Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Framgår det egentligen var nyckeln faktiskt fanns under tiden? Jonna säger på ett ställe att hon ryckte åt sig den i hallen men jag tycker att om Lovisa var på väg ut så borde hon antingen haft den i handen eller att den borde ha suttit i dörren.
OM den suttit i dörren och grannarna inte då reagerat på nyckel i dörren + skrik så är de fan riktigt rubbade.
Jag uppfattar det som att den kan sitta i dörren under "piskningen", JH säger ju i ett förhör att hon tar den från dörren, men hon säger olika. Om LL som JH säger precis håller på att låsa när hon slår henne så fattar jag inte hur hon samtidigt som hon slår och drar in LL i lägenheten under detta tumult får med sig nyckeln. Om nycklarna satt i kommer ingen av grannarna att säga det efteråt eftersom de vet att något fruktansvärt har hänt och att de kunnat öppna dörren.
Att skrika som när man blir piskad tror jag innebär att man skriker väldigt högt stötvis, som skrik varje gång JH använder hammaren och sedan varje knivhugg.
I alla fall hoppas jag att de obrydda grannarna har mardrömmar, de ville nog bara ha tyst och skönt så att de kunde lalla på i sin vanliga rutin. De fick ju som de ville... Tyst och skönt.