2006-08-06, 14:47
Bannlyst
Hej!
Jag undrar om det är någon här som sitter inne med information om vad revisionisten David Cole sysslar med idag. Jag vet att han har gjort en film om Auschwitz, men sen har jag hört att han skall ha "försvunnit" och sen gjort avkall på revisionismen. Hur ligger det till med herr Cole?
Citera
2006-08-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Hej!
Jag undrar om det är någon här som sitter inne med information om vad revisionisten David Cole sysslar med idag. Jag vet att han har gjort en film om Auschwitz, men sen har jag hört att han skall ha "försvunnit" och sen gjort avkall på revisionismen. Hur ligger det till med herr Cole?

Vad jag förstår var tanken att han skulle göra fler filmer i Polen osv, men han har ju blivit angripen och hotad. 1992 blev han slagen blodig i ansiktet av medlemmar i JDL och de försökte också knuffa honom nerför en trappa.

Cole är ju jude själv, så hans engagemang blev ju verkligen en nagel i ögat på holocaustmaffian.

JDL (Jewish Defense League) är i mina ögon utan tvekan en terrororganisation. De har misshandlat otaliga personer, med eller utan tillhyggen. De har kastat in tegelstenar och brandbomber genom fönster. De har även skjutit och dödat folk, samt sprängt ihjäl andra.

Pga de otaliga hot som Cole och hans familj emottog så drog han sig tillbaka från revisionismen. Det ryktas dock om att han planerar ett återinträde.
Citera
2006-08-07, 16:45
Medlem
maddalos avatar
Hans film finns på google, om nu någon missat den - http://video.google.com/videoplay?docid=5730629725967885378&q=cole+holocau st. Lite kass kvalitet, dock.

"I have some sad news to report. There has been another defection out of the Revisionist community. David Cole, a young Jew who in the past has done some remarkable Revisionist video recording and on-the-ground work, has crossed over and written a retraction...

David and I video-toured Auschwitz and Birkenau together, and it was an eery feeling for me at the time to have a young American Jew, half my age, explain on camera to me, the German, what he found was wrong with Auschwitz and the Holocaust mass gassing claims in that horror theme park.

David also appeared in Germany on the same platform with me and spoke with courage and conviction about the many inconsistencies of Auschwitz, while German police were present in the hall. He did not flinch or shirk the issues. Truth was Truth to him, and he defended it, regardless of the costs. (...)

I was, by then, a battle-scarred Revisionist veteran, possibly showing the first signs of battle fatigue after going flat out for years in Holocaust trial after Holocaust trial. I remember feeling possibly a little shamed but in any case re-invigorated by the dynamism of this young man."

Från http://www.geniebusters.org/915/04h_Cole.html

Vidare, från de härliga killarna på JDL:

What is a David Cole? Is it a sickness? Is it a mental disease? Is Cole merely a human parasite who clings to his ardent Nazi supporters and friends who back his ideas whole-heartedly? After all, this Cole mania that the media have played on, don't you think it's time that we flush this rotten, sick individual down the toilet, where the rest of the waste lies? One less David Cole in the world will certainly not end Jew-hatred, but it will have removed a dangerous parasitic, disease-ridden bacteria from infecting society.

Just as we must get rid of this monster, Cole, we must also get rid of the word "revisionism" from our vocabulary. This awful word and Cole, too, must be eliminated altogether. There is no argument. There needs to be no more debates, only the elimination of the Holocaust deniers...

JDL wants to know the location of Holocaust denier David Cole, pictured above. Anyone giving us his correct address will receive a monetary reward. Contact us through e-mail immediately if you have information leading to the current location of David Cole.
Citera
2006-11-26, 23:38
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Vad jag förstår var tanken att han skulle göra fler filmer i Polen osv, men han har ju blivit angripen och hotad. 1992 blev han slagen blodig i ansiktet av medlemmar i JDL och de försökte också knuffa honom nerför en trappa.

Cole är ju jude själv, så hans engagemang blev ju verkligen en nagel i ögat på holocaustmaffian.

Det finns en annan version också. Jag råkade se följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Guillermo Coletti

When Bradley Smith, neo-revisionist patriarch, met David Cole it was as if the neos had found gold. The excitement and spirit of celebration were in the air. So happy were the neos; every day was Christmas and every night Rosh Hashanah. Now they had, they thought, something material they could build their so much preached reconciliation upon. They felt confident on their multi-cultural objectives; a Jew was on their side.

What a fiasco it turned out to be! David Cole denounced his own neo-revisionist way and disclosed publicly his much suspected membership in a radical organization of his peers, his real peers.
http://www.vanguardnewsnetwork.com/letters/122103letters.htm
Citera
2010-11-18, 16:27
Medlem
Kondensators avatar
Några nyheter?
Citera
2011-01-20, 13:58
Medlem
Verkar inte som det... väntar ideligen även jag. Han har inte gått och dött tror ni?
Citera
2011-04-28, 14:11
Medlem
swimp78s avatar
Är det inte märkligt att han inte existerar på engelska wikipedia?

Jag tänkte läsa lite mer om mannen, och då den svenska wikipediaartikeln är extremt kortfattad utgick jag från att det fanns mer på engelska wikipedia. Döm om min förvåning när det inte existerade någon artikel alls!
Citera
2011-05-02, 03:17
Medlem
Nord88s avatar
Har nån en länk till hans enga ord där han plötsligt avskriver sig från hans tidigare forskning?

Finns inte en chans att någon som gör så pass många bra upptäckter plötsligt en dag bara frånsäger sig allt utan att det står någon från JDL med en pistol mot hans huvud.
Citera
2011-05-02, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Har nån en länk till hans enga ord där han plötsligt avskriver sig från hans tidigare forskning?

Finns inte en chans att någon som gör så pass många bra upptäckter plötsligt en dag bara frånsäger sig allt utan att det står någon från JDL med en pistol mot hans huvud.

Fast nu har ju inte Cole gjort några bra upptäckter, eller upptäckter över huvud taget i denna sak. Utan bevisligen bara förvrängt eller förnekat kända historiska vedertagna fakta.

Dr Tinnitus
Citera
2011-05-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
förnekat kända historiska vedertagna fakta.
Ordet "förnekar" förutsätter det som ifrågasätts. Förnekar du att Gud finns? "Kända historiska vedertagna fakta" är intetsägande eftersom historiska påståenden alltid kan och bör ifrågasättas. Inte ens vanliga Holocaust-historiker är ju överens om många saker i den vanliga berättelsen.

Under en lång tid var det allmänt vedertagna "fakta" att Gud fanns och att Jesus var Hans son. Varför skulle det inte vara sant när nästan alla trodde på det, och när teologerna var eniga om det?

Det är nog snarare så att du är grinig över att din stamfrände Cole vågade tvivla på de religiösa vanföreställningarna om "brännoffer genom gasningar" under den tyska ockupationen.
Senast redigerad av Transform 2011-05-02 kl. 22:38.
Citera
2011-05-02, 22:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Ordet "förnekar" förutsätter det som ifrågasätts. Förnekar du att Gud finns?

Vem kan förneka att Gud finns utom en förintelserevisionist? De förnekar ju Förintelsen och är tydligen kapabla till att förneka vad som helst.
Men att säga -: "Jag tror inte på Gud" är väl normalt och helt OK.

/VV
Citera
2011-05-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vem kan förneka att Gud finns utom en förintelserevisionist? De förnekar ju Förintelsen och är tydligen kapabla till att förneka vad som helst.
Men att säga -: "Jag tror inte på Gud" är väl normalt och helt OK.

/VV
De som tror sig sitta på en absolut och orubblig sanning är ju ortodoxa historiker i den här frågan, och teologerna om Guds existens. Tvivlare och skeptiker avfärdas av dessa som förnekare, ett bedrägligt ordval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in