2014-11-28, 18:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jo, men det blev slaget efteråt.

Om du nu vet precis, kan inte du berätta för mig då?
Citera
2014-11-28, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
JJ var helkass. Sämsta målvaktsinsatsen jag sett på mycket, mycket länge. Och då skyller jag sällan på målvakter.
Han fick ju inte så mycket hjälp av backarna heller...
Citera
2014-11-28, 18:47
Medlem
m4tt145s avatar
Ni som hånade Leksand för att man bytte andremålvakt, nu är Alsenfelt småskadad (halkat på en schampoflaska tydligen). Hade inte Salo gjort något, hade vi nu haft Gistedt i kassen, istället för en stabil Lundström som spelat minst lika bra om inte bättre än Alsenfelt. Känns skönt och vettigt gjort av Salo.
Citera
2014-11-28, 21:14
Medlem
Jag hatar Leksands tur. Så jävla oförtjänt.
Citera
2014-11-28, 21:17
Medlem
Pappersvargens avatar
http://www.svt.se/sport/ishockey/shl-andrar-regel-for-fansens-skull

Citat:
Mitt under brinnande säsong ändrar SHL i regelverket. Från och med den 26 december kommer man att spela tre ute- spelare mot tre under förlängning - istället för dagens fyra mot fyra.

Vad händer om det blir en utvisning? Blir det spel 3 mot 2 då? Vad tycker ni om förslaget? Jag tror personligen inte att det kommer göra att det blir fler mål i förlängningen.
Citera
2014-11-28, 21:18
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Jag hatar Leksands tur. Så jävla oförtjänt.
Om du pratar om domarna så var dom horribla åt båda hållen, Leksand får sitt första PP i sista minuten.

I övrigt, ja Leksand hade en del tur. Örebro förtjänade den här vinsten. Jag är jävligt, jävligt glad över tre poäng men besviken på spelet i andra och tredje. Mycket nerver kanske, man har bommat alla chanser att lämna sista platsen hittills.
Citera
2014-11-28, 21:23
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ni som hånade Leksand för att man bytte andremålvakt, nu är Alsenfelt småskadad (halkat på en schampoflaska tydligen). Hade inte Salo gjort något, hade vi nu haft Gistedt i kassen, istället för en stabil Lundström som spelat minst lika bra om inte bättre än Alsenfelt. Känns skönt och vettigt gjort av Salo.

Här hajar konspirationsteoretikerna till. Schampoflaska? Han har ju inget hår! Troligtvis är det en tappad tvål framför en glatt överraskad Janne H som orsakade denna sträckning.

Som sagt, jävligt skönt att vi tog in Lundström vilket väl alla som följer Leksand, men ingen annan, förstod direkt.

Leksand gör väl idag en bra förstaperiod och två mindre bra. Tycker dock inte Örebro skapade särskilt mycket i tredje trots stort spelövertag.

Leksand upp på näst sista plats nu då. Underbart! Vem trodde detta efter omgång 7? FBK, Luleå och Brynäs inom räckhåll dessutom.
Citera
2014-11-28, 21:25
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
http://www.svt.se/sport/ishockey/shl-andrar-regel-for-fansens-skull

Vad händer om det blir en utvisning? Blir det spel 3 mot 2 då? Vad tycker ni om förslaget? Jag tror personligen inte att det kommer göra att det blir fler mål i förlängningen.
Det blir 4 mot 3 spel om någon blir utvisad. När utvisningen är över spelas 4 mot 4 tills nästa avblåsning!
Citera
2014-11-28, 21:32
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
FBK, Luleå och Brynäs inom räckhåll dessutom.
Viktiga poäng imorn, det är en typisk match som Brynäs brukar förlora.
Citera
2014-11-28, 22:18
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Viktiga poäng imorn, det är en typisk match som Brynäs brukar förlora.

Nej, sluta vara så defensiv. Det är alltid "typiskt" att förlora. Lundström spikar igen imorgon och Joonas avgör. 0-1 dvs.
Citera
2014-11-28, 22:27
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Nej, sluta vara så defensiv. Det är alltid "typiskt" att förlora. Lundström spikar igen imorgon och Joonas avgör. 0-1 dvs.
Vadå defensiv?
Citera
2014-11-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Om du pratar om domarna så var dom horribla åt båda hållen, Leksand får sitt första PP i sista minuten.

I övrigt, ja Leksand hade en del tur. Örebro förtjänade den här vinsten. Jag är jävligt, jävligt glad över tre poäng men besviken på spelet i andra och tredje. Mycket nerver kanske, man har bommat alla chanser att lämna sista platsen hittills.

Det argumentet håller ju inte för fem öre. Det är inte som om alla lag ska få lika mycket utvisningar precis...

Domarna ringer inte på 2-1 målet. Är det inte hög klubba på Leksandsspelaren bakom mål som (tror jag?) petar in pucken? Det var lite svårt att se på repriserna men kanske skulle vara värt att kika på... sen ringer man istället på 3-3 målet trots att man tycker det är mål...? Det skulle vara intressant att höra lite neutrala åsikter om den bortdömningen. Viksten trycks ju helt klart in i målgården, sen vet jag inte exakt vad reglerna säger.

Sen pratar jag inte enbart om domarna. Leksand har kommit undan med helt sjuka trepoängare mot oss senaste åren, börjar ju bli skapligt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in