Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-21, 03:36
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Försöker du tillrättavisa mig om vad jag tycker om gränsnittsdesignen?
Kanske har jag missuppfattat vad jag själv tycker?
Nej, jag försöker inte tillrättavisa någon. Däremot menar jag att det finns goda skäl till de förändringar som Apple har gjort.

Gamla Dock såg t ex för hemsk ut i mitt tycke. Jag är glad att man har återgått till en form som liknar den i OS X 10.4 Tiger. Tidigare använde jag TinkerTool för att få bort den idiotiska designen med tredimensionella symboler som stod på en glasplatta... Hur tänkte de när de skapade något så dumt? Bort med allt sånt trams.

Tack vare TinkerTool kunde man enkelt få en gråsvart Dock med vit kant om än inte en halvgenomskinlig utan kant som i Yosemite, vilket är ännu snyggare.
Citera
2014-11-30, 02:33
Medlem
Mugsys avatar
Det som slår mig nu när jag har använt Yosemite ett tag är hur rent, elegant och avskalat det är.
Det är trivsamt att arbeta med helt enkelt och fungerar väldigt bra.
Senast redigerad av Mugsy 2014-11-30 kl. 02:41.
Citera
2014-11-30, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Det som slår mig nu när jag har använt Yosemite ett tag är hur rent, elegant och avskalat det är.
Det är trivsamt att arbeta med helt enkelt och fungerar väldigt bra.

Kan bara instämma. Jag ska dessutom tillägga att jag inte märkte av någon större skillnad när jag precis hade uppdaterat, men när man nu ska använda en dator med Mavericks är skillnaderna oerhört märkbara.
Citera
2014-11-30, 03:18
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Kan bara instämma. Jag ska dessutom tillägga att jag inte märkte av någon större skillnad när jag precis hade uppdaterat, men när man nu ska använda en dator med Mavericks är skillnaderna oerhört märkbara.
Jag gör alltid rena installationer.
Inte för att man behöver det utan för att jag är onödigt pedantisk…

Men det blir alltid bra.
Citera
2014-11-30, 17:05
Medlem
Link85s avatar
Hur kan jag ta bort att datorn alltid frågar om lösenord när jag startar den? Tar sån tid och när man skriver lösenordet så laddar den i några sekunder. Vill att datorn bara startar utan lösenord.

Med Vänliga Hälsningar, link85
Citera
2014-11-30, 17:11
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hur kan jag ta bort att datorn alltid frågar om lösenord när jag startar den? Tar sån tid och när man skriver lösenordet så laddar den i några sekunder. Vill att datorn bara startar utan lösenord.

Med Vänliga Hälsningar, link85

Systeminställningar/användare och grupper.
Klicka på Inloggning, nederst i den vita rutan till vänster. Automatisk inloggning, välj det konto du vill skall autoinlogga.
Citera
2014-11-30, 17:33
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Systeminställningar/användare och grupper.
Klicka på Inloggning, nederst i den vita rutan till vänster. Automatisk inloggning, välj det konto du vill skall autoinlogga.

Står att Automatisk inloggning är AV. Kan heller inte markera eller ändra?
Citera
2014-11-30, 17:34
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Står att Automatisk inloggning är AV. Kan heller inte markera eller ändra?

Du måste låsa upp möjligheten först. Längst ner i rutan har du ett gult hänglås som du måste klicka på.
Citera
2014-11-30, 17:35
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Du måste låsa upp möjligheten först. Längst ner i rutan har du ett gult hänglås som du måste klicka på.

Hahah det har jag också gjort! :P Kan leka med allt förutom Automatisk inloggning.
Citera
2014-11-30, 17:37
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Hahah det har jag också gjort! :P Kan leka med allt förutom Automatisk inloggning.
Har du inga konton i den rullisten du kan ändra?
Citera
2014-11-30, 17:40
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Har du inga konton i den rullisten du kan ändra?

Det enda jag har har är gästanvändare och jag (admin). Stängde av gästanvändaren. Mer än så har jag inte gjort. Först så var jag tvungen att skriva lösenordet från min iCloud för att logga in på datorn. Men det ändrade jag.
Citera
2014-11-30, 17:46
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Det enda jag har har är gästanvändare och jag (admin). Stängde av gästanvändaren. Mer än så har jag inte gjort. Först så var jag tvungen att skriva lösenordet från min iCloud för att logga in på datorn. Men det ändrade jag.

Konstigt, du får kolla in instruktionerna isf, det borde ju fungera med de tipsen jag redan skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in