2014-11-28, 23:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, det kan det. Jag är iofs lite förvånad över att den kvinnan fick 14 år snarare än 16 år, eller kanske till och med 18, men hon kan ha fått vad jag kallar för "knäppskallerabbatt". Hursomhelst visar de fjorton åren på att man nog inte ska förvänta sig livstid för JH heller.
Nu hoppar jag över fuppen i det här fallet för det är för sjukt för min smak men ... om jag ska döma enbart på kvällspressens rubriker, samt lite från denna tråden, så kommer det att bli mycket svårt för JH att inte få livstid. Enligt experterna (de yrkeskriminella) här på fb så har JH en av sveriges absolut bästa försvarare men trots det så tippar jag livstid. Skulle det bli tidsbestämt så sitter JH "bara" max 12 år vilket känns för litet här. Ca 20 år effektiv tid känns mer rättvist här för mig. Sen kan man spekulera om rabatter (knäppskalle, tjej, ostraffad, ung) men jag tror ändå inte att det kommer att bli något annat än livstid här. Mycket tragiskt fall men gjort är gjort, tyvärr.
Citera
2014-11-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Helt rätt, jag fattar inte hur de kunde uppfatta skrik som någon blir piskad, som de aldrig hört någon skrika förut etc, och sedan bara gå in till sig som om inget hänt. Att de funderade på att ringa polisen och sedan lät bli säger ju att de faktiskt uppfattar att något hemskt händer. Hoppas mina grannar grannar hjälper mig om jag håller på att bli mördad och inte går tillbaka och morgonfikar i sina egna lägenheter istället. Att det skriker och ingen öppnar gör det ju ännu mer lämpligt att faktiskt ringa polisen. Vad är det för fel på folk som kan agera på det sättet, de skulle nog inte vilja att andra "sköter sig själva" om de själva blir mördade.

Jag blir jätteupprörd när jag tänker på det!

Jag tycker själva beskrivningen "som om någon blir piskad" är lite konstig, mina erfarenheter av folk som piskas är att de mest stönar till och kvider men inte att de skriker riktigt ordentligt.
Citera
2014-11-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Fullständigt obegripligt att ingen av de två grannarna som reagerade så starkt på skriken larmade polisen. Hur kan man återgå till sina morgonsysslor efter att ha hört nåt sånt? Varför gick inte mannen ner och ropade och bultade på dörren det värsta han orkade under tiden som tanten ringde polisen? Om JH hade förstått att granntanten inte var ensam på andra sidan dörren så kanske kanske hon hade tagit till sjappen via balkongen.

Framgår det egentligen var nyckeln faktiskt fanns under tiden? Jonna säger på ett ställe att hon ryckte åt sig den i hallen men jag tycker att om Lovisa var på väg ut så borde hon antingen haft den i handen eller att den borde ha suttit i dörren.

OM den suttit i dörren och grannarna inte då reagerat på nyckel i dörren + skrik så är de fan riktigt rubbade.
Citera
2014-11-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Framgår det egentligen var nyckeln faktiskt fanns under tiden? Jonna säger på ett ställe att hon ryckte åt sig den i hallen men jag tycker att om Lovisa var på väg ut så borde hon antingen haft den i handen eller att den borde ha suttit i dörren.

OM den suttit i dörren och grannarna inte då reagerat på nyckel i dörren + skrik så är de fan riktigt rubbade.

Jag tror ju inte att JH lät nyckeln sitta kvar i dörrlåset.. och LL kanske aldrig hann så långt innan första hammarslaget kom..
Citera
2014-11-28, 23:34
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Jag uppfattar det som att den kan sitta i dörren under "piskningen", JH säger ju i ett förhör att hon tar den från dörren, men hon säger olika. Om LL som JH säger precis håller på att låsa när hon slår henne så fattar jag inte hur hon samtidigt som hon slår och drar in LL i lägenheten under detta tumult får med sig nyckeln. Om nycklarna satt i kommer ingen av grannarna att säga det efteråt eftersom de vet att något fruktansvärt har hänt och att de kunnat öppna dörren.

Att skrika som när man blir piskad tror jag innebär att man skriker väldigt högt stötvis, som skrik varje gång JH använder hammaren och sedan varje knivhugg.

I alla fall hoppas jag att de obrydda grannarna har mardrömmar, de ville nog bara ha tyst och skönt så att de kunde lalla på i sin vanliga rutin. De fick ju som de ville... Tyst och skönt.
Senast redigerad av Scrupci 2014-11-28 kl. 23:37.
Citera
2014-11-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En guds välgärning att ingen ringde polisen. Lovisa kunde överlevt och då med synnerligen grava hjärnskador. Det ändlösa lidandet slapp hon i vart fall.

Emma Jangestig överlevde ju, trots sina svåra skador.
Citera
2014-11-28, 23:39
Medlem
Scrupcis avatar
Precis, och Emma lever ju ett helt vanligt liv nu.
Citera
2014-11-28, 23:53
Medlem
Citat:
Precis, och Emma lever ju ett helt vanligt liv nu.

Ja, och har dessutom fått barn. Så hon har ju kommit tillbaka till livet.
Citera
2014-11-28, 23:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Emma Jangestig överlevde ju, trots sina svåra skador.

Om grannarna själva hade ingripit mer resolut så tror jag att LL kunnat räddats. Nyckeln satt förmodligen i dörren.
Citera
2014-11-29, 00:01
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som att den kan sitta i dörren under "piskningen", JH säger ju i ett förhör att hon tar den från dörren, men hon säger olika. Om LL som JH säger precis håller på att låsa när hon slår henne så fattar jag inte hur hon samtidigt som hon slår och drar in LL i lägenheten under detta tumult får med sig nyckeln. Om nycklarna satt i kommer ingen av grannarna att säga det efteråt eftersom de vet att något fruktansvärt har hänt och att de kunnat öppna dörren.

Att skrika som när man blir piskad tror jag innebär att man skriker väldigt högt stötvis, som skrik varje gång JH använder hammaren och sedan varje knivhugg.

I alla fall hoppas jag att de obrydda grannarna har mardrömmar, de ville nog bara ha tyst och skönt så att de kunde lalla på i sin vanliga rutin. De fick ju som de ville... Tyst och skönt.

Ja det blev ju tyst och skönt så de kunde äta sin frukost i lugn och ro och sen åka till jobbet som om ingenting hänt....:/
Citera
2014-11-29, 06:13
Medlem
Ok grannar hör bråk.
Hur många blir mördade i sina lägenheter ? Hur många lägenheter finns det? Hur många bråk hörs det. Ok för att göra det enkelt. Att det begås ett mord i en lägenhet när bråk hörs är nog 0,000001 eller [mindre] Typ som att vinna megavinsten på lotto.
Formel:
Antalet mord som begås i lgh med oljud när grannar är hemma och lyssnar = antalet gånger någon i Sverige vinner megavinsten.

Om det dessutom är en kvinna som är den som gör det....

Ursäkta jämförelsen
Senast redigerad av Isocksnow 2014-11-29 kl. 06:18.
Citera
2014-11-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Ok grannar hör bråk.
Hur många blir mördade i sina lägenheter ? Hur många lägenheter finns det? Hur många bråk hörs det. Ok för att göra det enkelt. Att det begås ett mord i en lägenhet när bråk hörs är nog 0,000001 eller [mindre] Typ som att vinna megavinsten på lotto.
Formel:
Antalet mord som begås i lgh med oljud när grannar är hemma och lyssnar = antalet gånger någon i Sverige vinner megavinsten.

Om det dessutom är en kvinna som är den som gör det....

Ursäkta jämförelsen

Grannarna anade ju att en kvinna kanske blev misshandlad i lägenheten, det har de själva uppgett. Att man då inte ringer polisen är ju en jävla gåta. Om det är en teori man har när man står och ringer på dörren. Att sen vända på klacken när det blir tyst igen och återgå till sitt är ju idiotiskt.

JH är en riktig mupp, hon vågade inte ta livet av sig själv som hon så många gånger hotat med, så istället berövade hon LL livet. Fult, riktigt fult och sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in