Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-16, 00:43
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ett litet program som återställer Dock till den SNYGGA vanliga som fanns i 10.8

http://sourceforge.net/projects/cdock/

Finns även en som ändrar typsnittet till Lucida Grande - det SNYGGA klassiska OS X fonten i stället för den fjolliga och oläsbara Helvetica Neu. Som visserligen är otroligt snyggt, men inte som interface-font. Obegripligt hur designavdelningen ens kunde tänka att använda det i menyer. Amatörfel 1A

https://github.com/schreiberstein/lucidagrandeyosemite
Ställ upp en dator med OS X Mavericks och en med Yosemite bredvid varandra och jämför. Självklart är smaken olika, men nog är Yosemite oerhört mycket renare och snyggare.

Både Dock, en återgång till den i Tiger, och typnittet är elegantare. Man vänjer sig vid allt. Och om du inte gillar nya Dock... Tryck bara på Alt+Cmd+D.
Senast redigerad av Mugsy 2014-11-16 kl. 00:47.
Citera
2014-11-16, 21:57
Tycker tian buggar lite.. När jag haft locket nere ett tag o öppnar upp det.. Vid inloggningssidan är det som att skärmen är "trasig".. Full med trasiga pixlar, som sen blir som vanligt igen. Lustig bugg. Sen program som stänger av sig när jag använder för mkt program samtidigt... Sen löjliga uppdateringar från Imovie... vem fan använder imovie... :/
Citera
2014-11-18, 12:41
Medlem
LeApprentis avatar
Jag blev intresserad av att ha Pages på min mac och har sett att det ingår i det nya Yosemite, men enligt Apple är det bara dem som har köpt en berättigad mac 25 september 2014 eller senare som har behörighet till Pages mm. Stämmer detta? Borde inte alla ha tillgång till Pages som har tillgång till Yosemite?
Citera
2014-11-18, 13:17
Medlem
Teddybears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeApprenti
Jag blev intresserad av att ha Pages på min mac och har sett att det ingår i det nya Yosemite, men enligt Apple är det bara dem som har köpt en berättigad mac 25 september 2014 eller senare som har behörighet till Pages mm. Stämmer detta? Borde inte alla ha tillgång till Pages som har tillgång till Yosemite?

Det stämmer. Fick ladda ner det kostnadsfritt till min nya iPad men får betala för det i AppStore på MBP som är lite äldre.
Citera
2014-11-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeApprenti

Ja, det stämmer:
https://www.apple.com/se/creativity-apps/mac/up-to-date/
Citera
2014-11-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tycker tian buggar lite.. När jag haft locket nere ett tag o öppnar upp det.. Vid inloggningssidan är det som att skärmen är "trasig".. Full med trasiga pixlar, som sen blir som vanligt igen. Lustig bugg. Sen program som stänger av sig när jag använder för mkt program samtidigt... Sen löjliga uppdateringar från Imovie... vem fan använder imovie... :/

Jag upplever samma problem med inloggningssidan. Exakt halva skärmen blir "trasig" i några få sekunder ungefär hälften av gångerna som jag öppnar upp locket.
Citera
2014-11-19, 22:51
Medlem
dentrognes avatar
Någon annan som fått problem med att ansluta till airplay efter yosemite?

Funkar perfekt att koppla till apple tv, men mot min airport express så går det inte efter uppdateringen..

iPhone/iPad funkar kanon, men inte min Air eller iMac.
Citera
2014-11-19, 23:14
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentrogne
Någon annan som fått problem med att ansluta till airplay efter yosemite?

Funkar perfekt att koppla till apple tv, men mot min airport express så går det inte efter uppdateringen..

iPhone/iPad funkar kanon, men inte min Air eller iMac.

Har du den senaste versionen av Yosemite? Det kom en uppdatering för någon dag sedan.
Citera
2014-11-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Det med skärmen har hänt mig med, jag upplevde det som att det var meningen att det skulle vara så.
Citera
2014-11-20, 21:39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Ställ upp en dator med OS X Mavericks och en med Yosemite bredvid varandra och jämför. Självklart är smaken olika, men nog är Yosemite oerhört mycket renare och snyggare.

Både Dock, en återgång till den i Tiger, och typnittet är elegantare. Man vänjer sig vid allt. Och om du inte gillar nya Dock... Tryck bara på Alt+Cmd+D.
Försöker du tillrättavisa mig om vad jag tycker om gränsnittsdesignen?
Kanske har jag missuppfattat vad jag själv tycker?
Citera
2014-11-20, 22:29
Sedan jag gick från Mavericks har jag blivit av med den eviga buggen att bakgrundsbilden "nollades" till standardbakgrunden vid uppstart + musen hackade och pilen såg konstig ut första minuten.

Gäller Mac Mini late 2012.
Citera
2014-11-20, 22:30
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Sedan jag gick från Mavericks har jag blivit av med den eviga buggen att bakgrundsbilden "nollas" till standardbakgrunden vid uppstartar + musen hackar och pilen ser konstig ut första minuten.

Gäller Mac Mini late 2012.

Låter som att en rensning av pram kan vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in