2014-09-07, 01:47
Medlem
fan undra vad hundarna gör nu när hon kaosar ur totalt

hon har själv sagt att hon är en bra hundägare, "när hon är nykter".....
Citera
2014-09-07, 06:44
Medlem
Denosynliges avatar
Det dröjde inte länge fören jag hade rätt om att det förr eller senare skulle gå utförs igen. Berny är full och försöker förföra personal igen. Förmodligen får väl hundarna bevittna en full Berny som krälar runt på golvet där hemma och har grin attacker medans polisen bankar på dörren... väldigt tryggt och stabilt....

Edit

Sen får vi ju inte glömma att hon är alkoholist heller...
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-07 kl. 06:51.
Citera
2014-09-07, 10:07
Medlem
B, bara omplacera hundarna nu för helvete...
Citera
2014-09-07, 11:59
Medlem
Såg detta idag:

7 SEPTEMBER, 2014 KL. 00:35
Det som citerades på Fb, jag sätter mycket på att det är Berny själv, men mest troligast är det litengulligponny som har skrivit det. Att personen ska skicka ut material till OD, familjen m.fl. Litengulligponny har alltid snackat med Berny mycket kryptiskt om det, och hon uttrycker sig på samma sätt i tråden som personen bakom det citerade.

Nej, det är inte jag som skrivit de saker som står på bloggen och skulle inte få för mig att göra något på detta sätt. Jag har mailat med Berny men skulle inte dela med mig av det på detta ruttna vis och inte utan att i så fall göra det personligen. Jag är inte det minsta imponerad av rötägg i katolska kyrkan men skulle aldrig få för mig att göra såhär. Tycker att personen är totalt vidrig som försöker lägga förövares handlingar på Berny, som att det skulle vara "hennes fel" om personen gör det igen pga att Berny inte orkade gå vidare med det. Jag respekterar helt om Berny väljer att inte förstöra trettio år till av sitt liv utan istället försöker gå vidare.

Det den här personen gör är totalt vidrigt. Tänk om det Berny inte skrivit är sant då? Ska personen hänga ut massa människor i deras församling och förstöra deras liv, bara för att denne inte gillar Berny? Man ska inte peta i sådana här saker som utomstående om man inte är 100% säker.
Citera
2014-09-07, 14:06
Medlem
jag får känslan av att hon inte alls drack igår och inte alls härjade runt. hon bara upplever att bloggen + den här tråden blivit tråkig så hon vill busa till det lite. alt. komma ifrån att kommentera det Miia och Elisa skrivit om henne här och i skvallerbloggen
Citera
2014-09-07, 19:15
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
jag får känslan av att hon inte alls drack igår och inte alls härjade runt. hon bara upplever att bloggen + den här tråden blivit tråkig så hon vill busa till det lite. alt. komma ifrån att kommentera det Miia och Elisa skrivit om henne här och i skvallerbloggen

Jag tror samma som du. Något slags "utspel" för att dra blickarna från något annat...eller för att blåsa lite liv i "myten".
Citera
2014-09-07, 21:52
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Jag tror samma som du. Något slags "utspel" för att dra blickarna från något annat...eller för att blåsa lite liv i "myten".

Kan mycket väl var så att hon förstorar upp det men det är ju inte direkt främmande scenarion för henne ändå om jag säger så. Tyvärr kan man inte sitta och provocera på sin blogg och sen gnälla och grina över att folk reagerar och anmäler henne för allt möjligt. Jävla barnunge fasoner att provocera och sen bli stött av att få respons. Ska man vara med i leken får man leken tåla, annars ska man inte vara med.
Citera
2014-09-07, 22:12
Medlem
en väldigt rolig (sorglig) grej är denna kommemtar, som Berny så uppenbart skrivit, på Elisas blogg:

varför är du så sjukt fokuserad på att klanka ner på Bernys böcker och psyka henne hela tiden? du HAR hånat hennes trauman, sluta ljug. jag har sett det själv.

du är rätt vidrig Kristinah. bara för att du själv inte lyckats skriva någon bok så ska du smutskasta Berny, som lyckats ge ut TVÅ böcker och förmodligen EN till. och vaddå att hon bara är värd 20 kr? hur mycket var du värd när du lät gubbar knulla dig gratis?

om du nu varit med om så mycket vidrigt borde du sluta mobba en person som är traumatiserad. du borde veta hur hon har det. din bästa vän har till och med tröttnat på dig. I knoooow shit.

skärp till dig för fan, sluta mobba, och gör något med ditt liv. kram"
Citera
2014-09-07, 22:23
Medlem
sstheslayers avatar
Tror också att det kan vara B själv då hon verkar ha ett behov av att kalla Elisa för Kristinah varje gång hon läxar upp henne.
Citera
2014-09-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
fan undra vad hundarna gör nu när hon kaosar ur totalt

hon har själv sagt att hon är en bra hundägare, "när hon är nykter".....

Enligt B ska Theus bara ha varit lite sur på henne.
Givetvis. Det är så hundar fungerar...
Citera
2014-09-08, 11:04
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Enligt B ska Theus bara ha varit lite sur på henne.
Givetvis. Det är så hundar fungerar...

Eller hur. Och den stackars valpen då? Hade antagligen gömt sig under sängen av rädsla för sin uppenbart oberäkneliga matte. Stackars, stackars hundar. Jag tvivlar inte så mycket på att Berny tar bra hand om hundarna när hon är nykter, men med tanke på att hon berusar sig med diverse preparat med jämna mellanrum så kan inte hundarna ha det helt bra.

Kommer ihåg när hon skrev att Theus sprang och gömde sig när hon fick något slags utbrott. Det säger väldigt mycket om hans relation till matte. Skulle jag skrika eller whatever så skulle min hund aldrig springa och gömma sig, det är en helt absurd tanke.
Citera
2014-09-08, 16:38
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Tror också att det kan vara B själv då hon verkar ha ett behov av att kalla Elisa för Kristinah varje gång hon läxar upp henne.

Det är 100% Berny. Men det mest sorgliga i denna soppa måste ändå vara att B och E ännu en gång försonats (ja, ni läste rätt) trots de extremt grova anklagelserna och uthängningarna som B stått för. Jag undrar någonstans om det är så att E är rädd för B eller att där finns någon hållhake på E. Ser liksom ingen logisk förklaring till varför hon helt plötsligt skulle kontakta B när B höll ytterligare en föreläsning så sent som för några veckor sedan om hur E minsann ljugit i rätten, fabricerat ihop sina våldtäktshistorier, gjort anmälan för att hon vill ha skadeståndspengar etc etc. Jävligt grovt. Men ändå är även det förlåtet några månader senare. Bisarrt är det hur som haver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in