2014-11-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Investeringprocessen blir inte krångligare för att ni ger oss mer detaljer om lånen.

Hey cyTs.

Din åsikt är noterad. Tack återigen för feedback!

/TB
Citera
2014-11-19, 13:45
Medlem
Er kundtjänst svarar inte på några frågor rörande utlåning utan hänvisar till e-post som Jesper svarar som bäst på 1 gång/v, inte ens grundläggande avtalsregler hanterar kundtjänst. Varför? En liten insats om utbildning kring det till dessa människor kan inte vara så svårt? Exempelvis min fråga gällande förändrade regler med utlåningsränta hittar inte jag på er hemsida - varför? Det borde vara uppdaterade villkor kring detta?
Citera
2014-11-23, 17:25
Medlem
Kul att ni är tillbaka TB! Hoppas ni vårdar er närvaro på tråden i fortsättningen. Ni har mycket att vinna på det. Söker man på TrustBuddy på Google hamnar ju tråden direkt och då blir man ju som intresserad investerare helt mörkrädd faktiskt...Tur för er att jag hade satt in pengar innan, hade jag läst tråden först hade jag definitivt inte vågat.

Nöjd med avkastningen hittills!

När kommer UK och Tyskland igång? Ni har ju gråmarkerat dem på kartan

mvh
Citera
2014-11-23, 18:22
Medlem
tgv23000s avatar
Tråd på Börssnack idag;

Trustbuddy ponzibedrägeri [0] Länka hit
RamsesXI 14:28:49 Anmäl inlägget
En bekant diskuterade härom veckan Trustbuddy med mig. Jag var skeptisk när jag hörde om den höga riskfria avkastningen men då jag inte kände till så mycket om Trustbuddy bad jag att få återkomma.

Efter att ha tittat på det ser det inte ut att vara annat än ett ponzibedrägeri:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ponzibedr%C3%A4geri

Har någon några åsikter om det? Vet att några här har investerat - jag skulle ta ut pengarna så fort som möjligt!
Trustbuddy ponzibedrägeri [1] Länka hit
Gekko_JR 14:48:06 Anmäl inlägget
Väldigt starkt påstående. Varför tror du detta? Lendingclub också bluff...

Äger inte aktier men har småsummor insatt. Hade en del för några år sedan. Blev +18% första året. Men ligger väl på 8-10% senaste tiden.
Trustbuddy ponzibedrägeri [2] Länka hit
Strasburg 14:51:09 Anmäl inlägget
avkastningen har varit skitdålig senaste året, 2% i Finland, 10% i Norge, 6% i Sverige. Jag har plockat ut 90% av kapitalet, som tur gick det bra efter lite tjat o hot.

Jag är nog inte ensam om att ha plockat ut pengar,

I augusti körde dom en kampanj där dom erbjöd 10% insättningsbonus på pengar om man inte plockade ut dom på ett år.

Jag tror inte det är ett avsiktligt bedrägeri, men andelen lån som ej betalas tillbaka alls, har nog blivit betydligt högre än beräknat.

Redigerad 2014-11-23
Trustbuddy ponzibedrägeri [3] Länka hit
Strasburg 15:06:45 Anmäl inlägget
forts
damnark, Polen Spanien har gett mej 1-2% avkastning på 2 år.

Företaget är döende, konstigt att inte aktien rasat mer faktiskt.

Han so startade företaget och är största ägare, var också mannen bakom Acta-skandalen, där de extremt aggressivt sålde Lehman Brothers ränteprodukter. Vet inte om de rättsliga tvisterna är avgjorda.

Så ett varningens finger är väl på sin plats.

Redigerad 2014-11-23
Trustbuddy ponzibedrägeri [4] Länka hit
RamsesXI 15:15:09 Anmäl inlägget
#1 Det var en misstanke och inget påstående. Lending Club misstänker många också vara Ponzi. Det verkar för bra för att vara sant och då blir jag skeptisk.

Med tanke på vad Strasburg skrivit och vad som är kännetecken för ett Ponzibedrägeri stärks mina misstankar. Jag har letat lite mer och tänker inte gå djupare i det då jag ser för stora risker.

http://www.sec.gov/answers/ponzi.htm

Är avkastningen dålig är det ju mindre intressant att ligga kvar. Är den "för hög" och man får kämpa med att få ut sina pengar tyder det på att något inte stämmer. 10 % insättningsbonus låter också suspekt. Nej, jag gillar det inte och kommer säga till min bekant vad jag tror om saken.
[5] Länka hit
Jlegus 15:15:35 Anmäl inlägget
Skulle också hålla mig borta tills TB visar att det kan få igenom en banklicens - efter jag läste FI:s uttalande sålde jag mina aktier och tog ut mina inlånade pengar...
[6] Länka hit
mrflanagan 15:23:45 Anmäl inlägget
Trustbuddys effektiva ränta när man lånar ut är mellan 300-500% per år.
Det är därför dom kan betala 15% till som som lånar in till Trustbuddy.

Men regeringen pratar om att förbjua ockerräntor vilket dom flesta länder i EU redan gjort och USA.
TB är ett Norskt bolag men verkssamheten vart förbjuden i Norge och därför är dom nu i Sverige. Ledningen har även vart inblandad i någon ekonomisk härva förut.

Akta er!
Trustbuddy ponzibedrägeri [7] Länka hit
Vandroiy666 16:02:31 Anmäl inlägget
Jag satte in 10 000 för ett par år sedan, har väl fått ut 9500 ungefär men har 800-900 kr kvar som inte går att ta ut. Har varit ungefär samma summa nu i över 14 månader, då jag stoppade all utlåning och fick informationen om att det tar ungefär 1 år innan jag kan ta ut hela summan.

Det står visserligen att jag kan ta ut 30-40 kr på sajten i dagsläget - men när jag skriver in summan får jag meddelande om att det inte finns tillräckligt kapital för det aktuella landet (Sverige) för att jag ska kunna ta ut denna hiskeliga summa.

De besvarar inte mejl i frågan. Andra saker har jag fått svar om - så någon form av kundtjänst existerar - men detta möts med kompakt tystnad.

Vore det en större summa skulle jag försöka gå vidare via ARN. Nu nöjer jag mig med att "sprida ordet" om dem för att hindra att fler blir lurade. Det torde vara en större förlust för dem än att betala ut mina 800-900 kr, men så långt har de uppenbarligen inte tänkt. Det kan ju naturligtvis också vara så att de faktiskt är på akut ekonomiskt obestånd och därför inte kan välja att betala ut mina pengar. Men jag tvivlar.
Trustbuddy ponzibedrägeri [8] Länka hit
Vandroiy666 16:04:31 Anmäl inlägget
Jag har även tipsat FI. Jag kan inte tänka mig att Trustbuddy kommer få någon banklicens
Trustbuddy ponzibedrägeri [9] Länka hit
RamsesXI 16:25:32 Anmäl inlägget
#7 Tack för informationen. Det ökar absolut misstankegraden.

Jag fortsatte titta lite och kollade igenom rapporter och bokslut. Jag har svårt att se detta sluta lyckligt.

Svårigheten med pyramidspel och ponzibedrägerier är just att man försöker dölja det så länge det bara går. Många sådana konstruktioner är kanske inte heller avsedda att vara bedrägerier från början men blir det då affärsidén visade sig vara mindre lyckad.

Det enda sättet att skydda sig är just genom att vara skeptisk och se kännetecken som kan tyda på att det rör sig om bedrägeri.

Risken är för stor enligt min mening.
Citera
2014-11-24, 20:53
Medlem
Har lite svårt med den hånflinade gubben som trustbuddy lagt in istället för graferna.

Varför är han så glad? han har ju misslyckats att leverera i 5 månader, borde han inte gråta eller be om ursäkt eller nått liknande?
Citera
2014-11-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadow
Er kundtjänst svarar inte på några frågor rörande utlåning utan hänvisar till e-post som Jesper svarar som bäst på 1 gång/v, inte ens grundläggande avtalsregler hanterar kundtjänst. Varför? En liten insats om utbildning kring det till dessa människor kan inte vara så svårt? Exempelvis min fråga gällande förändrade regler med utlåningsränta hittar inte jag på er hemsida - varför? Det borde vara uppdaterade villkor kring detta?

Hej WhiteShadow.

Vidareutbildningen av vår kundtjänst för att bättre bemöta just Långivare är någonting som vi för närvarande jobbar hårt på, bl.a genom nyrekryteringar (2 nya Support anställda till i Januari).

Jesper är numera heltidsanställd på Bolaget och ska göra sitt bästa för att så snabbt som möjligt besvara alla era frågor. Emellertid hoppas vi även inom kort kunna leverera ännu bättre svar på frågor från Långivare via vår Support.

Uppdaterade villkor återfinns för övrigt nu på hemsidan!

/TB
Citera
2014-11-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Har lite svårt med den hånflinade gubben som trustbuddy lagt in istället för graferna.

Varför är han så glad? han har ju misslyckats att leverera i 5 månader, borde han inte gråta eller be om ursäkt eller nått liknande?

Hej Repus.

Jag ska be Marknadsföringen att omgående ladda upp en bild på en gråtande TB gubbe .... !

Skämt åsido. Vi jobbar (fortfarande) på en svepande uppdatering till Långivar sidorna som vi inom kort hoppas få presentera

/TB
Citera
2014-11-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av to56
Kul att ni är tillbaka TB! Hoppas ni vårdar er närvaro på tråden i fortsättningen. Ni har mycket att vinna på det. Söker man på TrustBuddy på Google hamnar ju tråden direkt och då blir man ju som intresserad investerare helt mörkrädd faktiskt...Tur för er att jag hade satt in pengar innan, hade jag läst tråden först hade jag definitivt inte vågat.

Nöjd med avkastningen hittills!

När kommer UK och Tyskland igång? Ni har ju gråmarkerat dem på kartan

mvh

Hej to56.

Tack för trevligt bemötande!

Du har helt rätt: Flashback tråden är ett utav de synligaste sökresultaten på Google och tillika en jättebra kanal för att kommunicera med TrustBuddy kunder. Av dessa anledningar är vi mycket måna om att under nästkommande månader bygga upp (och sedermera bibehålla) denna tråd till den fina tvåvägs kommunikations kanalen som den en gång utgjorde.

På följande länk finner du en presentation med det senaste kring Bolagets framtida tillväxt, inklusive inom UK: http://trustbuddyinternational.com/wp-content/uploads/2014/11/trustbuddy_group.pdf

Kul att du är nöjd med avkastningen!

/TB
Citera
2014-11-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Repus.

Jag ska be Marknadsföringen att omgående ladda upp en bild på en gråtande TB gubbe .... !

Skämt åsido. Vi jobbar (fortfarande) på en svepande uppdatering till Långivar sidorna som vi inom kort hoppas få presentera

/TB
Citera
2014-11-25, 12:45
Medlem
hej "Trustbuddy". jag har en fråga som många andra säkert också har.
Hur lång tid ska det eg. ta att kunna ta ut 100 % av sitt kapital efter att man låst varenda krona för utlåning? Jag har låst det nu i 6 månader och ännu så länge har cirka 10 % av mitt totala kapital frigjorts så att jag kan ta ut det utan ränteförlust.
Tycker ni verkligen att detta är rimligt? Det ska ju även då tilläggas att jag under denna tiden inte får någon som helst avkastning. 0 %!

Så om det, i denna takten, kommer ta cirka 5 år att få ut sina pengar så kommer den årliga avkastningen hamna på 1-2 %. Rätt långt ifrån de 12% som ni garanterar, eller hur?

Ni har tidigare i supporten lovat mig att få ut 100% av mitt kapital efter låsning i 6 månader. Något som Jesper sa var felaktigt men han vill inte ta på sig något som helst ansvar.

Väldigt tacksam för svar officiellt här i tråden så alla får veta, då det är en fråga som i slutändan berör ALLA.
Citera
2014-11-26, 11:00
Medlem
uturkyrkans avatar
Hej,

Kommer ni i framtiden att återinföra något enkelt sätt att temporärt stoppa utlåningen så att man på ett enkelt sätt kan ta ut lite pengar?
Alltså genom att stoppa utlåning och ta ut någon vecka senare och sen tillåta utlåning igen. Istället för som nu där man måste vara på hugget för att kunna ta ut utan ränteförluster.
Citera
2014-11-26, 11:27
Medlem
tgv23000s avatar
trustbuddy desperata, mail idag:

Exklusiv bonusvecka!

Käre långivare

Intresset för TrustBuddys inlåningstjänst ökar för var dag som går vilket har lett till att vi har beslutat om att återigen införa en bonusvecka, dvs en vecka där du får hela 10% bonus på alla investeringar över 20 000 kr som utförs mellan den 26:e november och 2:a december 2014.

Nedan finner du mer detaljerad information om kampanjen, om du fortfarande har några funderingar så tveka inte att höra av dig till oss.

Med vänliga hälsningar,
Erik Arnetz
Sverige Chef
TrustBuddy AB
08-403 03 120 | sverige@trustbuddy.com
Biblioteksgatan 9, 111 46 Stockholm

Villkor gällande erbjudande

Minsta investering: 20 000 kr
Största investering: 2 000 000 kr
Bonus: Bonusen är 10% på det överförda beloppet under angiven erbjudandeperiod.
Tidsbegränsning: Bonusen omfattar inte investeringar som inkommer till vårt konto efter den 2:a december.
Fler investeringar: Du kan genomföra fler investeringar under perioden, alla räknas in i bonusen, dock måste samtliga investeringar märkas på rätt sätt enligt villkoren.
Märk investering: Investeringar måste märkas med meddelande: DecBonus.
Uttag: Inga uttag får ske från kontot under 12 månader.
När sker utbetalningen: Bonusutbetalning sker 7 arbetsdagar efter kampanjen, 2014-12-09.
Till vilket konto sker utbetalningen: Bonusen sätts in på ditt TrustBuddy-konto.
Hur villkoren inte uppfylls: Om du genomför ett uttag innan den 2015-12-02 kommer bonusen att räknas bort från kontot. Om du inte märker inbetalningarna med DecBonus kommer inbetalningen inte omfattas av erbjudandet.
Fri allokering: Allt investeringar som gör under den angivna perioden går under fri allokering, dvs TrustBuddy innehar rätten att placera det nya insättningar på de marknaderna som kapitalet anses göra störst nytta.

Detta erbjudande är tidsbegränsat. Trustbuddy reserverar sig rätten att neka kapital, utan skyldighet till motivering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in