Citat:
hej "Trustbuddy". jag har en fråga som många andra säkert också har.
Hur lång tid ska det eg. ta att kunna ta ut 100 % av sitt kapital efter att man låst varenda krona för utlåning? Jag har låst det nu i 6 månader och ännu så länge har cirka 10 % av mitt totala kapital frigjorts så att jag kan ta ut det utan ränteförlust.
Tycker ni verkligen att detta är rimligt? Det ska ju även då tilläggas att jag under denna tiden inte får någon som helst avkastning. 0 %!
Så om det, i denna takten, kommer ta cirka 5 år att få ut sina pengar så kommer den årliga avkastningen hamna på 1-2 %. Rätt långt ifrån de 12% som ni garanterar, eller hur?
Ni har tidigare i supporten lovat mig att få ut 100% av mitt kapital efter låsning i 6 månader. Något som Jesper sa var felaktigt men han vill inte ta på sig något som helst ansvar.
Väldigt tacksam för svar officiellt här i tråden så alla får veta, då det är en fråga som i slutändan berör ALLA.
Hur lång tid ska det eg. ta att kunna ta ut 100 % av sitt kapital efter att man låst varenda krona för utlåning? Jag har låst det nu i 6 månader och ännu så länge har cirka 10 % av mitt totala kapital frigjorts så att jag kan ta ut det utan ränteförlust.
Tycker ni verkligen att detta är rimligt? Det ska ju även då tilläggas att jag under denna tiden inte får någon som helst avkastning. 0 %!
Så om det, i denna takten, kommer ta cirka 5 år att få ut sina pengar så kommer den årliga avkastningen hamna på 1-2 %. Rätt långt ifrån de 12% som ni garanterar, eller hur?
Ni har tidigare i supporten lovat mig att få ut 100% av mitt kapital efter låsning i 6 månader. Något som Jesper sa var felaktigt men han vill inte ta på sig något som helst ansvar.
Väldigt tacksam för svar officiellt här i tråden så alla får veta, då det är en fråga som i slutändan berör ALLA.
Hei Agathorn.
Det er viktig å differensiere oss, som en p2p finansielt foretak, fra en bank - noe vi ikke er.
Som långiver låner du ut penger til andre personer. Når utlån er stoppet, vil du kunne ta ut resterende penger når respektive lån er tilbakebetalt.
Tilbakebetalingstiden for et lån i TrustBuddy differensieres, noe som baseres på den inidviduelle låntakers tilbakebetalingsevne. Dette er selvsagt noe vi stadig streber for å redusere, gjennom å kontinuerlig måle og deretter optimalisere kredittsjekken vår, slik at vi reduserer inkasso-oversendelser samt mislighold.
Alle lån som tilbakebetales, blir tilbakebetalt med respektive 12% rente.
Det er viktig å understreke at vi ikke garanterer en årlig rente på 12%, men modellen er laget for å gi dette. På et individuelt nivå kan dette differensieres, hvor noen oppnår en høyere rente enn dette, mens andre oppnår en mindre rente enn dette.
Vår support medarbeidere har ikke kompetanse innenfor feltet som er omtalt, og jeg beklager om de har kommentert noe på dette. Dette har det blitt gitt streng beskjed på at skal overføres til meg.
Vi jobber nå, i et tett samabeid med våre inkassoselskaper, i håp om å øke tilbakebetalingstrenden for fordringer som ligger hos inkasso, noe som forhåpentligvis vil gi et positive resultat på din konto.
For å snakke nærmere om din konto, kan du gjerne kontakte meg per mail: Lenders@trustbuddy.com
Ha en fin ettermiddag.
Mvh
Jesper Ugland
Senior Lending Relations Officer
TrustBuddy.com

-går det att översätta med goggle translante? nån som provat?