2014-11-27, 08:02
Medlem
Undrar vad det var som utbröt det hela. BO ska ju varit gode otrevlig om två helt normala trevliga ungdomar utan psykisk ohälsa ska ha huggit honom 2ggr i ryggen.

Eller så var dem bara höga på spice och tyckte dem kunde få komma in på festen.

Lite synd tycker jag att brottsrubriceringen är ändrad. Vad ska krävas för att man ska anållas för mordförsök? Helt klart mer än två hugg i ryggen för ingen människa kan väl dö av det? Det är likadant om någon sparkar en annan person 30gr i huvudet.
"Jag hade inte tänkt döda honom."
Jo pyttsan....

Lite
Citera
2014-11-27, 18:43
Medlem
Grov misshandel. Vad i helvete?

Hur ska vi som samhälle kunna lära våra medborgare att det är ett livsfarligt beteende att gå runt och använda kniv som tillhygge om vi alltid utgår från resultatet när vi bestämmer vad personen i fråga ska åtalas för?

Sticker jag en kniv i någons rygg är jag ute efter att döda och borde därför åtalas för mordförsök. Hade jag ett annat syfte med min handling är det bara bra om jag ändå åtalas för mordförsök. Det är en tydlig signal för likasinnade att samhället inte accepterar detta beteende.
Citera
2014-11-29, 05:56
Medlem
morbrostewarts avatar
amagadd vad det föds många "utomeuropeiska människor" den 1:a januari.
Vad är det för jävla påhitt?
Vet dom inte när fan dom är födda eller är dom helt enkelt för korkade för en almanacka?
F.ö. hoppas jag på en mer rättvis straffutmätning än den svenska samhället kan erbjuda, kanske den stökiga farsan har ett ess i skinnpajen?
Citera
2014-11-29, 10:37
Medlem
Killyourselfs avatar
Efter ett tips via pm så kan jag nu presentera Franklen Assyren som han tydligen kallar sig för på Facebook!

https://m.facebook.com/Frankish121
Senast redigerad av Killyourself 2014-11-29 kl. 10:46.
Citera
2014-11-29, 16:54
Medlem
Vad heter pappan till BO?
Citera
2014-11-29, 18:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Efter ett tips via pm så kan jag nu presentera Franklen Assyren som han tydligen kallar sig för på Facebook!

https://m.facebook.com/Frankish121

Lägg ut bilder på en annan sida och länka dit hans facebook kommer att försvinna snart.
Citera
2014-11-29, 18:51
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Lägg ut bilder på en annan sida och länka dit hans facebook kommer att försvinna snart.

Har sparat ner bilderna redan Tyvärr sitter jag på mobilen ett tag framöver så har inte möjlighet att länka dom just nu.

Han har tydligen rånat någon med pistol också förra året.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/domd-for-att-han-pistolhotat-offret-310523
Senast redigerad av Killyourself 2014-11-29 kl. 18:55.
Citera
2014-11-29, 20:04
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Undrar jag med. En rikskänd criminal?

När jag växte upp i bygden fanns mest bara tattarpack där ute i Hamn. Axelsson?
Citera
2014-11-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Samma efternamn och Ji**ie
Citera
2014-11-29, 21:11
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av considering
Samma efternamn och Ji**ie

Hockeynunan?

Äh, shit the same. Tyckte bara det var intressant att farsan utfärdat hot mot gärningsmannen.
Senast redigerad av Iagh 2014-11-29 kl. 21:22.
Citera
2014-11-29, 23:40
Medlem
kafus avatar
Citat:

Kristen familjebakgrund

Att MGM Franklen Gerges kallar sig assyr, Franklen Assyren, bekräftar mitt antagande att han och hans familj har rötter i orientalisk ortodox kristendom.

Franklen bär också ett kristet kors som tatuering på vänster överarm.
Senast redigerad av kafu 2014-11-30 kl. 00:28.
Citera
2014-11-30, 18:18
Medlem
kafus avatar
Citat:
Han har tydligen rånat någon med pistol också förra året.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/domd-for-att-han-pistolhotat-offret-310523

Pistolmannen Franklen

Enligt rubriktexten till ett kortare meddelande i Norran från igår lördag 29 november så är Franklen Gerges dömd för rån under pistolhot. Franklen är också en yngling som gärna festar. För honom hör fest och våld ihop. Våld som medel att förnedra andra och våld som vedergällning mot dem som irriterat honom eller hans kumpaner och försatt dem i underläge. Sådant våld gillar man i Franklens gäng.

Dömd för att han pistolhotat offret
Norran, 29 november 2014

Franklen på behandlingshem

Franklen har suttit länge på behandlingshem.

Den 24 oktober 2012 skrev Franklen på den Facebook-sida som hör till Efterlyst en kommentar till domen mot tunnelbanerånaren Nadar Khiari från Tunisien. Nadar hade efter ett rån på Sandsborgs tunnelbanestation i Enskede, Stockholm, den 8 september 2012 lämnat sitt offer, småbarnspappan Johnny, liggande medvetslös på spåret. Johnny blev sedan påkörd av nästkommande tåg. Nadar hade kommit till Sverige för att leva på brott. För sin sammanlagda brottslighet dömdes han till fängelse i ett år och sex månader samt utvisning i fem år med förbud att återkomma till Sverige före den 23 oktober 2017.

Franklen Gerges kommentar till strafftiden för tunnelbanerånaren löd:

”jag får sitta mer i mitt behandlingshem? fuuuucking hell asså.”

Antisocial livsstil

En antisocial livsstil med beteendeproblem, aggressivitet, kriminalitet och drogmissbruk, ofta även med missad eller ringa skolgång, det är sådant som får ynglingar att hamna på behandlingshem. Vittrasel HVB är ett sådant behandlingshem. Där tar man emot killar i åldern 15-21 år för frivilligvård enligt Socialtjänstlagen, SoL, eller tvångsvård enligt Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga, LVU.

Både kniv och pistol

Franklen använder både kniv och pistol. Kniv mot Jonathan Eriksson vid födelsedagsfesten på Södra Hamngatan nu i november och pistol vid rånet i december i fjol.

Kumpanen Menir Brännström, dennes storebror och det övriga kompisgänget

Vid knivhuggningen på Södra Hamngatan i Skelleftehamn hade Franklin sällskap av den för medhälp misstänkte Menir Brännström. Menir har en äldre bror

Brännström, Mero Hassen (på Facebook med namn Mero An)
född 12 december 1994 i Jeddah, Saudiarabien
tidigare efternamn: al-Dhaheri
invandrad till Sverige från Jemen 19 november 2012
medborgare i Jemen
namnbyte till Brännström 5 februari 2013

Mero Hassen Brännström är vän med

Jafari, Daniel Hossein
född 20 maj 1995 i Afghanistan
invandrad 28 oktober 2011 från Afghanistan
medborgare i Afghanistan

Daniel Jafari dömdes den 14 oktober 2014 till fängelse i tre månader och skyddstillsyn för inblandning i en grov våldtäkt som ägde rum i en lägenhet på Södra Hamngatan. Det var en gruppvåldtäkt och de tre medbrottslingarna var två negrer från Eritrea och en neger från Colombia.

Knivskärningen av Jonathan Eriksson ägde rum i en källarlokal på Södra Hamngatan. Våldtäkten ägde rum i en lägenhet på samma gata, Södra Hamngatan 20 B, då och nu bostad för en av de dömda eritreanegrerna, Goitom Meharena Muluberhan, född 1996. Den dömde afghanen Daniel Jafari bor också på Södra Hamngatan, på nummer 28 L.

Dom meddelad 2010-10-17
Skellefteå tingsrätt

Ett kriminellt gäng

Av de ovan nämnda lär mer än en ha kopplingar till gänget på Vintergatan, gänget som fredagen den 7 november först mordhotat personal, en kassörska på ICA-Torget lär det ha varit, och sedan samma kväll överföll, slog ned och sparkade en ICA-kund blodig. Det var en pensionär på väg hem efter ett inköp, en man som inbillat sig att man ofredad kan göra ett inköp efter klockan nio på kvällen. Ju längre kvällen lider i Skellefteå, desto mer tar gatubuset över.

Att förnedra kvinnor och slå ned pensionärer, det är delar av de saker som ungdomsbrottslingarna kring Franklen Gerges sysslar med. Ett ungdomsgäng som har det svårt med moral och svårt med regler överhuvudtaget, även trafikregler. Gängets riskbenägenhet är hög. Det ryktas att det var en medlem ur vintergatangänget som den 24 november påkördes på Kanalgatan vid busstorget.

Den kriminelles kynne och vägval

Godkända och moraliska vägar till pengar och därmed välstånd och styrka, det är hederligt arbete och hederligt affärserande. Kriminella ser sådant som onödigt arbetsamt och tidskrävande. I stället väljer de brott som genväg till pengar.

Kriminella såväl som hederliga bejakar lycka och välstånd. Som väg till särskilt stor lycka väljer många kriminella att missbruka droger. För dem är lyckan i drogruset ännu viktigare än pengar. För dem är ekonomiska brott, brott för att komma åt pengar, inte mer än ett bekvämt medel att finansiera behovet av lyckodroger.

Det är socialtjänstens fältarbetare som har uppgiften att vägleda ungdomar som hamnat snett. Även föräldrarna skall involveras.

– Vi måste få föräldrarna till de här ungdomarna att inse allvaret i situationen, säger fältarbetaren Pia Broman Lindberg.

”Problem att det är ett stort gäng”
Norran, 10 november 2014

Franklen väljer polismord som livsmål

Titta på Franklen Gerges omslagsbild på Facebook! Där står två glada män med varsin ölflaska i händerna. Mittemellan sitter en glasögonprydd man i svensk polisuniform. Den ene ölpimplaren håller stryptag på polisen. Den andre ölkillen har pressat en pistol i munnen på polismannen, som står på knä och ber om nåd med knäppta händer.

Franklen Gerges omslagsfoto är ett hot riktat mot den svenska poliskåren! Franklen klargör att det för honom vore ett festligt nöje att kunna känna makt över en ensam polis, att vara i position att kunna förnedra och döda en polisman.

Vilket egenartat val som livsmål för en ung man, att välja polismord som inriktning och final för sitt liv!

Kvalificerad för en polisiär punktmarkering

Det Franklen Gerges gör, det är att förprogrammera sig själv till polismördare.

Det värsta som en kriminell person kan göra, det är i polisens ögon att mörda en poliskollega. Det Franklen Gerges gör mot sig själv, det är att kvalificera sin person för en polisiär punktmarkering.

Franklen Assyrens omslagsfoto på Facebook

Franklen Assyren
Facebook
Senast redigerad av kafu 2014-11-30 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in