Citat:
Ursprungligen postat av
Crunchie
Haha snacka skit. Just denna match var ni värda tre poäng och första matchen 13/14. Annars får ni helt rättvist pisk, enda sen första mötet i allsvenskan. Kul med rivaliteten som har börjat skapas mellan Viperz och Leksand. Jag känner mer "derby"känsla om man får kalla det för det mot Örebro än mot Brynäs. På grund av den relativt långa delade historien i allsvenskan och några kvalserier ihop.
Och nej, man ska inte ha lika många utvisningarna men skall domarna vara lika nitiska som leksands too many players fanns det 4-5 sånna att ta på örebro.
Jag vill egentligen inte säga att vi förtjänar tre poäng heller, för bjuder man på chanser som det som leder till 1-1 så gör man det inte bra helt enkelt. Däremot är inte Leksand bra i första heller men kommer ändå undan med 3-1. Det är så det sett ut och det är det jag pratar om.
Sedan båda lagen tog steget upp:
Örebro: 15 mål, 249 skott, 3 av 24 poäng
Leksand: 24 mål, 181 skott, 21 av 24 poäng
Sen kan man inte bara blint kolla siffror och dra några slutsatser från det, men för oss som sett alla matcher är det väldigt tydligt. Jag hoppas lagen möts i nån typ av utslagningsmatcher i år, någon gång måste det vända.
Obs, jag vet inte riktigt vad jag är ute efter eftersom jag skrev inlägget igår när jag var duktigt upprörd. Men att Leksand inte skulle ha ordentlig medstuds mot oss kan väl inte ens den mest enögde Leksandssupportern förneka...
Citat:
Ursprungligen postat av
Displaced
http://i.imgur.com/J1raN4p.jpg
Då var man på plats, är förbannat taggad. Någon som vet om Starky spelar den här gången?
Haha, bildbevis t.om.

Jag skulle förövrigt också gärna vilja veta om Starkbaum står idag eller ej.