Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Det argumentet håller ju inte för fem öre. Det är inte som om alla lag ska få lika mycket utvisningar precis...
Domarna ringer inte på 2-1 målet. Är det inte hög klubba på Leksandsspelaren bakom mål som (tror jag?) petar in pucken? Det var lite svårt att se på repriserna men kanske skulle vara värt att kika på... sen ringer man istället på 3-3 målet trots att man tycker det är mål...? Det skulle vara intressant att höra lite neutrala åsikter om den bortdömningen. Viksten trycks ju helt klart in i målgården, sen vet jag inte exakt vad reglerna säger.
Sen pratar jag inte enbart om domarna. Leksand har kommit undan med helt sjuka trepoängare mot oss senaste åren, börjar ju bli skapligt jobbigt.
Domarn missade ju flera solklara hakningar, t.ex den på Sallinen 4 minuter innan slutet eller vad det var, samt flera innan, tycker det borde renderat i något PP för vår del iaf.
2-1 målet syns det tydligt att han aldrig nuddar pucken, hade han gjort det dessutom så hade det varit tämligen enkelt att se.
Han blir inte alls knuffad på 3-3 målet. Visst, han står bredvid Leksandspelaren och kunde inte ta den vägen, men han hade enkelt kunnat flytta sig ur målgården om han ville det. Utan problem alls.
Det skönaste förutom tre poäng var att se weinstock efter att målet blev bortdömt. Skönt. Nu gjorde han inget dumt vid firandet idag men ändå.