar att Reinhardlägren var förintelseläger, men att Auschwitz och Majdanek inte var det och inte hade gaskammare?

Fast nu säger han ju att det förmodligen fanns gaskammare.
Citera
2014-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Fast nu säger han ju att det förmodligen fanns gaskammare.

Jo. Men givet de nya intervjuer med Ry Dawson jag har lyssnat på samt vad han har skrivit på sistone (på bloggen och i sin bok) så tolkar jag det som att han syftar på Natzweiler och/eller Reinhardlägren. Han verkar fortfarande stå fast vid det han sagt sedan 90-talet om Auschwitz och Majdanek. Om du har någon annan teori om vad han menar får du gärna dela med dig, jag kan ju ha missat någonting.
Citera
2014-12-01, 23:53
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jo. Men givet de nya intervjuer med Ry Dawson jag har lyssnat på samt vad han har skrivit på sistone (på bloggen och i sin bok) så tolkar jag det som att han syftar på Natzweiler och/eller Reinhardlägren. Han verkar fortfarande stå fast vid det han sagt sedan 90-talet om Auschwitz och Majdanek. Om du har någon annan teori om vad han menar får du gärna dela med dig, jag kan ju ha missat någonting.

Du kanske har rätt, jag har bara läst lösryckta citat.
Citera
2014-12-02, 01:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Inte i min värld. Eftersom han inte förneka själva förintelsen, men däremot ifrågasatte han visa saker som du nämnde, som typ händelserna i Majdanek o Auschwitz.

Men förintelsen är mer än det , som ghetton i Östeuropa, avskjutningen av judarna i öst med mera. Gasningen i Auschwitz är inte hela förintelsen, som han ifrågasatte visa saker.

Därför kan man knappast kalla han förnekare, eftersom han menar Reinhardlägren var utrotningsläger och inte transit läger. Vilket de flesta förnekare tycker.
Citera
2014-12-02, 01:30
Medlem
Citat:
Inte i min värld. Eftersom han inte förneka själva förintelsen, men däremot ifrågasatte han visa saker som du nämnde, som typ händelserna i Majdanek o Auschwitz.

Men förintelsen är mer än det , som ghetton i Östeuropa, avskjutningen av judarna i öst med mera. Gasningen i Auschwitz är inte hela förintelsen, som han ifrågasatte visa saker.

Därför kan man knappast kalla han förnekare, eftersom han menar Reinhardlägren var utrotningsläger och inte transit läger. Vilket de flesta förnekare tycker.

Okej, det var en ovanligt tolerant ståndpunkt Jag är helt enig.
Citera
2014-12-02, 10:06
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
förintelsen, som han ifrågasatte visa saker.

Fast han uppfyller kriterierna på vilka som "Officiellt" räknas till revisionister och "förintelseförnekare"

Man behöver ju inte förneka att massmord på judar och etnisk rensning på judar osv ägt rum för att bli klassad som förintelseförnekare. Det räcker att man påpekar att gaskammare antagligen inte användes i särskilt stor skala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in