2014-11-30, 16:11
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Brynäs får gärna ta Dixon, dock tycker jag att Luleå ska ta 1,6 mille för honom då det är vad han hittills kostat med sign-on bonus+lön...
Vill helst veta de andra två alternativen innan jag tar ställning till Dixon. Inte så förtjust i han gick till Luleå efter att ha varit så omtyckt i Brynäs, och nu när han inte alls lyckas känns det inte som spelaren vi behöver.
Citera
2014-11-30, 18:08
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat. Klubbekonomi i därfør avsedd tråd.

/Mod
Citera
2014-11-30, 18:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Är Harju grejen legit eller är det en dröm?

Är luläfansen verkligen så kåta på Harju? Han är ju knappast nån superstjärna SHL-mått mätt.
Citera
2014-11-30, 19:16
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Dixon en tre alternativ tydligen, säger Bengtzén.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19942069.ab

Spännande!

Ovanligt frispråkig för att vara en sportchef va?

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Är luläfansen verkligen så kåta på Harju? Han är ju knappast nån superstjärna SHL-mått mätt.

Många verkar vara kåta på Harju men hey, många ser till och med Malte som en frälsare - så desperat är läget.

Vi behöver en skicklig anfallare som kan utmana och göra mål och skapa chanser på egen hand. Harju är inte den spelaren.
Citera
2014-11-30, 19:54
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ovanligt frispråkig för att vara en sportchef va?

Många verkar vara kåta på Harju men hey, många ser till och med Malte som en frälsare - så desperat är läget.

Vi behöver en skicklig anfallare som kan utmana och göra mål och skapa chanser på egen hand. Harju är inte den spelaren.
Malte Strömwall är en spelare jag hade satsat på om jag vore Luleå. Gör han succé så har man en billig spelare som gör bra ifrån sig, är han dålig så lånas han ut till Asplöven.
Citera
2014-11-30, 19:55
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Malte Strömwall är en spelare jag hade satsat på om jag vore Luleå. Gör han succé så har man en billig spelare som gör bra ifrån sig, är han dålig så lånas han ut till Asplöven.

Men han kommer inte att göra succé. Det är en värvning på lång sikt men att kasta in Malte i laguppställningen gör ingen skillnad nu.
Citera
2014-11-30, 20:07
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Men han kommer inte att göra succé. Det är en värvning på lång sikt men att kasta in Malte i laguppställningen gör ingen skillnad nu.
Ptja, David Åslin har ju kommit in och gjort bra ifrån sig direkt i Leksand så jag skulle inte säga att det är omöjligt att det blir samma med MS. Iofs fick Åslin gå rakt in i förstakedjan, vet ej om Strömwall skulle göra det i Luleå.
Citera
2014-11-30, 20:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ptja, David Åslin har ju kommit in och gjort bra ifrån sig direkt i Leksand så jag skulle inte säga att det är omöjligt att det blir samma med MS. Iofs fick Åslin gå rakt in i förstakedjan, vet ej om Strömwall skulle göra det i Luleå.

Trollar du eller? Killen har gjort 9 poäng på 61 SHL-matcher. Luleå Hockey behöver någon som går in och producerar nu - inte om två år.
Citera
2014-11-30, 20:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Trollar du eller? Killen har gjort 9 poäng på 61 SHL-matcher. Luleå Hockey behöver någon som går in och producerar nu - inte om två år.
I en fjärdekedja i Växjö, ta en titt på hans istid varje match på SHLs hemsida, han har ju inte ens fått spela en sekund flera matcher. Vissa matcher bara runt 1/2 minuter.

Säger inte att han skulle spruta in poäng men värt ett försök enligt mig, man kan ju bara skicka honom till Haparanda om det inte skulle funka.
Citera
2014-11-30, 20:43
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
I en fjärdekedja i Växjö, ta en titt på hans istid varje match på SHLs hemsida, han har ju inte ens fått spela en sekund flera matcher. Vissa matcher bara runt 1/2 minuter.

Säger inte att han skulle spruta in poäng men värt ett försök enligt mig, man kan ju bara skicka honom till Haparanda om det inte skulle funka.

Vi har inte tid att hålla på och experimentera med såna spelare. Vi behöver producerande spelare och det nu.
Citera
2014-11-30, 20:46
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Vi har inte tid att hålla på och experimentera med såna spelare. Vi behöver producerande spelare och det nu.
Finns väl knappast några sådana på marknaden nu eller?
Citera
2014-11-30, 20:57
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ska ni värva? Tyckte mig läsa häromdagen att det var precis det ni inte skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in