2014-11-27, 23:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är alltså fler än jag som stör mig på Ellens barnsliga röst. Tror inte att hon känner sig redo att flytta till gården, hon verkar alldeles för osäker på sina känslor för Jonathan. Håller med om att det inte varit någon som är direkt snygg i årets omgång.

Skojar du?? Jonathans tjejer är nästan alla snygga. Han valde verkligen med omsorg efter utseende först, ha lite kul och sedan börja fundera på vilken som passar bäst på gården. Inget fel med det.
Citera
2014-11-28, 00:19
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Oj, jag tycker majoriteten av tjejerna har varit snygga/söta/vackra. Bönderna är ju inga 10-poängare själva heller, och att enbart välja nån för det yttre är ju ingen hit.

Kan bara hålla med, tycker Sara är attraktiv med sin skönt kurviga kropp. Undrar om inte Jonathan ångrade sig lite där att han inte gick mer på personligheten när han valde ut sina tjejer...
Citera
2014-11-28, 00:57
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har gått tillbaka och kollat på vad Jonathan sa och det stämmer, han säger att det känns naturligare långsiktigt och att Sara och Ellen är mer mogna för det liv han har nu.
Så jag och några andra här var inte tillräckligt uppmärksamma.
Dock så är motiveringen fortfarande konstig eftersom Ellen knappast är mer mogen för bondeliv än vad Malin är, snarare tvärtom, enligt min åsikt.
Du tror inte han fått direktiv av TV 4 vad han ska säga ? Jag måste vara full av fördomar gällande vissa deltagare men svårt att tänka mig Jonathan plötsligt fått den insikten . Tycker som de flesta andra han ska välja Sara men står hon ut med denna omogna och ytliga pojkspoling i längden är frågan..
Ang. Peter kan jag tänka mig Anna-Lena försökt ta för sig (smugit in sent på natten ) Men Helen , nej verkligen inte . Stil på damen
Citera
2014-11-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Du tror inte han fått direktiv av TV 4 vad han ska säga ? Jag måste vara full av fördomar gällande vissa deltagare men svårt att tänka mig Jonathan plötsligt fått den insikten . Tycker som de flesta andra han ska välja Sara men står hon ut med denna omogna och ytliga pojkspoling i längden är frågan..
Ang. Peter kan jag tänka mig Anna-Lena försökt ta för sig (smugit in sent på natten ) Men Helen , nej verkligen inte . Stil på damen

Tror ju inte att Peter bestigit nån av damerna men din teori om Anna-Lena låter å andra sidan rätt träffsäker ....definitivt nåt hon skulle försöka sig på
Citera
2014-11-28, 01:07
Medlem
Såg Ellen på stenungstorg idag.. Hon jobbar på nordic wellness där!
Nära hemmet i myckleby då
Citera
2014-11-28, 02:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless

Detta handlar om vad Jonathan sa vid just det tillfället när han röstade hem Malin, inte om han menade det eller ej. Jag och några andra här uppfattade lite slarvigt att Jonathan kallade Malin för omogen. Som någon här påpekade så var detta fel, han sa istället att hon inte var mogen för bondeliv på samma sätt som de andra.

Däremot - när det gäller Jonathans så kallade förändring så har jag flera gånger påpekat att jag inte köper det.
Se bland annat mitt inlägg här: (FB) Bonde söker fru
Jag är övertygad att produktionen/Linda har läxat upp honom och att allt han säger nu gällande mognad, att gå mer på personlighet osv är en konsekvens av det.
Citera
2014-11-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Skojar du?? Jonathans tjejer är nästan alla snygga. Han valde verkligen med omsorg efter utseende först, ha lite kul och sedan börja fundera på vilken som passar bäst på gården. Inget fel med det.

Nej jag skojar inte. Jag säger bara vad jag tycker. Är det något problem med det?
Citera
2014-11-28, 10:54
Medlem
Blir roligt att se slutvalen på onsdag...hur dem reagerar och sen hur respektive pars resa kommer att bli. Om det blir en gemensam resa för Erik och Ida eller om hon åker hem. Erik verkade ju inte alltför glad i nästa veckas avsnitt såg man i trailern, pratade om att han bröt ihop.

Man får önska bönder det bästa vad gäller kärlek och annat i vilket fall som helst. Detta blir nog mitt sista inlägg i tråden så ni andra får fortsätta diskutera BSF och sköt om er
Citera
2014-11-28, 12:16
Medlem
Jag börjar mer och mer tro på Petra och Sebastian, ett tag kändes det inte helt äkta. Men ju mer man ser så förstår man att de passar väldigt bra ihop. Erik verkar ha gett upp och frågan är väl om han fortfarande inte släppt Mikaela. Men Ida verkar vara förstående för hur han känner men det är klart att han måste rycka upp sig lite om det ska bli något mellan. Spännande hur som helst att se hur det blir nästa vecka.
Citera
2014-11-28, 15:48
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Gunde Svan avslutade sin karriär 1992, vid 30 års ålder. Han var alltså yngre än vad Sebastian är nu. Gundes fru Marie var dessutom längdskidåkare inom eliten även hon. Efter avslutad karriär valde de att skaffa barn (äldsta barnet är fött 1993).
Eftersom bådas karriärer inom skidåkningen då var avslutade så får man anta att de heller inte längre ägnade sig åt någon fanatisk diet/livsstil utan istället haft ett mer normalt familjeliv när det kommer till mat osv. Barn och familj har således inte kommit i kläm på något vis eller påverkats.

I Sebastians fall så måste han ju ha en partner som är på samma våglängd och förstår det här med dieten utan att störas av det. Petra verkar ju dela hans intresse och jobbar inom samma bransch och det tyder ju på att det kan funka. Iallafall i nuläget. Frågan är dock hur länge Sebastian kommer att ha denna livsstil? Kommer det att funka i längden om de fortsätter att vara tillsammans och väljer att skaffa barn? Kanske inte lika kul då att varje stund vid matbordet mötas av bananshakes och råa ägg om man vill ha gemensamma middagar som en familj.

Gunde ägnar sig fortfarande åt hård träning, och normal är han ju inte på något sätt. Så han var nog den sämsta du kunde jämföra med, mycket mer extrem inom allt än vad Sebastian verkar vara.
Citera
2014-11-28, 18:36
Medlem
Hur kan det vara slutval nästa vecka om det är 3 avsnitt kvar? Jag kanske är trög men jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop.
Citera
2014-11-28, 18:54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur kan det vara slutval nästa vecka om det är 3 avsnitt kvar? Jag kanske är trög men jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop.

Slutval på onsdag. Sen ska de åka på semester i ett program och sen är det uppföljning hemma i ett program. Summa: 3 program
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in