2014-11-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
hej "Trustbuddy". jag har en fråga som många andra säkert också har.
Hur lång tid ska det eg. ta att kunna ta ut 100 % av sitt kapital efter att man låst varenda krona för utlåning? Jag har låst det nu i 6 månader och ännu så länge har cirka 10 % av mitt totala kapital frigjorts så att jag kan ta ut det utan ränteförlust.
Tycker ni verkligen att detta är rimligt? Det ska ju även då tilläggas att jag under denna tiden inte får någon som helst avkastning. 0 %!

Så om det, i denna takten, kommer ta cirka 5 år att få ut sina pengar så kommer den årliga avkastningen hamna på 1-2 %. Rätt långt ifrån de 12% som ni garanterar, eller hur?

Ni har tidigare i supporten lovat mig att få ut 100% av mitt kapital efter låsning i 6 månader. Något som Jesper sa var felaktigt men han vill inte ta på sig något som helst ansvar.

Väldigt tacksam för svar officiellt här i tråden så alla får veta, då det är en fråga som i slutändan berör ALLA.

Hei Agathorn.

Det er viktig å differensiere oss, som en p2p finansielt foretak, fra en bank - noe vi ikke er.
Som långiver låner du ut penger til andre personer. Når utlån er stoppet, vil du kunne ta ut resterende penger når respektive lån er tilbakebetalt.
Tilbakebetalingstiden for et lån i TrustBuddy differensieres, noe som baseres på den inidviduelle låntakers tilbakebetalingsevne. Dette er selvsagt noe vi stadig streber for å redusere, gjennom å kontinuerlig måle og deretter optimalisere kredittsjekken vår, slik at vi reduserer inkasso-oversendelser samt mislighold.
Alle lån som tilbakebetales, blir tilbakebetalt med respektive 12% rente.
Det er viktig å understreke at vi ikke garanterer en årlig rente på 12%, men modellen er laget for å gi dette. På et individuelt nivå kan dette differensieres, hvor noen oppnår en høyere rente enn dette, mens andre oppnår en mindre rente enn dette.
Vår support medarbeidere har ikke kompetanse innenfor feltet som er omtalt, og jeg beklager om de har kommentert noe på dette. Dette har det blitt gitt streng beskjed på at skal overføres til meg.
Vi jobber nå, i et tett samabeid med våre inkassoselskaper, i håp om å øke tilbakebetalingstrenden for fordringer som ligger hos inkasso, noe som forhåpentligvis vil gi et positive resultat på din konto.
For å snakke nærmere om din konto, kan du gjerne kontakte meg per mail: Lenders@trustbuddy.com

Ha en fin ettermiddag.
Mvh
Jesper Ugland
Senior Lending Relations Officer
TrustBuddy.com
Citera
2014-11-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uturkyrkan
Hej,

Kommer ni i framtiden att återinföra något enkelt sätt att temporärt stoppa utlåningen så att man på ett enkelt sätt kan ta ut lite pengar?
Alltså genom att stoppa utlåning och ta ut någon vecka senare och sen tillåta utlåning igen. Istället för som nu där man måste vara på hugget för att kunna ta ut utan ränteförluster.

Hei uturkyrkan.

Ja, vi har planer om å implementere en bedre funksjon for automatisering av "stopp utlån", som gjør det enkelt å oppgi et beløp du ønsker å ta ut, deretter stopper vi automatisk utlån inntil beløpet er innbetalt, utbetaler pengene, deretter aktiverer utlån igjen.

Denne funksjonen ligger under future plans, og implementeres ikke med det første. Du vil dog kunne stoppe utlån nå ved å sende meg en mail: Jesper@trustbuddy.com.

Ha en fin dag.

Mvh
Jesper Ugland
TrustBuddy.com
Citera
2014-11-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
trustbuddy desperata, mail idag:

Exklusiv bonusvecka!

Käre långivare

Intresset för TrustBuddys inlåningstjänst ökar för var dag som går vilket har lett till att vi har beslutat om att återigen införa en bonusvecka, dvs en vecka där du får hela 10% bonus på alla investeringar över 20 000 kr som utförs mellan den 26:e november och 2:a december 2014.

Nedan finner du mer detaljerad information om kampanjen, om du fortfarande har några funderingar så tveka inte att höra av dig till oss.

Med vänliga hälsningar,
Erik Arnetz
Sverige Chef
TrustBuddy AB
08-403 03 120 | sverige@trustbuddy.com
Biblioteksgatan 9, 111 46 Stockholm

Villkor gällande erbjudande

Minsta investering: 20 000 kr
Största investering: 2 000 000 kr
Bonus: Bonusen är 10% på det överförda beloppet under angiven erbjudandeperiod.
Tidsbegränsning: Bonusen omfattar inte investeringar som inkommer till vårt konto efter den 2:a december.
Fler investeringar: Du kan genomföra fler investeringar under perioden, alla räknas in i bonusen, dock måste samtliga investeringar märkas på rätt sätt enligt villkoren.
Märk investering: Investeringar måste märkas med meddelande: DecBonus.
Uttag: Inga uttag får ske från kontot under 12 månader.
När sker utbetalningen: Bonusutbetalning sker 7 arbetsdagar efter kampanjen, 2014-12-09.
Till vilket konto sker utbetalningen: Bonusen sätts in på ditt TrustBuddy-konto.
Hur villkoren inte uppfylls: Om du genomför ett uttag innan den 2015-12-02 kommer bonusen att räknas bort från kontot. Om du inte märker inbetalningarna med DecBonus kommer inbetalningen inte omfattas av erbjudandet.
Fri allokering: Allt investeringar som gör under den angivna perioden går under fri allokering, dvs TrustBuddy innehar rätten att placera det nya insättningar på de marknaderna som kapitalet anses göra störst nytta.

Detta erbjudande är tidsbegränsat. Trustbuddy reserverar sig rätten att neka kapital, utan skyldighet till motivering.

Hei tgv23000.

Som långiver, setter vi stor pris på deg som hjelper våre buddies i perioder hvor det kniper litt ekstra.
Denne julekampanjen lanserte vi ihht til at vi har stor etterspørsel for lån nå i førjulstiden.
Som en takk for hjelpen med å dekke dette behovet, tilbyr vi deg 10% bonus for beløp mellom 20.000-2.000.000.

Vi har hatt stor pågang på kampanjen, og håper så mange som mulig benytter seg av dette tilbudet og hjelper buddies i våre 6 operative land.

Ha en fin dag.

Mvh
Jesper Ugland
TrustBuddy.com
Citera
2014-11-28, 07:39
Medlem
Hej Jesper,

Standardlängden för ett lån är 30 dagar ifall man inte förlänger det, eller har jag fel? Förklara då för mig hur jag genom att frysa alla utlåningar inte kan ha frigjort mer än 10 % av mitt kapital på 6 månader? Det kan inte vara så att alla låntagare är så dåliga på att betala tillbaka lån så det går till inkasso. Det är helt omöjligt då ni då inte kunde bedriva en verksamhet som denna!
Och du säger att jag får ränta för pengarna som kommer in. Förklara då för mig hur min avkastning det senaste halvåret ligger mellan 0 och 1 %? Detta startade direkt SAMMA DAG som jag frös mitt kapital för utlåning. Man ser direkt att då fick jag ingen avkastning alls. Lögn ifrån er sida med andra ord. Det är rätt uppenbart.

Du skrev också till mig via mail detta (quote):

"Full tilbakebetaling av din kapital kan ta 1-1,5 år."

I denna takten kommer det ta 5 år. Det känns som att ni inte har någon koll på er verksamhet. Både vad gäller kvaliten på hemsidan (kunde inte ens logga in på många månader) och upplärning av er personal i besked de lämnar. Det ska bli MYCKET intressant att se ifall jag har 100 % av mitt kapital efter 1-1,5 år som du skrev till mig via mail. Funderar på en anmälan till finansinspektionen ifall inte detta löser sig snart! Jag är helt enkelt rädd att jag aldrig kommer få se mina pengar igen.
Ni är snabba på att ge "bonus" på insatt kapital och säga att man får 12% ränta. Men fram till den dagen då jag faktiskt har pengarna i min hand/på mitt bankkonto så är allt som hänt att jag bara givit er pengar. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hei Agathorn.

Det er viktig å differensiere oss, som en p2p finansielt foretak, fra en bank - noe vi ikke er.
Som långiver låner du ut penger til andre personer. Når utlån er stoppet, vil du kunne ta ut resterende penger når respektive lån er tilbakebetalt.
Tilbakebetalingstiden for et lån i TrustBuddy differensieres, noe som baseres på den inidviduelle låntakers tilbakebetalingsevne. Dette er selvsagt noe vi stadig streber for å redusere, gjennom å kontinuerlig måle og deretter optimalisere kredittsjekken vår, slik at vi reduserer inkasso-oversendelser samt mislighold.
Det er viktig å understreke at vi ikke garanterer en årlig rente på 12%, men modellen er laget for å gi dette. På et individuelt nivå kan dette differensieres, hvor noen oppnår en høyere rente enn dette, mens andre oppnår en mindre rente enn dette.
Vår support medarbeidere har ikke kompetanse innenfor feltet som er omtalt, og jeg beklager om de har kommentert noe på dette. Dette har det blitt gitt streng beskjed på at skal overføres til meg.
Vi jobber nå, i et tett samabeid med våre inkassoselskaper, i håp om å øke tilbakebetalingstrenden for fordringer som ligger hos inkasso, noe som forhåpentligvis vil gi et positive resultat på din konto.
For å snakke nærmere om din konto, kan du gjerne kontakte meg per mail: Lenders@trustbuddy.com

Ha en fin ettermiddag.
Mvh
Jesper Ugland
TrustBuddy.com
Citera
2014-11-28, 08:46
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, man kan alltså få upp till 12% ränta på papperet, och också i verkligheten, om man kan avstå sina pengar i många, många år efter att man första gången vill ta ut dem?

Det verkar vara en hund begraven här nånstans...

Om man sätter in 50000 idag och vill ha ut pengarna så snabbt som möjligt om tre månader, hur lång tid får man då vänta? och hur stor del av sitt insatta kapital går man miste om?

edit visstja är det någon månadsavgift? det var det väl åtminstone i början när loanland togs över minns jag... då förklarar ju den varför det tar åratal att gå ur...

Kan de inte svenska på bolaget heller? det verkar jobbigt, orkade inte läsa texterna på den här sidan -går det att översätta med goggle translante? nån som provat?
Senast redigerad av Enydrion 2014-11-28 kl. 09:34.
Citera
2014-11-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, man kan alltså få upp till 12% ränta på papperet, och också i verkligheten, om man kan avstå sina pengar i många, många år efter att man första gången vill ta ut dem?

Det verkar vara en hund begraven här nånstans...

Om man sätter in 50000 idag och vill ha ut pengarna så snabbt som möjligt om tre månader, hur lång tid får man då vänta? och hur stor del av sitt insatta kapital går man miste om?
Sätter man in pengarna för att sedan ta ut dem efter tre månader, då har man inte förstått hur Trustbuddy fungerar. Trustbuddy är att ses som en långtidsinvestering (ungefär som när du låser pengarna på banken under ett antal år, men här får du bra mycket bättre ränta).

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
edit visstja är det någon månadsavgift? det var det väl åtminstone i början när loanland togs över minns jag... då förklarar ju den varför det tar åratal att gå ur...
Nej, ingen månadsavgift.
Citera
2014-11-28, 12:53
Medlem
tgv23000s avatar
Min utveckling hos Trustbuddy:

Sverige
3 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
12 %
senaste året

Finland
3 %
senaste kvartalet
-1 %
senaste halvåret
4 %
senaste året

Norge
3 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
14 %
senaste året

Spanien
0 %
senaste kvartalet
0 %
senaste halvåret
0 %
senaste året

Polen
0 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
2 %
senaste året

Danmark
2 %
senaste kvartalet
3 %
senaste halvåret
3 %
senaste året

Jag vill ha en förklaring av Trustbuddy varför avkastningen blivit så fruktansvärt dålig. Varför i sjutton skulle jag sätta in mer pengar hos er?? Känns verkligen som att företaget har stora problem.

.
Citera
2014-11-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Min utveckling hos Trustbuddy:

Sverige
3 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
12 %
senaste året

Finland
3 %
senaste kvartalet
-1 %
senaste halvåret
4 %
senaste året

Norge
3 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
14 %
senaste året

Spanien
0 %
senaste kvartalet
0 %
senaste halvåret
0 %
senaste året

Polen
0 %
senaste kvartalet
2 %
senaste halvåret
2 %
senaste året

Danmark
2 %
senaste kvartalet
3 %
senaste halvåret
3 %
senaste året

Jag vill ha en förklaring av Trustbuddy varför avkastningen blivit så fruktansvärt dålig. Varför i sjutton skulle jag sätta in mer pengar hos er?? Känns verkligen som att företaget har stora problem.

.
Det är inte så att du nyttjat 90% uttag och därmed förlorat ränta?
Citera
2014-11-28, 12:59
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieinvesteraren
Det är inte så att du nyttjat 90% uttag och därmed förlorat ränta?
Jo jag har tagit ut 90%, gick bra efter lite påtryckningar, men det var i oktober, förklara inte den dåliga utvecklingen senaste året, halvåret.
Citera
2014-11-28, 19:20
Medlem
Citat:
Hei Agathorn.

Ha en fin ettermiddag.
Mvh
Jesper Ugland
TrustBuddy.com

grattis, du lyckades med en massa text utan att svara på frågan.....
Citera
2014-11-29, 18:41
Medlem
Citat:
Hei Agathorn.

Ha en fin ettermiddag.
Mvh
Jesper Ugland
TrustBuddy.com

Frågan som jag tror vi alla vill ha svar på är.....

När en kund slutar att betala hur lång tid tar det innan lånet rapporteras som förlust för långivaren? Vi har fått olika svar genom åren, vad är korrekt?
Citera
2014-11-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Frågan som jag tror vi alla vill ha svar på är.....

När en kund slutar att betala hur lång tid tar det innan lånet rapporteras som förlust för långivaren? Vi har fått olika svar genom åren, vad är korrekt?

"Till förluster räknas alla fordringar på Låntagare som slutligt konstaterats blivit värda noll (o)
kronor" https://www.trustbuddy.se/villkor-och-kostnader/

dvs nästan inga förutom rena bedrägerier är att betrakta som 0 eftersom de inte skrivs av hos kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in