2014-11-29, 10:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vad är det för filosof på förbundet som satt ihop spelprogrammet så att dessa lag i dag möter två utvilade – Modo och Växjö? Man kan tycka att förbundet har hela sommaren på sig att skapa ett rättvist spelschema.

Spelschemat sätts av klubbarna och förbundet.
Citera
2014-11-29, 10:27
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hur ligger de till med Frögren? Vad är hans svagheter som gör att han får så lite speltid?
Han har bra egenskaper defensivt, men att han är så grymt seg gör att han inte kan utnyttja dem. Har inte gynnats av de större zonerna heller.
Citera
2014-11-29, 11:32
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Sen pratar jag inte enbart om domarna. Leksand har kommit undan med helt sjuka trepoängare mot oss senaste åren, börjar ju bli skapligt jobbigt.

Haha snacka skit. Just denna match var ni värda tre poäng och första matchen 13/14. Annars får ni helt rättvist pisk, enda sen första mötet i allsvenskan. Kul med rivaliteten som har börjat skapas mellan Viperz och Leksand. Jag känner mer "derby"känsla om man får kalla det för det mot Örebro än mot Brynäs. På grund av den relativt långa delade historien i allsvenskan och några kvalserier ihop.

Och nej, man ska inte ha lika många utvisningarna men skall domarna vara lika nitiska som leksands too many players fanns det 4-5 sånna att ta på örebro.
Citera
2014-11-29, 11:55
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Förbundet har inget med spelschemat att göra förutom att man fastställer när landslagen ska spela och man är även inblandad i att bestämma när CHL ska spela.

SHL gör sitt spelschema själv.

Om ni nu inte bara var slarviga och skrev förbundet men menade ligan.
Citera
2014-11-29, 12:30
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Jaha, då får man inte gnälla alltså ligan, klubbarna eller vemsomhelst, det enda som ska finnas är förstås riktig backtoback, där samma lag möts hemma-bort två kvällar i rad
Citera
2014-11-29, 12:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Förbundet har inget med spelschemat att göra förutom att man fastställer när landslagen ska spela och man är även inblandad i att bestämma när CHL ska spela.

SHL gör sitt spelschema själv.

Om ni nu inte bara var slarviga och skrev förbundet men menade ligan.

Inte slarvigt från min sida, jag skrev att förbundet och lagen sätter schemat vilket stämmer.
Du skriver ju själv att förbundet sätter schemat, eller räknas inte det?
Citera
2014-11-29, 12:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Inte slarvigt från min sida, jag skrev att förbundet och lagen sätter schemat vilket stämmer.
Du skriver ju själv att förbundet sätter schemat, eller räknas inte det?

Förbundet säger att mellan vissa givna datum ska det vara uppehåll för landslagsspel - förbundet har inget med back-to-back att göra. I praktiken är det tack vare CMore som vi har back-to-back men det är SHL som gör schemat.
Citera
2014-11-29, 13:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Förbundet säger att mellan vissa givna datum ska det vara uppehåll för landslagsspel - förbundet har inget med back-to-back att göra. I praktiken är det tack vare CMore som vi har back-to-back men det är SHL som gör schemat.

Var har jag skrivit att förbundet har med back to back att göra? Förbundet är delaktiga tillsammans med klubbarna att sätta schemat, punkt.
Citera
2014-11-29, 14:20
Medlem
Citat:
Jaha, då får man inte gnälla alltså ligan, klubbarna eller vemsomhelst, det enda som ska finnas är förstås riktig backtoback, där samma lag möts hemma-bort två kvällar i rad
Betydelsen av back-to-back-möte i hockey är helt enkelt att man spelar match två dagar i rad. Varken mer eller mindre. I alla fall enligt Robert P.
http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/25/svensk-hockey-och-dess-back-to-back-hittepa/
Citera
2014-11-29, 14:41
Medlem
Displaceds avatar
http://i.imgur.com/J1raN4p.jpg

Då var man på plats, är förbannat taggad. Någon som vet om Starky spelar den här gången?
Citera
2014-11-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Haha snacka skit. Just denna match var ni värda tre poäng och första matchen 13/14. Annars får ni helt rättvist pisk, enda sen första mötet i allsvenskan. Kul med rivaliteten som har börjat skapas mellan Viperz och Leksand. Jag känner mer "derby"känsla om man får kalla det för det mot Örebro än mot Brynäs. På grund av den relativt långa delade historien i allsvenskan och några kvalserier ihop.

Och nej, man ska inte ha lika många utvisningarna men skall domarna vara lika nitiska som leksands too many players fanns det 4-5 sånna att ta på örebro.

Jag vill egentligen inte säga att vi förtjänar tre poäng heller, för bjuder man på chanser som det som leder till 1-1 så gör man det inte bra helt enkelt. Däremot är inte Leksand bra i första heller men kommer ändå undan med 3-1. Det är så det sett ut och det är det jag pratar om.
Sedan båda lagen tog steget upp:

Örebro: 15 mål, 249 skott, 3 av 24 poäng
Leksand: 24 mål, 181 skott, 21 av 24 poäng

Sen kan man inte bara blint kolla siffror och dra några slutsatser från det, men för oss som sett alla matcher är det väldigt tydligt. Jag hoppas lagen möts i nån typ av utslagningsmatcher i år, någon gång måste det vända.

Obs, jag vet inte riktigt vad jag är ute efter eftersom jag skrev inlägget igår när jag var duktigt upprörd. Men att Leksand inte skulle ha ordentlig medstuds mot oss kan väl inte ens den mest enögde Leksandssupportern förneka...

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://i.imgur.com/J1raN4p.jpg

Då var man på plats, är förbannat taggad. Någon som vet om Starky spelar den här gången?

Haha, bildbevis t.om. Jag skulle förövrigt också gärna vilja veta om Starkbaum står idag eller ej.
Citera
2014-11-29, 14:43
Medlem
Citat:

Vad är det för filosof på förbundet som satt ihop spelprogrammet så att dessa lag i dag möter två utvilade – Modo och Växjö? Man kan tycka att förbundet har hela sommaren på sig att skapa ett rättvist spelschema.

Ja sjukt är det, Modo spelade hemma i torsdags och har fått vila sedan dess. Luleå spelade derby igår och ska dessutom sitta på en buss 4,5 timme idag, lär bli en ny förlust idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in