2014-11-29, 14:39
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Enligt AB nu på morgonen.

"Den unge mannen har dock en historia av våld. Han dömdes nyligen till ett fängelsestraff för misshandel, men hade inte börjat avtjäna straffet."

Undrar hur många brott som skulle kunna avstyras om folk hölls anhållna/häktade hela tiden till dess att dom faller, och om de döms, förs direkt till fängelse.

Så sant som det är sagt. Och med hårdare straff speciellt för återfallsförbrytare skulle många liv och kronor sparas.

MGM låter som en typ ingen annan än en släkting skulle våga sig nära.
Citera
2014-11-29, 15:22
Medlem
A-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
pratar ni om särlingen från "100 höjdare" ??

Japp
Citera
2014-11-29, 18:33
Medlem
Vet av säkra källor (släkt/vänner) att J*h*nn*s var en lugn o snäll kille som bara gjorde småbus som liten. Som de flesta andra killar och tjejer.

Vet inte när han hamnade på drogspåret men även om han varit mossig av allt skit så är han ingen ond människa i sig så. Alltid trevlig och snäll när jag mött honom vilket jag gjort många gånger då vi bott i samma område.

Han stal en hel del från sina släktingar och många bröt kontakt med honom. Tror fortfarande inte han e ensam skyldig om han ens är skyldig. Gubben har flipp han med och fungerar inte alls som man ska göra. Hela gården är en enda röra, misskötta djur, jagat iväg praktikanter. Sedan är han inte trevlig i sig heller.
Citera
2014-11-29, 20:51
Medlem
Tack,
Ja olika falla lotterna i den byn. Tänker på han som drog till Amerika via Västerås

Citat:
Ursprungligen postat av A-K
Japp
Citera
2014-11-29, 21:07
Medlem
MrDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citybird
Vet av säkra källor (släkt/vänner) att J*h*nn*s var en lugn o snäll kille som bara gjorde småbus som liten. Som de flesta andra killar och tjejer.

Vet inte när han hamnade på drogspåret men även om han varit mossig av allt skit så är han ingen ond människa i sig så. Alltid trevlig och snäll när jag mött honom vilket jag gjort många gånger då vi bott i samma område.

Han stal en hel del från sina släktingar och många bröt kontakt med honom. Tror fortfarande inte han e ensam skyldig om han ens är skyldig. Gubben har flipp han med och fungerar inte alls som man ska göra. Hela gården är en enda röra, misskötta djur, jagat iväg praktikanter. Sedan är han inte trevlig i sig heller.

Lugn o snäll som han är så rånade han Q8 macken i skogsbo när den fanns så det satte djupa ärr i själen på stackars tjejen som stog i kassan.
En sopig jävla pissluffare är vad han är..
Citera
2014-11-29, 21:49
Medlem
Celles avatar
Citat:

Är du säker på att du inte blandar ihop de olika personernas beteenden?
Jag har träffat Kj*ll ett antal gånger, visst är han mysko och snurrig, men våldsam och otrevlig har jag aldrig sett han vara.
Kan inte säga detsamma om dampbarnet, som de gånger jag träffat han varit en riktig liten fittunge som varit otrevlig mot både Kj*ll och Ing*la.

Kan du ge mig några bra exempel på några kända Avestapundare som inte var mossiga i huvudet INNAN dom började att punda?
Citera
2014-11-30, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDick
Lugn o snäll som han är så rånade han Q8 macken i skogsbo när den fanns så det satte djupa ärr i själen på stackars tjejen som stog i kassan.
En sopig jävla pissluffare är vad han är..

Säger inte att han inte gjort fel. Det har han, men jag är en såndär tråkig kärringsjäl som tror gott om alla och att allt som dom gör kommer sig av tidigare helt andra saker. J har tydligtvis haft en svår uppväxt och började säkert därför att missbruka. Missbruket kraschade hjärnssystemet och när pengarna tog slut så var han tvungen att skaffa mer pengar för att finansiera sitt missbruk. Och ser en av lösningarna som att råna en mack. Alla människor har bra och dåliga stunder vilket kanske låter lite halvdrygt sagt men jag skulle aldrig se honom som en elak människa, bara desperat efter något som han anser fyller upp sina tomrum och läker skadorna på hans insida.
Citera
2014-11-30, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Är du säker på att du inte blandar ihop de olika personernas beteenden?
Jag har träffat Kj*ll ett antal gånger, visst är han mysko och snurrig, men våldsam och otrevlig har jag aldrig sett han vara.
Kan inte säga detsamma om dampbarnet, som de gånger jag träffat han varit en riktig liten fittunge som varit otrevlig mot både Kj*ll och Ing*la.

Kan du ge mig några bra exempel på några kända Avestapundare som inte var mossiga i huvudet INNAN dom började att punda?

Har människor omkring mig som arbetar runt i kring hans område. Haft kontakt med lärare på en högstadieskola som bekräftade det med praoeleven som blev bortjagad. Och brist på empati lär han förmodligen också ha eftersom han "sköter" sina kor men inte ser hur illa dom har det.

Jag har träffat "dampbarnet" ett antal gånger och han har aldrig varit otrevlig mot mig eller någon annan. Utan mer agerat omhändertagande och varm som person. Självklart har han varit en dålig människa mot flera i sin omgivning, men det räcker ju inte till för att ha ihjäl folk.

Har själv missbrukat och varit en riktig fitta mot både familj o vänner och släkt. Inte hade jag ihjäl någon för det?
Citera
2014-11-30, 21:35
Medlem
pesp-ones avatar
Ny här och grejer men följer den här tråden för jag vet vem den där J är och bor i Avesta.. är de ingen mer som vet något eller? Vill veta om de är den fega jäveln som gjort dehär skiten.. de finns fan ingen tjuvheder längre!
Citera
2014-11-30, 22:46
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
Ny här och grejer men följer den här tråden för jag vet vem den där J är och bor i Avesta.. är de ingen mer som vet något eller? Vill veta om de är den fega jäveln som gjort dehär skiten.. de finns fan ingen tjuvheder längre!
Är det säkrat att det är Myran som sitter?
Citera
2014-11-30, 23:11
Medlem
Celles avatar
Citat:
Har människor omkring mig som arbetar runt i kring hans område. Haft kontakt med lärare på en högstadieskola som bekräftade det med praoeleven som blev bortjagad. Och brist på empati lär han förmodligen också ha eftersom han "sköter" sina kor men inte ser hur illa dom har det.

Jag har träffat "dampbarnet" ett antal gånger och han har aldrig varit otrevlig mot mig eller någon annan. Utan mer agerat omhändertagande och varm som person. Självklart har han varit en dålig människa mot flera i sin omgivning, men det räcker ju inte till för att ha ihjäl folk.

Har själv missbrukat och varit en riktig fitta mot både familj o vänner och släkt. Inte hade jag ihjäl någon för det?
Ja, folk som saknar empati är ju kända för att alltid vilja hjälpa andra, även om dessa små jävla dampungar stjäl, hotar och misshandlar deras nära och kära.
Kj*ll och du har samma naiva syn, att alla är goda inombords och kan räddas. Med facit i hand så kan man ju verkligen säga att ni nu sett hur det går när man daltar med pissluffare.

Var var DU när J behövde hjälp? Kj*ll försökte iallafall efter sin bästa förmåga, medans ni bara satt och beklagade er hos varandra.
Säger även en hel del om Avestabor, att man är snabb med att anmäla Kj*lls vanvård av djur, medans när det då gäller J (och andra människor överhuvudtaget), så väntar tills han mördat och DÅ bestämmer sig för att leka viktig. Jävla pissluffare!
Citera
2014-11-30, 23:29
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Är det säkrat att det är Myran som sitter?

De känns för konstigt för att de bara skulle vara sammanträffande om myggan sitter anhållen när de är en snubbe i hans ålder som sitter anhållen för mordet på hans mormor..

Fast man vet ju aldrig........
Senast redigerad av pesp-one 2014-11-30 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in