2014-11-30, 22:29
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Jag har swish men var bara lite osäker på att använda det till sånna här grejer. Så det är bara att överföra flera gånger då om man vill ha en större summa än 3k? Tänkte att det kanske ser lite konstigt ut hos banken om jag har en drös med swishar till sidor som man köper btc på. Men jag kanske bara nojjar vad vet jag.

Du swishar till privatpersoner så ingen koppling till en sida med BTC, dock kan ju man ju räkna ut det efter en halvtimmes detektivarbete.

Du oroar dig över swish men har inga problem med banköverföringar direkt till sidor som handlar med BTC?

Vissa säljare på localbitcoins har gränser för hur mycket man kan köpa, gränsen höjs stegvis. Men ja, vill du inte vänta kan du köpa för 1000kr av tre olika säljare direkt idag, inga problem.

Citat:
Okej, jag har kollat in en del sidor men man måste ju skicka in scans på sina pass eller id-kort. Vill undvika allt sånt eller är det ett måste nu för tiden?

För du över med banköverföring eller swish spelar ju idkrav etc på sidan ingen roll, du kopplar ju redan din identitet till sidan i klartext i och med överföringarna.

EDIT: SUPREMEallah, testa localbitcoins! Jag har aldrig väntat mer än 20min på coins (i min wallet på localbitcoins), även kl 02-03 på natten
Senast redigerad av akvifer 2014-11-30 kl. 22:39.
2014-11-30, 22:34
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Du swishar till privatpersoner så ingen koppling till en sida med BTC, dock kan ju man ju räkna ut det efter en halvtimmes detektivarbete.

Du oroar dig över swish men har inga problem med banköverföringar direkt till sidor som handlar med BTC?

Vissa säljare på localbitcoins har gränser för hur mycket man kan köpa, gränsen höjs stegvis. Men ja, vill du inte vänta kan du köpa för 1000kr av tre olika säljare direkt idag, inga problem.

Aja får väl leva med att det är lite mer omständligt nu, var så mycket skönare att bara göra en banköverföring på säg 5500 kr (random siffra) istället för att behöva göra först en på 3k sen en på 2 och sen ytterligare en på 500.
2014-11-30, 22:38
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Aja får väl leva med att det är lite mer omständligt nu, var så mycket skönare att bara göra en banköverföring på säg 5500 kr (random siffra) istället för att behöva göra först en på 3k sen en på 2 och sen ytterligare en på 500.

Gör två tre överföringar hos säljaren och du kan göra 5000kr överföringar utan minsta problem.

Eftersom det handlar om privatpersoner så krävs det att man bygger upp ett ömsesidigt förtroende mellan varandra.

Swish är underbart! Du inser när du provat

EDIT: Sen förstår jag inte exemplet, om du tänker på en 3k maxgräns, så blir det ju bara en 3k och en 2,5k order på sidan, inte tre st.
Senast redigerad av akvifer 2014-11-30 kl. 22:41.
2014-12-01, 03:37
Medlem
SUPREMEallahs avatar
Citat:
Gör två tre överföringar hos säljaren och du kan göra 5000kr överföringar utan minsta problem.

Eftersom det handlar om privatpersoner så krävs det att man bygger upp ett ömsesidigt förtroende mellan varandra.

Swish är underbart! Du inser när du provat

EDIT: Sen förstår jag inte exemplet, om du tänker på en 3k maxgräns, så blir det ju bara en 3k och en 2,5k order på sidan, inte tre st.
Ah nice, får ta och kolla på det. Har alltid känt det skulle va lite mer osäkert, att man lätt skulle kunna bli blåst. Men många säger att det är bra så får ta och ge det en chans!

Någon som vet hur det ligger till med Danmark egentligen, är det högrisk på vårt kära grannland eller ej?
2014-12-01, 08:33
Medlem
Bamse.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Nu finns även MrNiceGuy på Evolution, med samma pgp-nyckel. Lovade att skriva här i tråden för ett sample, även om jag vet att deras MDMA håller hög standard. Dom heter MNGFS på evolution och verkar bara sälja 0.5 och 1G just nu.

Tycker någon kan sätta upp MNGFS på gröna listan. Fick mitt provsample.

MVH Bamse.
2014-12-01, 11:50
Medlem
krillepilles avatar
Man blir ju lite sugen på att beställa vissa saker från utlandet när man kollar runt här på evo. Vilka droger tror ni är säkrast att beställa från något annat land? Rent spontant känns det som att lsd borde vara rätt lätt att skicka eller känner hundarna av det? Finns det någon annan drog som är lätt att smuggla eller är riskerna helt enkelt för stora?
2014-12-01, 12:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

För du över med banköverföring eller swish spelar ju idkrav etc på sidan ingen roll, du kopplar ju redan din identitet till sidan i klartext i och med överföringarna.

EDIT: SUPREMEallah, testa localbitcoins! Jag har aldrig väntat mer än 20min på coins (i min wallet på localbitcoins), även kl 02-03 på natten

Circle är extremt snabba också o som du säger swish är underbart!
2014-12-01, 12:40
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Circle är extremt snabba också o som du säger swish är underbart!

Jag fick precis igång swishandet och måste bara hålla med, fyfan vad smidigt det är att köpa sitt knark nu alltså! Var en del fippel för att komma igång men nu flyter det ju på som rena drömmen.
2014-12-01, 13:52
Medlem
krillepilles avatar
Sorry för spam men hur länge tar det innan pengarna förs över via swish?
Läste också att det stod "It will take 2 confirmations to verify a deposit." Vad innebär det egentligen? När jag swishar över så tar jag koden som är på min evo användare och skriver in den i fältet där jag väljer vilken bitcoinadress jag vill skicka dom till, men hur verifierar jag 2 gånger?

Edit: Ignorera min okunskap jag fick pengarna 10 minuter senare.
Senast redigerad av krillepille 2014-12-01 kl. 14:01.
2014-12-01, 13:55
Medlem
krillepilles avatar
Och nu fick jag ett PM som en viss person ville vidareförmedla

Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Hallå!
Tänkte om du kunde posta detta i evolutiontråden,då jag inte kunde,det behövdes 200inlägg. Märkt att folk gärna vill ha information om vendors,och hur upplevelsen med dom har varit.Så tänkte dela med mig. Skulle vara jätte hyggligt om du kunde kopiera allt och skicka in i tråden

Är helt ny på att köpa godis via internet,även på evolution. Men blev intresserad av prova det här med internetshopping,så lade in en (ganska) stor slant och tog en shopping runda. Är VÄLDIGTpositivt överraskad över resultatet,var säker på både scam och skitprodukter.

Här kommer the "Vendors" jag provade på.

Arnachy
Beställde Amfetamin speed paste,2G,har gjort det två gånger nu. Han skickar ifrån Tyskland,men har fått väntat 2-3dagar på produkten,båda gångerna. Är ingen super expert, men är jävligt nöjd med det jag har fått.

sweshroom
Beställde 25 x Rivotril 2mg Clonazepam, jag lade ordern på en onsdag,och det låg i min brevlåda dagen efter Produkten,även där,absolut ingenting att klaga på.

Goodguydealer
Beställde 20MG Ritalin x10,även där fick jag produkten dagen efter jag hade lagt beställningen Rivalitet,funkade lika bra som vilket ritalin som helst. Fick även med en "bonus"med två små ,runda tabletter,har dock ingen aning om vad det är,så avvaktar med dom haha

bcndrugs Beställde 1G kush för slanten bitcoins jag hade kvar. Skickas från Spanien,tog 7dagar att få. Har dock inte provat själv,men en nära vän till mig tog en provtur när jag jobbade,och han var väldigt nöjd.

bostongeorgeuk Beställde "**1 GRAM DUTCH QUALITY SPEED" Lade beställningen den 17de SEP och det kom IDAG,den första december,inte okej. Fick dock PM om han där han bad om ursäkt och sa att han hade packat 2gram istället för 1gram.Har inte provat än,då det precis kom och jag ligger kvar i sängen Men det ser ut som han höll sitt lov med 2g,har dock inte VÄGT.

Såg detta mer som ett experiment,om jag kommer fortsätta beställa eller inte vet jag inte,tyckte bara det var en härlig upplevelse att alla levererade.

Jag har BTC 0.2303 kvar,så om det är någon som är osäker på en vendor är grön eller inte så skicka gärna ett PM så provar jag gärna för resten av bitcoinsen jag har kvar.
Tror det räcker för mig nu,kanske provar i framtiden igen,vem vet.

Ha en trevlig vecka kära Flashbackers
2014-12-01, 14:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Sorry för spam men hur länge tar det innan pengarna förs över via swish?
Läste också att det stod "It will take 2 confirmations to verify a deposit." Vad innebär det egentligen? När jag swishar över så tar jag koden som är på min evo användare och skriver in den i fältet där jag väljer vilken bitcoinadress jag vill skicka dom till, men hur verifierar jag 2 gånger?

Edit: Ignorera min okunskap jag fick pengarna 10 minuter senare.

Regga dig på Circle, snabbaste sättet att få sina coins idag.
2014-12-01, 14:12
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Regga dig på Circle, snabbaste sättet att få sina coins idag.

Vafan nu har jag precis reggat mig på Safello och har hållt på med den skiten, är det mycket snabbare med Circle eller för Safello verkar gå rätt snabbt ändå, gjorde en test överföring på tusen spänn. Tog typ en timme innan jag hade mina bitcoins på evo så det var rätt snabbt ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in