2014-11-29, 16:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Att säga att man hatar negrer i allmänhet är ett förbannat korkat uttalande. Trots det är det fel att förbjuda det. Om man tillåter det har det fördelen att den som yttrar det framstår som precis det han är, en hjärndöd rasist. Ett förbud kommer att medföra just det som vi har i Sverige idag, nämligen att det är "rasism" med nästan allt som på något sätt anknyter till etnicitet.

Det är precis det jag säger. Men det handlar ju om HUR man uttrycker sig. Att bara skriva "negrer luktar bajs" i en tråd angående ett brott där svarta människor är MG är inte givande. Vem fan bryr sig vad den muppen tycker svarta luktar som?

Att ett sånt inlägg blir borttaget beror inte på budskapet utanpå hur hen framställde det och var hen skrev det. Det är inte var och ens jävla rättighet att förstöra trådar med sina åsikter, hur mycket dom än har rätt att ha och yttra dessa åsikter. Rätt inlägg på rätt jävla plats..
Citera
2014-11-29, 17:22
Medlem
Kluffs avatar
Ütan modereringen och reglerna skulle FB vara en enda stor smörja. Strukturerad yttrandefriet är det som får forumet att fungera.
Citera
2014-11-29, 18:28
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis.

Den amerikanske författaren och filosofen Henry David Thoreau har sagt att det är ens plikt som fri människa att bryta mot orättfärdiga lagar. Just sayin'.
Också uttryckt så här:

Robert Redeker: "Yttrandefriheten medför rätten att förarga andra – oavsett om det handlar om personer, organisationer, företag, samhällen eller stater. Eller för att uttrycka det mycket enkelt: Yttrandefrihet medför en plikt att förarga människor!"
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2014-11-29 kl. 18:39.
Citera
2014-11-29, 18:31
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Absolut inte. Vore det dessutom inte rätt så kontraproduktivt att ha ett forum där ingen får skriva? Du säger ju själv att forumet är vinstdrivande, då borde väl rimligtvis målet vara raka motsatsen - dvs att så många som möjligt ska skriva? Däremot är det vi är ute efter kvalitativa inlägg som följer vårt regelverk.

Det var ju du själv som påstod att forumet är meningslöst och istället föredrog Sergels Torg och Facebook. Om det är så illa som du påstår så kan man ju bli lite nyfiken på varför du ägnar energi åt detta meningslösa forum istället för dina bättre alternativ. Det är ju som sagt ett diskussionsforum och då får man finna sig i att det man skriver blir just diskuterat och ifrågasatt.

Har du märkt av någon munkavle? Du får ju utan problem sitta där och spy ur dig dumheter och felaktigheter, men du kan definitivt inte räkna med att inte bli ifrågasatt.

Varför är en moderator så konspirations nojig när man diskuterar Flashback?
Samt varför blir alla moderatorer (utom en faktiskt, som höll med tills viss del om kritiken som framförs i denna tråd av medlemmar. Dock var hen väldigt noga med att det inte fick tolkas som något annat än hens personliga åsikt) rent ut sagt var hatiska om man kritiserar FB?
Vad har Flashback att dölja? Eller är vinstintresset så stort? Är ni så rädda för att andra sajter ska konkurrera ut Flashback?
PS. Dem enda som ifrågasätter mig är moderatorer, samt en "medlem".
Citera
2014-11-29, 18:35
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Ütan modereringen och reglerna skulle FB vara en enda stor smörja. Strukturerad yttrandefriet är det som får forumet att fungera.

Fast det är ju inte riktigt det som folk är sura över. Klart att oseriösa, helt random inlägg som "negrer luktar bajs" ska tas bort.

Det som är grejen är ju att väldigt många bra inlägg som handlar om tex judar tas bort illa kvickt verkar det som.

Mods verkar alltid skylla på att trådarna läggs i fel forumdel, även fast många har testat att lägga i massvis med olika.

Verkar inte som att man får diskutera vissa saker....
Citera
2014-11-29, 18:36
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Robert Redeker: "Yttrandefriheten medför rätten att förarga andra – oavsett om det handlar om personer, organisationer, företag, samhällen eller stater. Eller för att uttrycka det mycket enkelt: Yttrandefrihet medför en plikt att förarga människor!"

Skönt att det existerar intelligenta människor här på FB också.
Citera
2014-11-29, 18:44
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så du är medlem på Flashback inte för att diskutera utan för att bilda opinion och predika för redan troende? Hela grejen med Flashback är att man ska få mothugg och att ämnen som inte anses rumsrena i samhället skall diskuteras här av alla sidor..
Hmm, läser du vad jag skriver?
Det är dom som anser flashback som yttrandefrihet på riktigt som anser det du fetat i mitt citat.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vadå du får inte parkera din cykel?
Jag prata om Flashbacks regler..
Ok, ser att du antingen har otroligt svårt att förstå vad andra människor skriver, eller inte vill förstå vad andra människor skriver. Oavsett så har du avverkat rätten till min tid att läsa resten av ditt inlägg.
Citera
2014-11-29, 18:52
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Den obildade och korttänkte missforstår ofta svordomar och nedsättande kommentarer ja, och tror att det tyder på oseriositet, när det i själva verket inte finns något sådan explicit samband.

Du har alltså fel även i det.

Ja, och jag förklarade just att vi maximerar yttrandefriheten här-

Komiskt höga hästar du försöker sitta på. Du förstod alltså verkligen inte ett smack av vad jag och andra skrivit här ovan? Nej, du yttrade dig inte mot en moderator, något som jag för övrigt ovan förklarade för dig går utmärkt väl att göra. Är du helt eljest?

Jag sitter stadigt och bra här uppe på sadeln, Flashback-konstapeln.
Citera
2014-11-29, 18:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Skönt att det existerar intelligenta människor här på FB också.

Alla som håller med dig har rätt.
Alla som argumenterar emot dig har fel?

Kan du snälla svara på mina frågor..
Citera
2014-11-29, 19:04
Medlem
-rascal-s avatar
Jag avskyr såna här trådar, ett intressant ämne i första inlägget men det går snabbt utför och TS framstår i ökande grad som en tvättäkta foliehatt och diskussionen urartar till metadiskussion om petitesser.

TS, inse att Flashback måste moderera för att följa svensk lagstiftningen men också för att det ska finnas något läsvärde.
Mods, ni behöver inte anfalla i mobb och ta till tråkiga tillmälen.
Citera
2014-11-29, 19:17
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -rascal-
Jag avskyr såna här trådar, ett intressant ämne i första inlägget men det går snabbt utför och TS framstår i ökande grad som en tvättäkta foliehatt och diskussionen urartar till metadiskussion om petitesser.

TS, inse att Flashback måste moderera för att följa svensk lagstiftningen men också för att det ska finnas något läsvärde.
Mods, ni behöver inte anfalla i mobb och ta till tråkiga tillmälen.

Det finns alltså en lag i Sverige som säger att man ej får diskutera judiska maktförhållanden?

För det är just sådana trådar som snabbt försvinner på flashback.
Citera
2014-11-29, 19:39
Medlem
-rascal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Det finns alltså en lag i Sverige som säger att man ej får diskutera judiska maktförhållanden?
Nu får jag allt be dig utveckla vad juridiska maktförhållanden är ,samt var de förekommer, låter synnerligen intressant och fullkomligen som du inte har en aning om vad du pratar om.
Eftersom du dessutom citerar mitt inlägg så hoppas jag, sannolikt i onödan, på en koppling mellan vad mitt inlägg har att göra med ovan nämnda juridiska maktförhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in