Citat:
Ursprungligen postat av
LitenGulligPonny
Man får väl hoppas att planen att skaffa barn med A ligger långt in i framtiden när de bott tillsammans några år och hon redan varit frisk minst tre fyra år utan mediciner och jobbat med sig själv. Hoppas jag innerligt.
Det hoppas jag också OCH jag har faktiskt fullt förtroende för Berny att hon inser att detta är sunt förnuft och att barns välmående och trygghet ALLTID måste komma först och över allting annat. Liksom.. det livet jag försöker leva har inneburit att jag uteslutit planer på att skaffa familj med barn (en slutsats som var klar för många herrans år sedan även ifall jag innerst inne hemskt gärna hade velat skaffa barn i detta livet). Jag vill inte utsätta mina barn för dels detta livet
i detta samhället med allt vad det innebär MEN ÄVEN mina egna problem och det
även ifall jag då hade träffat en superstabil partner som kunnat ta vid när jag mer eller mindre kraschar mentalt och fysiskt utav mina sjukdomar eller råkar klanta mig med med medicinering mot mina sjukdomar som inte alltför sällan händer.
Jag vägrar att ta den risken.
Berny: Jag hoppas du förstår att detta är väl menat (precis som mitt mail som jag skrev igår till dig) och som vanligt ingen "order" i stil med, "gör så här och så här men INTE så här"... det är Ditt liv och Dina beslut i slutändan men kom ihåg att jag tror på dig och att jag har fullt förtroende för dig att du gör rätt beslut!
Och om nu folk undrar varför i helskotta jag har fullt förtroende för dig så är anledningen enkel... jag minns vem du var en gång i tiden och någonstans inuti dig finns den personen kvar känner jag och det är en person som jag tycker väldigt mycket om OCH som flera andra gör också!
PS: Min näst sista post på förra sidan var ett skämt... om det inte framgick för vissa... jag var lite trött på vissa här men men... den här posten är i alla fall 100% seriös.