2014-11-28, 23:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det argumentet håller ju inte för fem öre. Det är inte som om alla lag ska få lika mycket utvisningar precis...

Domarna ringer inte på 2-1 målet. Är det inte hög klubba på Leksandsspelaren bakom mål som (tror jag?) petar in pucken? Det var lite svårt att se på repriserna men kanske skulle vara värt att kika på... sen ringer man istället på 3-3 målet trots att man tycker det är mål...? Det skulle vara intressant att höra lite neutrala åsikter om den bortdömningen. Viksten trycks ju helt klart in i målgården, sen vet jag inte exakt vad reglerna säger.

Sen pratar jag inte enbart om domarna. Leksand har kommit undan med helt sjuka trepoängare mot oss senaste åren, börjar ju bli skapligt jobbigt.
Domarn missade ju flera solklara hakningar, t.ex den på Sallinen 4 minuter innan slutet eller vad det var, samt flera innan, tycker det borde renderat i något PP för vår del iaf.

2-1 målet syns det tydligt att han aldrig nuddar pucken, hade han gjort det dessutom så hade det varit tämligen enkelt att se.

Han blir inte alls knuffad på 3-3 målet. Visst, han står bredvid Leksandspelaren och kunde inte ta den vägen, men han hade enkelt kunnat flytta sig ur målgården om han ville det. Utan problem alls.

Det skönaste förutom tre poäng var att se weinstock efter att målet blev bortdömt. Skönt. Nu gjorde han inget dumt vid firandet idag men ändå.
Citera
2014-11-28, 23:35
Medlem
Bra jävla trött på den enorma godtyckligheten i domarbedömninngarna beträffande offside i målgården, kuben (när ska det jävla sållet på i pension förresten? Han är ju helt bedrövlig.....) och Sören (var det väl?) blundade fullkomligt otroligt för den Tämligen solklara målvaktsinterferencen innan 3-3, sen kan man även tydligt se att det är en färjestadsskridsko inne i målgården framför Rautio när 4-4 görs...
Citera
2014-11-28, 23:35
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vadå defensiv?

Det är lite typiskt att hävda att det är typiskt att man ska förlora viktiga matcher. Det anser jag vara en defensiv inställning till en match. Lite "win-win"; vad var det jag sa, vi torskade. ELLER: fan va gött vi vann bajsa på er masjävlar. Eller finns det belägg för att det faktiskt är typiskt att just Brynäs förlorar när det gäller?

EDIT:
Som jag förstod det så var det "War Room" som satte ner foten och dömde bort 3-3. Dvs hade det varit för domarna på isen så hade det blivit 3-3.
Senast redigerad av wema 2014-11-28 kl. 23:41.
Citera
2014-11-29, 00:38
Medlem
€rics avatar
Hur ligger de till med Frögren? Vad är hans svagheter som gör att han får så lite speltid?
Citera
2014-11-29, 00:59
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hur ligger de till med Frögren? Vad är hans svagheter som gör att han får så lite speltid?
Han är segare än sirap, ett riktigt rundningsmärke...
Citera
2014-11-29, 01:03
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivearn
Bra jävla trött på den enorma godtyckligheten i domarbedömninngarna beträffande offside i målgården, kuben (när ska det jävla sållet på i pension förresten? Han är ju helt bedrövlig.....) och Sören (var det väl?) blundade fullkomligt otroligt för den Tämligen solklara målvaktsinterferencen innan 3-3, sen kan man även tydligt se att det är en färjestadsskridsko inne i målgården framför Rautio när 4-4 görs...

Det var en riktigt pinsam hemmadomare.
Citera
2014-11-29, 01:28
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det argumentet håller ju inte för fem öre. Det är inte som om alla lag ska få lika mycket utvisningar precis...

Domarna ringer inte på 2-1 målet. Är det inte hög klubba på Leksandsspelaren bakom mål som (tror jag?) petar in pucken? Det var lite svårt att se på repriserna men kanske skulle vara värt att kika på... sen ringer man istället på 3-3 målet trots att man tycker det är mål...? Det skulle vara intressant att höra lite neutrala åsikter om den bortdömningen. Viksten trycks ju helt klart in i målgården, sen vet jag inte exakt vad reglerna säger.

Sen pratar jag inte enbart om domarna. Leksand har kommit undan med helt sjuka trepoängare mot oss senaste åren, börjar ju bli skapligt jobbigt.

Kan mycket väl ha varit videodomaren som signalerade att domaren skulle ringa.
Citera
2014-11-29, 01:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Kan mycket väl ha varit videodomaren som signalerade att domaren skulle ringa.
Sluta förklara orimliga beslut på andra saker än att Sveriges domare är värdelösa.
Citera
2014-11-29, 02:16
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Sluta förklara orimliga beslut på andra saker än att Sveriges domare är värdelösa.

Det finns en uppgivenhet hos mig som säger att det aldrig kommer bli bättre heller. Kolla bara på Allsvenskan, där borde vi ha en del up-and-comers inom domarkåren. Istället är man tyskar och dessutom höga på LSD på rave. Nej, framtiden känns inte ljus på den fronten.
Citera
2014-11-29, 03:38
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det är lite typiskt att hävda att det är typiskt att man ska förlora viktiga matcher. Det anser jag vara en defensiv inställning till en match. Lite "win-win"; vad var det jag sa, vi torskade. ELLER: fan va gött vi vann bajsa på er masjävlar. Eller finns det belägg för att det faktiskt är typiskt att just Brynäs förlorar när det gäller?
Ja, den där attityden dyker det ju upp folk med från alla läger. Jag tror förklaringen är mycket enklare än utstuderad garderingstaktik - snarare så svider viktiga förluster så mycket att dessa bättre fäster sig på minnet än vinster som snabbt glömts när nästa utmaning dyker upp. Sen om just Brynäs kanske är sämre på det sättet, ptja, vad vet jag.
Citera
2014-11-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det var en riktigt pinsam hemmadomare.

Det ringdes alltså inte ens på Färjestads 3-3?

Oj vad Viksten stör Lundström i jämförelse med vad Eriksson Ek stör Rautio...

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ja, den där attityden dyker det ju upp folk med från alla läger. Jag tror förklaringen är mycket enklare än utstuderad garderingstaktik - snarare så svider viktiga förluster så mycket att dessa bättre fäster sig på minnet än vinster som snabbt glömts när nästa utmaning dyker upp. Sen om just Brynäs kanske är sämre på det sättet, ptja, vad vet jag.

Ja exakt, så kallat selektivt minne.
Citera
2014-11-29, 09:33
Medlem
Mikojans avatar
Bra match i Delfinen i går. Luleå gör alltid sina bästa matcher mot kamraterna i söder. Inte fel med t ex oavgjort efter 60 min.

Vad är det för filosof på förbundet som satt ihop spelprogrammet så att dessa lag i dag möter två utvilade – Modo och Växjö? Man kan tycka att förbundet har hela sommaren på sig att skapa ett rättvist spelschema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in