2014-11-29, 09:05
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Fast det är ju skillnad om man faktiskt har bekräftad PCO som du har? Det kan ju orsaka svåra smärtor, eller? Som sagt har B knappast svårigheter att bli gravid om hon behövt göra abort två gånger på ett år och hennes kille verkar inte direkt ha fertilitetsproblem heller.

Man får väl hoppas att planen att skaffa barn med A ligger långt in i framtiden när de bott tillsammans några år och hon redan varit frisk minst tre fyra år utan mediciner och jobbat med sig själv. Hoppas jag innerligt.

Jo, så kan det ju vara. Mitt inlägg förutsätter ju att hon har fått diagnosen. Och jag vet inte hur det är för andra, men jag har rätt ont emellanåt. Jag har faktiskt inte svårt att bli gravid, så jag vet inte om alla med PCO har det. Sen om berny har det eller ej låter jag vara osagt. Hon är ju rätt oförsiktig med sanningen.
Citera
2014-11-29, 10:52
Medlem
Berny och Jackie Ferm ska tydligen träffas när Jackie åker till Skåne för att signera sin bok!
Citera
2014-11-29, 12:10
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Man får väl hoppas att planen att skaffa barn med A ligger långt in i framtiden när de bott tillsammans några år och hon redan varit frisk minst tre fyra år utan mediciner och jobbat med sig själv. Hoppas jag innerligt.

Det hoppas jag också OCH jag har faktiskt fullt förtroende för Berny att hon inser att detta är sunt förnuft och att barns välmående och trygghet ALLTID måste komma först och över allting annat. Liksom.. det livet jag försöker leva har inneburit att jag uteslutit planer på att skaffa familj med barn (en slutsats som var klar för många herrans år sedan även ifall jag innerst inne hemskt gärna hade velat skaffa barn i detta livet). Jag vill inte utsätta mina barn för dels detta livet i detta samhället med allt vad det innebär MEN ÄVEN mina egna problem och det även ifall jag då hade träffat en superstabil partner som kunnat ta vid när jag mer eller mindre kraschar mentalt och fysiskt utav mina sjukdomar eller råkar klanta mig med med medicinering mot mina sjukdomar som inte alltför sällan händer. Jag vägrar att ta den risken.

Berny: Jag hoppas du förstår att detta är väl menat (precis som mitt mail som jag skrev igår till dig) och som vanligt ingen "order" i stil med, "gör så här och så här men INTE så här"... det är Ditt liv och Dina beslut i slutändan men kom ihåg att jag tror på dig och att jag har fullt förtroende för dig att du gör rätt beslut! Och om nu folk undrar varför i helskotta jag har fullt förtroende för dig så är anledningen enkel... jag minns vem du var en gång i tiden och någonstans inuti dig finns den personen kvar känner jag och det är en person som jag tycker väldigt mycket om OCH som flera andra gör också!

PS: Min näst sista post på förra sidan var ett skämt... om det inte framgick för vissa... jag var lite trött på vissa här men men... den här posten är i alla fall 100% seriös.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-11-29 kl. 12:14.
Citera
2014-11-29, 13:40
Medlem
Miss-Kittys avatar
Berny borde fan steriliseras. Stackars jävla barn.
Citera
2014-11-29, 13:55
Medlem
Imeldas avatar
Nu planeras det visst bröllop på riktigt. Jag kan inte låta bli att le lite i mjugg.

Från hennes facebook:
"Idag ska vi hem till bästa Ines Royaal Alisic
Hon har även tackat ja till att vara min brudtärna".
Citera
2014-11-29, 15:25
Medlem
Zebels avatar
Jäklar vad snygg och fräsch Ulr**a No*en är, jämför med den stornäsborrade skank A har nu. Undrar om inte hon dodgade en stor bullet där. Hon får nog inga problem med att skaffa nån ny, förhoppningsvis en kille med bättre omdöme.
Citera
2014-11-29, 16:01
Medlem
Ahahaha!! Åh, Börny... Så slut i huvudet redan på den tiden vi umgicks, för länge sedan, men nu ännu värre. Oavsett om hon föder en unge inom sex månader eller fem år, så lär soc bli inkopplade direkt.

BP 4-ever: Puckad, mytoman och alkispundare. That´s it, finns inga andra giltiga diagnoser!

Jag hoppas bara att "hennes" inkopplade personal, biståndsbedömare, läkare etc. läser denna tråd och verkligen fattar. Ni har blivit lurade, ok?
Citera
2014-11-29, 17:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Alltså nu tycker jag diskussionen skenar iväg här så jag känner mig manad att inflika. För det första så vet jag exakt var PCO-diagnosen uppstod. Det var en läsare som skrev i kommentarsfältet i gamla bloggen för några månader sen att; "det låter som du har PCO" varpå denne listar symptomen för det. Efter det har det plötsligt blivit en sanning att Berny har denna sjukdom. För det andra så ser jag ingen anledning att en ska stirra upp sig för mycket över deras "barnplaner". Tanke och handling är två helt olika saker och att Berny skriver att de diskuterat barn betyder egentligen inte ett skit. Hon klarar inte ens av att gå till frisören efter att hon skrivit att hon ska dit eller till tatueraren efter påståendet att hon bokat en tid. Dessutom kommer ju det här förhållandet inte hålla i längden. Så nej, jag är inte ett dugg orolig faktiskt.
Citera
2014-11-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Alltså nu tycker jag diskussionen skenar iväg här så jag känner mig manad att inflika. För det första så vet jag exakt var PCO-diagnosen uppstod. Det var en läsare som skrev i kommentarsfältet i gamla bloggen för några månader sen att; "det låter som du har PCO" varpå denne listar symptomen för det. Efter det har det plötsligt blivit en sanning att Berny har denna sjukdom. För det andra så ser jag ingen anledning att en ska stirra upp sig för mycket över deras "barnplaner". Tanke och handling är två helt olika saker och att Berny skriver att de diskuterat barn betyder egentligen inte ett skit. Hon klarar inte ens av att gå till frisören efter att hon skrivit att hon ska dit eller till tatueraren efter påståendet att hon bokat en tid. Dessutom kommer ju det här förhållandet inte hålla i längden. Så nej, jag är inte ett dugg orolig faktiskt.

Å andra sidan har hon ju genomfört ca. En miljon djurköp. Barn är förstås en helt annan grej, men jag litar inte en sekund på hennes omdöme eller impulskontroll. Tycker det finns all anledning att oroa sig när en som Andreas möter en som berny. Dock har du rätt i att förhållandet inte kommer hålla, vilket väl är tur.
Citera
2014-11-29, 23:18
Medlem
Imeldas avatar
Hon säger på facebook att de varit ihop i fem månader. Är det verkligen så "länge" nu?

Sen ska de visst gifta sig till sommaren. Bråttom har de tydligen, de flesta brukar planera sitt bröllop i runt ett år. Å andra sidan kanske de har festen på ngn lokal kinarestaurang.
Citera
2014-11-29, 23:25
Medlem
Fajerflajs avatar
Det var ngn som frågade Berny hur länge hon och A har varit tillsammans, snart 5 månader svarade hon, men kollar man när hon och A blev ihop står det 16 september, hur kan det bli 5 månader?! Kan man inte räkna till 3 kanske barn inte är att tänka på....
Citera
2014-11-29, 23:30
Avslutad
11 september nämnde hon Andreas i bloggen för första gången. 16 september dök det upp på facebook att de är ihop.

I min värld är det knappt 16 veckor, men Berny kanske använder något annat sätt att räkna tiden på.

EDIT: 23e september skrev hon i bloggen att hon är "gravid igen" men det inlägget är borttaget.

EDIT 2: 2 veckor innan hon och Andreas blev ett par publicerade hon det här inlägget på bloggen:
http://finest.se/bernyblue/2014/08/30/jag-blev-kar-i-en-gift-man-och-det-ar-okej/

Fan nån dag måste jag gå igenom bloggen, det är ju en komisk guldgruva.
Senast redigerad av oboyglas 2014-11-29 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in