2014-12-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Hockeynunan?

Äh, shit the same. Tyckte bara det var intressant att farsan utfärdat hot mot gärningsmannen.

Inte riktigt hockeyprofilen. Den kriminella banan är smått överdriven dessutom. Ja, jag har kontakter i hela Sverige och ett litet register, men. Jag har inte hotat öppet, men antytt att alla eventuella skador på gänget kring händelserna kommer premieras. Jag har medvetet provocerat för att förhoppningsvis få en påhälsning av kräken. Men kommer dom inte till mig så kommer andra i familj och vänkrets söka upp de inblandade. Alltså, håller dom sig undan min familj så kommer inte familjen aktivt gå bärsärk Händelseförloppet var att BO och hans vänner skulle tömma lokalen för att röja ur efter festen, men det blev diskussion vid dörren och några slag utdelades.. Någon ger GM en kniv och han gör två försök att slå den i ryggen på BO, blir nervigt och springer ut och gänget piper iväg efter. Någon minut senare när BO undersöks i lokalen kommer kräket in igen och ber BO komma ut så han kan hugga honom igen, på riktigt, men vågade inte komma i närheten av BO och hans kompisar och pep sen iväg. Beställde en taxi i sitt eget nummer till sin flickväns adress och vägrade sen betala taxin, så chauffören ringde polisen och berätta vars dom fanns (smitarna ) polisen låter ihop två och två å hämtade in GM med anhang nån timme senare. Detta är storyn jag fått av de som befann sig i närheten och den som står i polisrapporten vad jag vet. Själv hoppas jag ju att detta sprids så att de berörda kan få ha lite ångest över vad som kommer drabba dom, eller kanske tom försöker förekomma och ge sig på nån av oss drägg i familjen. Jonathan är helt ostraffad , drog och problemfri med riktigt jobb och har inte ens nå kriminellt umgänge.
Citera
2014-12-01, 20:39
Medlem
kafus avatar
Gärningsmannen tog taxi från brottsplatsen

Signaturen lowlow redogör för hur Franklen Gerges beställde en taxi efter knivskärningen. Som mål för resan uppgavs flickvännens adress.

Citat:
Ursprungligen postat av lowlow
Beställde en taxi i sitt eget nummer till sin flickväns adress och vägrade sen betala taxin, så chauffören ringde polisen och berätta vars dom fanns (smitarna ) polisen låter ihop två och två å hämtade in GM med anhang nån timme senare. Detta är storyn jag fått av de som befann sig i närheten och den som står i polisrapporten vad jag vet.

Misstänkt för skyddande av brottsling

En person har varit gripen och anhållen som misstänkt för skyddande av brottsling. Hon är numera släppt och på fri fot, men brottsmisstanken kvarstår. Straffet för skyddande av brottsling är böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år.

Den för skyddande av brottsling misstänkta är Neha Vetander i Skellefteå. Målet är registrerat hos Skellefteå tingsrätt som brottmål B 1310-14.

Vetander, Neha Emma
född 1 februari 1991 i Indien

Neha är ett hittebarn, alltså saknas uppgifter om biologiska föräldrar och födelseort
födelsedag och -månad är sannolikt ungefära och därmed fiktiva
invandrad till Sverige från Indien 16 november 1994
flickan bar vid ankomsten till Sverige förnamnet Neha
adopterad 19 januari 1995
svensk medborgare 19 januari 1995
23 januari 1995 gavs hon förnamnen Emma Neha med tilltalsnamn Emma
10 februari 2011 bytte hon förnamnens ordningsföljd till Neha Emma med Neha som tilltalsnamn
1 maj 2011 flytt från föräldrahemmet på Färjegatan i Skellefteå till egen bostad på Dalgatan 10 E i Skellefteå
5 juni 2011 födde Neha tvillingar, två gossebarn
tvillingarna har Vetander som efternamn och Njie som mellannamn
10 augusti 2011 blev Neha sambo med barnafadern Omar Njie, som flyttade in hos henne på Dalgatan 10 E
Omar flyttade upp till Skellefteå från sina föräldrars lägenhet i Huddinge, Stockholms län
13 augusti 2013 bröts Nehas förhållande med sambon Omar,
varpå denne flyttade tillbaka till fadern, änkling sedan tre månader, och hans lägenhet i Huddinge

Nehas före detta sambo och far till hennes tvillingar är

Njie, Omar
född 3 maj 1989 i Banjul, Gambia

Omar blev svensk medborgare genom fadern Saihou Njie, född 1963 i Banjul, Gambia
18 mars 1988 gifte sig Omars far med Sari Njie, namn som ogift Kostamo, född 1966 i Kuusamo, Finland, svensk medborgare sedan 1984
22 december 1988, nio månader efter giftermålet med sin finska kvinna, invandrade Omars far till Sverige från Gambia
3 maj 1989, drygt ett år efter faderns giftermål med finskan Sari, föddes Omar som son till faderns andra kvinna Aji Yadicon Bojang, född 1963 i Banjul, Gambia
28 september 1990 föddes i Flemingsberg, Huddinge kommun och Stockholms län, Omars halvbror Sam Junior, faderns son med finskan Sari
Sam Junior Njie är svensk medborgare sedan födseln
11 mars 1993 skilde sig Omars far från sin finska hustru Sari Njie
15 november 1993 ingick Omars fader Saihou och moder Aji Yadicon äktenskap
22 juli 1994 föddes Omars helsyster Aji Sainabou Njie i Banjul, Gambia
21 februari 1995 erhöll Omars far svenskt medborgarskap
16 oktober 1995 invandrade Omars mor och syster från Gambia till Sverige
2 januari 1996 föddes i Flemingsberg Omars helbror Modou, svensk medborgare sedan födseln
4 november 1999 invandrade Omar som sista person i familjen från Gambia till Sverige; han var svensk medborgare redan innan han kom till Sverige
13 april 2000 blev Omars mor och syster svenska medborgare
5 juni 2011 föddes Omars tvillingsöner med Neha Vetander i Skellefteå, Ibsin Junior och Sam Junior
10 augusti 2011 blev Omar sambo med Neha Vetander
21 maj 2013 avled Omars mor Aji Yadicon Njie
13 augusti 2013 bröt Omar sitt samboförhållande med Neha och flyttade tillbaka till sin fars lägenhet i Huddinge
24 februari 2014 flyttade Omar Njie till Vallentuna, Stockholms län, där han blev sambo med Emma Alfredsson, född 1991 i Vallentuna
Omar kom till Emma i Vallentuna från fadern och hans lägenhet i Huddinge, där fadern fortfarande bor med sina tre övriga barn, Omars halvbror Sam Junior, son till finskan Sari, Omars helsyster Aji Sainabou och helbror Modou

paret Emma och Omar bor i samma lägenhet som Emmas mor,
den frånskilda Christina Grip, född 1963 i Sollentuna, Stockholms län,
och Emmas storasyster Linn Alfredsson, född 1990 i Hammarby, Stockholms län

Neha Vetander säger att hon jobbar på Skellefteå kommun
Nehas äldre adoptivsyster, Sofie Nirmal Vetander, föddes 1986 i Chhachhrauchi, Indien
systern Sofie, som invandrade 30 maj 1989, arbetar som förskollärare hos Skellefteå kommun
Nehas adoptivmor Lena Vetander, föddes 1957 i Sandarne församling, Söderhamns kommun och Gävleborgs län, namn som ogift Limborg
modern Lena har jobbat på Skellefteå kommun
Nehas adoptivfar Karl Tommy Ferdinand Vetander föddes 1956 i Tärna församling, Storumans kommun och Lappland
Senast redigerad av kafu 2014-12-01 kl. 21:36.
Citera
2014-12-02, 22:07
Medlem
mogulen70s avatar
Nu får det fan vara nog!!! Samma idioter stoppade en bil på E4:an natten mot söndag och slog sönder bilen med tillhyggen + hotade personerna i bilen.
Citera
2014-12-03, 01:47
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Nu får det fan vara nog!!! Samma idioter stoppade en bil på E4:an natten mot söndag och slog sönder bilen med tillhyggen + hotade personerna i bilen.

http://norran.se/nyheter/gang-stannade-bil-pa-e-4-attackerade-med-tillhyggen-312403
Citera
2014-12-03, 16:20
Medlem
orrtupps avatar
Tack Kafu för informationen om dessa avskum!
Angånde överfallet på bilisten så frågade min tonårsdotter när hon läste om det i tidningen "vad fasen är det som händer med Skellefteå det här var ju en trygg stad?"
Citera
2014-12-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70

Vad menar du med "samma idioter?" Franklen sitter väl häktad? Sen verkar de ju ha varit minst sex pers som stoppade bilen.
Citera
2014-12-03, 21:17
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meixo
Vad menar du med "samma idioter?" Franklen sitter väl häktad? Sen verkar de ju ha varit minst sex pers som stoppade bilen.

Dom ingår i samma jävla blattegäng som högg killen i hamn i ryggen samt även misshandlade pensionären på Vintergatan och stökade runt där.

Förövrigt så är även dessa i bilincidenten släppta nu!

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/mannen-fran-e-4-attacken-ar-slappta-313398
Citera
2014-12-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Dom ingår i samma jävla blattegäng som högg killen i hamn i ryggen samt även misshandlade pensionären på Vintergatan och stökade runt där.

Förövrigt så är även dessa i bilincidenten släppta nu!

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/mannen-fran-e-4-attacken-ar-slappta-313398

Har du några namn? Vet du om bilen de stoppade var noga utvald eller helt random? Tyvärr känner jag till många i det där gänget, men bara till utseendet. Kaxiga i grupp.
Citera
2014-12-04, 01:19
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meixo
Har du några namn? Vet du om bilen de stoppade var noga utvald eller helt random? Tyvärr känner jag till många i det där gänget, men bara till utseendet. Kaxiga i grupp.

Nej, inga namn tyvärr. Jag är rätt mycket äldre än dom där snorvalparna.

Angående bilen så ska det ha varit någon raggarbil om jag fått rätt information. Med yngre killar i. Vet inte om den var utvald på något sätt eller inte. Mycket mer vet jag tyvärr inte just nu.

Min gissning är att dom har kaxat färdigt snart om vi säger så. En fågel som viskade det i mina öron... Hoppas det stämmer!
Senast redigerad av Killyourself 2014-12-04 kl. 01:25.
Citera
2014-12-04, 01:56
Medlem
Hoppas nån klipper dem rejält snart.
Antingen slår ihjäl tattarpacket eller skrämmer livet ur dem.
Bind ihop den i en hög och lämna dem där.
Sedan ringer polisen och säger var de finns.

Blir så förbannat på de svenska rättssystemet som inte gör något riktig nytta.
Bygg fler fängelser och döm brottslingar hårdare.
Lås in dem länge om de återfaller i brott.
Slutdiskuterat då.

Utvisa dem som inte uppvisar att de kan föra sig som folk.
Citera
2014-12-04, 07:27
Medlem
Killyourselfs avatar
Lexbase.se säger att dessa haft någon form av problem. Har satt bevakning på moröbacke då jag vet att flertalet av buset bor där och nu "skriker" den till om dom här tre. Alla tre är 17 år.

Någon som kan bekräfta att dessa ingår i gänget?

Ny förekommande: Temor Muhsin

Ny förekommande: AYMAN Jamal Hassan

Ny förekommande: Arez Isa Nouri
Senast redigerad av Killyourself 2014-12-04 kl. 08:16.
Citera
2014-12-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Lexbase.se säger att dessa haft någon form av problem. Har satt bevakning på moröbacke då jag vet att flertalet av buset bor där och nu "skriker" den till om dom här tre. Alla tre är 17 år.

Någon som kan bekräfta att dessa ingår i gänget?

Ny förekommande: Temor Muhsin

Ny förekommande: AYMAN Jamal Hassan

Ny förekommande: Arez Isa Nouri

Kan inte bekräfta något men jag ser på Moröns hemsida att de två första du nämner har gått någon föreningsdomarkurs och jag vet med säkerhet att flera ur gänget tillhör Morön BKs organisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in