Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
På vilket sätt är Flashback yttrandeFRIHET på RIKTIGT?
Till skillnad från syn och tankegång så gör Flashback Yttrandefriheten mer tillgänglig skulle jag nog snabbt summera tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
Med hur många regler som helst om både HUR och VAR man får posta ett inlägg. Med en massa moderatorer som bevakar våra inlägg 24/7.
Nu är jag ju moderator, men jag tycker det är en del i kampen för det fria ordet att hålla någon form av ordning. Låt säga att du vill läsa om fotboll, klickar dig in dit och istället möts av diskussioner kring abort, nån dödskjutning i Malmö, hur man skjuter tjack eller IQ nivån på somalier i genomsnitt.
Att du inte får posta en tråd i om en hur man skjuter tjack i forumsdelen för Fotboll är för att göra Flashback läsvärt och det fria ordet får sin plats där det är tänkt så folk som är intresserade av att skjuta tjack eller veta hur folk som skjuter tjack tänker/lever/fungerar enkelt ska hitta på ett såhär stort forum ska kunna göra det.
Som moderator är det till största delen ett stödjobb faktiskt.
Att du är övervakad 24/7.. Lite paranoid tankegång ändå som jag ser det.
Det är inte så att vi har skiftbyten och jag har gått på det välavlönade helgnattpasset för att övervaka er andra eller något sånt. Moderator är ju flashbackare som av någon anledning var korkade nog att tacka ja till städa en massa. Vi är vanliga flashbackare och de fan de värsta med att ha den där titeln under sitt nickname, att en liten andel får för sig att man har en juristexamen och sedan fått jobb på Flashback som moderator typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
Som dessutom omskriver vissa rubriker, som någon medlem har valt att yttra sig just så. Startar någon en seriös tråd med tanken om en annan synvinkel, så slängs den i papperskorgen.
Stör du dig på regel 0.01 - att när en tråd skapas ska den ha en rättvisande topic? Är det en inskränkning i yttrandefriheten att den som klickar på tråden också hamnar i en diskussionstråd som trådens topic gör gällande..?
Nån form av Hardcore-version av yttrandefrihet...?
Att seriösa trådar slängs i papperskorgen känns ju däremot inte så okej kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
Jag läste också precis, att hårdare regler gäller nu. Det är förbjudet att yttra kritik mot en moderatorsåtgärd.
Är det här yttrandeFRIHET?
Så har det varit länge. Men det finns andra vägar att gå för att framföra sin kritik istället för kommentera en moderators-åtgärd i en tråd och dra det åt OffTopic hållet. Inte för jag är värsta anhängaren av 0.06 direkt, men den har sin funktion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
Är Flashback bara ute efter att tjäna pengar på annonser, som dem flesta sajter? Flashback "beodrar" ju samtliga att avinstallera "Ad blockers".
Beodrar? Tolkar du den texten som du blir beodrad att stänge ner AdBlockers för Flashback?
Jag minns den som en förklaring på hur Flashback går runt, vad inkomstkällan är och utan ja, kände du dig beodrad att ej använda addblocks här så har vi skilda upplevelser där måste jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedead
Som ett av Sveriges "största" forum, så borde Flashback också välja mer seriösa annonsörer och inte bara en massa skit. Inte undra på att vissa använder "annons dödande appar".
Du får väl beodra admin på roligare banners om dessa inte duger och förstör yttrandefriheten för dig.
Detta inlägget har jag skrivit i egenskap av flashbackare, dock med erfarenhet av moderator.