2014-11-28, 01:19
Medlem
B: Han sitter i fängelse.
F1: Ja okej, okej.
B: Norrtäljeanstalten om du vill veta. Han har ingenting med det här och göra.
F1: Okej.
B: (Ohörbart, William Sundberg, Karlsson.(ohörbart)
F1: Yes.
B: Kom igen nu för fan, lys upp lite.
F1: Eh vem är den här Christina Moccos?
B: Vem fan är Christina Moccos? Tina?
F1: Tina förlåt.
B: Har inte en aning. Inte en aning.
F1: Okej du känner inte henne så?
B: Nej (Ohörbart, mumlar) Jag känner ju henne, alltså jag har träffat henne men vem fan, nu
vet jag inte, jag har ingen aning om vad hon sysslar med eller.
F1: Okej. Nej för det är ju bara vad folk tror. Men hur fick du reda på att dom hade bråkat?
B: Ja för jag får reda på saker och ting av folk. Folk snackar mycket om allt möjligt.
FA: Vilka dom?
F1: Vad säger du?
FA: Vilka dom har ni pratat med?
F1: Alltså Drescu, en vän, hade bråkat med Tina Moccos.
B: Dom hade slagit henne.
F1: Ah men jag har inte fått att dom har slagit utan…
B: Neej men då känns det fel.
F1: Okej.
B: Förlåt min ton mot dig.
F1: Det är lugnt.
B: Kan vi gå vi ner till, det finns en balkong där så jag kan ta en cigarett där nere. Jag är
väldigt röksugen.
F1: Vi kan avbryta förhöret absolut.
F: Men bara en fråga.
Förhör med Lukasik, Bartlomiej Janusz; 2014-06-12 15:30 diarienr: 0201-K127783-14
40
B: Men Åke har bråttom. Va?
F: Vem är vännen till Drescu som slår henne?
B: Abshir
F: Mm.
B: Har jag fått höra.
Och där slutar förhöret.
Förhör med Lukasik, Bartlomiej Janusz; 2014-06-12 15:30 diarienr: 0201-K127783-14
41
42
Förhör Signerat av
Signerat datum
Polismyndighet
Stockholms län
Enhet
7KS/U Utredningsgrupp
Diarienr
0201-K127783-14
Hörd person
Lukasik, Bartlomiej Janusz
Personnummer
Den hörde är
Målsägande
ID Styrkt
Ja
Sätt
Känd av polisman.
Ställning till misstänkt - målsägande - vittne
Tolk Språk
Brottsmisstanke / Anledning till förhöret
Lukasik hörs gällande uppgifter om att han skall ha sökt upp Abshir. Samt hans telefonkontakter med
Marcus Larsson samt Milutin Bosanac.
Underrättad om misstanke Underrättad om rätt till försvarare (best i FUK 12§ iakttagna)
Försvarare/ombud önskas Försvarare/ombud närvarande Godtar den försvarare som rätten förordnar
Förhörsledare
Mattias Benedek
Förhörsdatum
2014-08-06
Förhör påbörjat
12:25
Förhör avslutat
12:42
Förhörsplats Typ av förhör
RB 23:6
Utskrivet av
Förhörssätt
Telefonförhör
Förhörsvittne
Berättelse
Lukasik uppger att han aldrig aktivt sökt Abshir. Han har aldrig varit hemma hos honom.
Lukasik säger också att han inte heller har skickat någon annan hem till Abshir, eller som ska
ska söka efter honom aktivt.
Däremot är Lukasik övertygad om att någon annan kan ha sökt upp Abshir och då använt sig
av Lukasiks namn.
Lukasik berättar att han hade en polare som Abshir var skyldig pengar. Det var 10.000 kr.
Lukasiks polare var i sin tur skyldig Lukasik pengar.
Lukasik vet inte om han har ringt till Milutin och Marcus den aktuella dagen. Han säger att
han var berusad och nerknarkad och att allt är luddigt under hela den här perioden. Han säger
vidare att han ringde en massa samtal och personer, men vet inte om han ringde just dem och
vad de i så fall pratade om.
Uppläst och godkänt via anteckningar.
43
Förhör Signerat av
Signerat datum
Polismyndighet
Stockholms län
Enhet
7KS/U Utredningsgrupp
Diarienr
0201-K127783-14
Hörd person
Lukasik, Bartlomiej Janusz
Personnummer
Den hörde är
Målsägande
ID Styrkt
Ja
Sätt
Känd av förhörsledaren
Ställning till misstänkt - målsägande - vittne
Tolk Språk
Brottsmisstanke / Anledning till förhöret
Kompletterande förhör med åklagaren som förhörsledare
Underrättad om misstanke Underrättad om rätt till försvarare (best i FUK 12§ iakttagna)
Försvarare/ombud önskas Försvarare/ombud närvarande Godtar den försvarare som rätten förordnar
Förhörsledare
Stefan Creutz
Förhörsdatum
2014-10-07
Förhör påbörjat
13:15
Förhör avslutat
14:05
Förhörsplats
Åklagarkammaren i Flemingsberg
Typ av förhör
RB 23:6
Utskrivet av
CecSw
Förhörssätt
Ljudbandsförhör
Förhörsvittne
Swärd, Cecilia
Berättelse
FL: Förhörsledare – Åklagare Stefan Creutz
FL: 1 Biträdande förhörsledare Cecilia Swärdh
FL: 2 Biträdande förhörsledare Mattias Benedek
MB Målsägandebiträde – Åke Broné
B: Bartek.
Förhöret hinner inte inledas formellt när Bartek börjar prata. Ljudbandspelaren kommer på efter några
sekunder.
B: Det var dem som hade skjutit på mitt hus då.
FL: Mm,
B: Ohörbart, skjuten bakifrån så jag vet faktiskt inte, jag kan inte peka ut någon som sköt men det
har jag ju sagt i förhören också i och för sig.
FL: Ja just det,
B: Som sagt jag var väldigt, vid förhören var jag på ganska höga doser, det står i min journal, på
ganska höga doser narkotiska preparat. Det var jävligt snurrigt där måste jag säga, jag minns
knappast själv vad jag sa och inte sa och, jag har varit på behandlings hem och allting.
FL: Men nu..
B: Nu när jag har fått tillbaka mitt förstånd så att säga, mitt huvud och allting och jag blir inte så
mycket klarare på. Jag har varit ganska mycket drogpåverkad den sista tiden i mitt liv och ja det är
sorgligt.
FL: Men du säger att det gått något rykte om att de var dem som hade skjutit på huset. Var
kommer det ryktet ifrån.
B: Jag kommer inte ihåg exakt hur jag fick reda på det men det var någon som sa det till mig.
FL: Jag kommer ställa en massa frågor till dig nu och det är ju sådan frågor som kommer ställas på
huvudförhandlingen antingen av mig eller av
B: Självklart
FL: Det är inget ifrågasättande men jag behöver ha svar på dem eller höra ditt svar på frågorna i alla
fall.
Men det här ryktet, det kommer du inte ihåg idag.
B: Nä men jag vet inte, vad heter det, jag kan inte peka ut exakt var det kommer ifrån. Vi pratades
vid i dem, och någon sa till mig att det måste vara därifrån.
Citera
2014-11-28, 01:20
Medlem
FL: Någon speciell person då eller var det gänget.
B: nä det var någon speciell person som sa det till mig.
FL: Mm, men vem var det som skulle ha skjutit då, var det någon speciell person som skulle ha
skjutit?
B: Nej men att det var från det gänget då.
FL: Ja
B: Dem här människorna, det var därför jag träffade upp den här polska killen.
FL: Och hur kommer det sig att du träffade just honom?
B: Jag kommer inte ihåg hur jag fick hans nummer. Jag ville ta reda på, hmrr, för utöver det ryktet så
gick det ett rykte att jag skulle driva in någon skuld.
FL: Mmm
B: Vilket inte stämde. Så det ville jag prata vid om också.
FL: Men det har du pratat om i tidigare förhör att det var någon skuld.
B: Jag men jag skulle inte driva in någon skuld.
FL: Inte just då eller
B: Nä, överhuvudtaget. Den här personen är bara skyldig pengar, inte mig så, alltså personligen.
B: Så det var ett missförstånd och jag tror att det var därför jag blev skjuten.
FL: Vem var det som var skyldig pengar då?
B: Det var den här Abshir som var skyldig pengar till någon och det gick ett rykte om att han var
skyldig mig en större summa.
Förhör med Lukasik, Bartlomiej Janusz; 2014-10-07 13:15 diarienr: 0201-K127783-14
44
FL: Mm
B Men så var inte fallet.
FL: Nej
Vem var han skyldig pengar då?
B: Han var skyldig en person som jag inte vill gå in på.
Men tillbaka med det här med Dresco, vad är det som gör att det är just honom du möter?
B: Jag träffade honom för han är en kompis till Abshir och jag ville reda ut den här situationen.
B: Och så ville jag ta reda på om det var dem som hade skjutit på mitt hem.
FL: Men förstår du, du säger att ryktena går att det är den här konstellationen, gänget och vad är
det som gör så att det är just honom du träffar och inte Abshir själv eller någon annan.
B: Jag vet inte. Jag får numret just till honom och det är han jag ska samtala med.
FL: Du har sagt i andra förhören i alla fall som jag har läst att du har fått uppfattningen om att han
skulle vara någon sorts, vad ska vi kalla det för, ledarfigur frontfigur.
B: Ja, ja ja det stämmer.
FL: Hur har du fått den uppfattningen?
B: Ja, som sagt det har bara sagts det till mig.
FL: Någon har sagt det till dig.
B Det är ingen jag känner eller har vetat om vem han är tidigare.
FL: Nej, utan det är en ny kontakt så att säga.
B: Ja, eller precis. Jag har ingen aning om vem det är. Det sägs att de här människorna har skjutit på
mitt hem.
B: Det sköts ju på mitt hem va.
FL: Jo jo, jag vet.
B: Medans, jag var inte hemma men min son var hemma och min tjej så jag menar att och grannar
osv. Så det var inte så roligt va.
FL: Men förstår jag riktigt att någon i konstellationen skulle varit inblandad i skjutningarna
B: Det gick ett rykte.
FL: Och någon har sagt att
Förhör med Lukasik, Bartlomiej Janusz; 2014-10-07 13:15 diarienr: 0201-K127783-14
45
B Det pratades på gatan
FL: Och någon, kanske samma någon då, har sagt att den här Dresco skulle vara den man pratade
med i gänget.
B: Ja
FL: Har jag förstått det riktigt då?
FL: Och så fick du numret till
B: Ja och så tog jag kontakt för att reda ut det här och så blev jag skjuten.
FL: Du vem var det egentligen, den här dagen, som tog kontakt med vem först så att säga. Är det du
som ringer till honom eller är det han som ringer till dig eller är det någon av dina kompisar till..
B: Det minns jag inte. Det är väl jag som tar kontakten har jag för mig.
FL: Ja. Vem bestämmer platsen ni ska mötas på?
B: Jag minns inte det men jag åker väl dit där han är, frågar väl vart han är någonstans och så tar jag
mig dit.
FL: Han säger att han är på Bakfickan.
B: Ja, det måste ha varit så. Jag har en ganska suddig bild av hela den dagen måste jag säga.
FL: Är ni så här på, pratar ni lugnt med varandra i telefon?
B: Ja ja
FL: Det är inget tjafs?
B: nej nej, han förnekar att han, att det skjutits mot mitt hem när jag träffar honom osv. Nej inget
tjafs, ingenting sånt.
B: Nä
FL: Och så vet jag att du har fått frågan förut men jag kommer ställa den igen, det är du och Micke
som åker dit. Är det någon mer som du vet ska vara med där?
B: Nej
FL: Nej. Har du fått reda på i efterhand att det var någon mer där?
B: Alltså jag har hört rykten, alltså det har pratats om att det skulle vara folk där men det är
ingenting som jag gör, det är inte någon som jag ringer dit. Alltså inte vad jag minns, det är ingenting
som jag vet om så.
FL: För det visades ju telefonlistor för dig i förra förhöret.
B: Ja men dem sa mig ingenting. Det är massor med samtal som har ringts men jag brukar ju ringa
en massa samtal. Jag pratar ju mycket i telefon så det är det. Vilka samtal jag ringde den dagen, det
ser nästan likadant ut föregående dagen som veckan innan.
46
Jag måste säga att allt det här, det har ju stått mycket på internet och folk har pratat. När jag har
legat i sjukhussängen har min tjej kommit och berättat saker för mig. Det är mycket lös..
FL: Jag förstår
B: Rykten som har, jag har inte ens fått tillgång till, jag har inte ens läst tidningarna eller någonting.
Jag har fått höra liksom från andra hand, saker som att skulle ha skett där. Och då var jag väldigt
drogad där på sjukhuset och visste inte vad som var vad. Vem som hade skjutit på mig och varför.
Vem låg bakom det här hela, alltså och det var sådana här saker det sades. Den här kanske ligger
bakom det här? Sen sa min tjej att de här människorna säger att de här ligger bakom det här och de
har lejt några. Det var ju bara konspirationsteorier allting. Och fortfarande, jag har ingen klarhet
överhuvudtaget om vad som föranledde det här.
Jag känner inte att jag har gjort någonting för att bli skjuten, jag har liksom inte rykt tag i någon,
eller bara hotad någon osv så att man skulle ha känt sig. Såsom jag tror och det är väl fortfarande
tror och det är att någon som har använt mitt namn och gått och hotat med mig eller nått utanför
min vetskap och gjort det här till någon sådan här situation.
FL: Retat upp stämningen?
B: Ja, för mig var det här liksom. Jag hade på mig väst liksom för att det hade skjutits på mitt hus
men jag hade inget vapen, jag hade inte tänkt någonting. Jag hade bara tänkt reda ut den här
situuationen och ha ett vanligt samtal.
FL: Hörödu
B: Jag vet inte ens vem jag blev skjuten av alltså.
FL: Hörudu, jag tänkte lite grann. Du säger att du ska åka dit för att reda ut den här situationen och
för att någon eventuellt har skjutit på ditt hus. Men åker du dit utan någon back-up med bara väst
på dig.
Citera
2014-11-28, 01:21
Medlem
FL: Men om det är någon som har skjutit är det inte ganska farligt då?
B: Jag tänkte väl inte så mycket, jag var så drogpåverkad. Jag tänkte jag åker och träffar honom
snabbt. (ohörbart) så hinner de inte organisera ihop någonting mot mig för det skulle vara väldigtosannolikt.
Fl Mm
B: Om jag träffar upp dig snabbt på gatan och säger, ja hallå. Istället för att säga, ja vi träffas kl.10
någonstans där och där. Då hinner du kanske så det var kanske lite så jag tänkte. Men jag tänkte
inget vidare alls om man säger så.
FL: Vi vet ju om att det är folk utanför
FL: Och om du vet om det kan ju bara du svara på men vi vet ju att det är folk utanför men du säger
att du hört rykten efteråt att det var så att det var folk utanför.
B: Ja men jag har hört både från polisen som har frågat och det har ju liksom, har du åkt dit men
någon? Liksom, den frågan tänker jag inte svara på för jag, vad jag erinrar inte mig att jag har ringt
någon och sagt du kom hit och åk med mig någonstans. Jag vet att jag har åkt med Micke och
det var bara en ingivelsens infall på det stora hela.
FL: Du
47
B: Sen har jag fått höra rykten av alla möjliga olika slag att det skulle ha varit skottlossningar utanför
och att någon har, men det här är liksom. Jag har ingen aning om.
FL: Det har varit skottlossning utanför.
B: Mm
Fl: Det har det varit. För då när de som sitter häktade hade skjutit dig, när de springer därifrån så blir
de beskjutna utanför. Så är det. Det är därför jag frågar om det här också för att bringa klarhet i den
delen också. För det får man ju inte heller göra som du förstår.
B: Nej, det är självfallet men det är ingenting som jag har varit inblandad i. Och det är för mig väldigt
förvånande, som sagt jag har hört en massa rykten men inte att någon har skjutit på dem här
människorna. Vad jag har hört så har någon skjutit sig själv i foten eller någonting men det är som
sagt det är vad folk pratar eller har pratat. Men det är ingen information, liksom det är ingen som
har varit på platsen som har berättat någonting för mig.
Fl: Du, ni pratade om några namn senast om jag minns rätt. Jag ska leta lite här i förhöret. När du
titta på en telefonlista, då pratatde ni om någon Mackan, är det Markus Larsson. Heter han va?
FL: Och så pratade ni om Milutin Bosanac. Är det kompisar till dig?
B Ja, det är bekanta till mig.
FL: Bekanta, kompisar?
B: Ja, bekanta. Alltså jag umgås inte med dem.
FL: Nu längre eller då?
B: Längre. Men jag har umgåtts med dem.
Fl: Vid den här tidpunkten, när det här hände. Umgicks ni då?
B: Ja, jag umgick med dem då.
Fl Mm
B: Till och från.
FL: Ja, vet du Markus, vet du vad han brukade köra omkring i för bil den här tidpunkten?
B: Nej, jag svär.
Fl: Jag tror ni har pratat om det tidigare men jag kan leta upp det sen i sådana fall.
B: I sådana fall har jag sagt det i förhör.
FL: Ja, för du har ju telefonkontakt med dem här också i samband med det här.
B: Ja men som sagt, jag pratar med många människor.
Fl: Men du vet ingenting om de skulle ha varit på plats eller inte.
B: Nä, absolut inte.
48FL: För det här är som du förstår är viktiga frågor ur många aspekter.
B: Jag det förstår jag men som sagt jag vill fortfarande framhålla jag var väldigt påverkad och det var
jag flera veckor innan händelsen.
Fl Nu pratar vi alltså om att du var påverkad..
B Innan, under den perioden var jag väldigt destruktivt skede i mitt missbruk. Den dagen är jävligt
dimmig för mig, visst jag har ringt. Jag har haft kontakt med många människor men alltså mitt eget.
Vad jag, rent spontant, kan säga av de sakerna jag minns, det är inte att jag har ringt någon du följ
med mig och åk hit och har jag pratat med någon så är det inte om att åka någonstans. Jag kan inte
svara på det.
Du, de här ryktena som du har hört efteråt. Har du pratat med Milutin eller Mackan efteråt?
B: Nej, men jag har pratat med min tjej som har pratat med någon och det är bara lösa rykten.
FL Det kanske var otydligt men har du pratat med Markus Larsson eller Milutin?
FL: Efter händelsen?
B: Nej, alltså jag har pratat med Milutin men inte med Markus och inte om händelsen heller, om
han har varit där eller någonting.
Fl Har du pratat med Milutin om händelsen?
B: Ja, inte om händelsen. Jag har undvikit att prata med folk om det här överhuvudtaget. Jag har
brutit kontakten med allt och alla.
FL: Ingår dem i den här ryktessfären om vilka som skulle ha varit där?
B: Nej, som sagt jag har inte pratat med Markus eller Milutin om händelsen så då kan ju dem inte.
Fl Nej, men jag tyckte att du sa att du skulle ha läst på flashback.
B: Ja men jag har läst på Flashback.
FL: Ja, vad står det där då? Är det någon om dem som är nämnda där?
B: Nej, men det står att det skulle ha varit folk där och att det skulle ha varit skottlossning. Det står
en massa olika teorier. Så har min tjej hört folk säga en massa olika saker. Ja, det snackas ju mycket.
Du sen bara för att klargöra, den här skulden, som jag förstår på dig nu så är det är inte din skuld.
Fl Det är inte din skuld men det är en kompis till dig som.
Fl: Vad är det för summa? Det nämns olika summor i olika förhör.
B: Jag vet inte. Men som sagt, jag var väldigt påverkad i de här förhören och man hotade med att
49
man skulle ta bort mitt skydd när jag låg där helt sönderskjuten, för min tjej. Och för mig. Jag sa i
stort sett vad fan som helst för att jag skulle ha det här skyddet för man sa att om jag inte
samarbetar tar man bort skyddet för mig och det kändes väldigt oroväckande för mig när jag låg där
i sjukhussängen, ensam och skjuten och med en liten son och tjej.
FL: Hur
B: Men alltså kontentan i det hela det är att ingen har varit skyldig mig så men vad jag skulle kunna
säga det är att det är någon som har haft en fodran på den här människan och jag vet inte men det
måste väl ha varit så eftersom jag är. Jag har fått höra rykten om att det är jag, att jag skulle haft
något med det att göra.
FL: Men det var inte så
B: Nej.
FL Skulle du driva in den här under dagen?
B: Nej absolut inte.
FL För sådana uppgifter har ju de häktade lämnat att det är en av anledningarna till att ni träffas och
att du pratar om att du vill ha pengar den här dagen vid det här mötet innan det smäller.
FL Då är inte det riktigt sant?
FL Vad var det för summa då, kommer du ihåg det? Eftersom det var olika.
B: Nej men summan som det påstods vara summan var 140 000 eller nått sånt. Men det är ingenting
från min sida utan det är någon annan som har haft den där fodran en annan person som har
använt mitt namn i sådana fall.
Jag har inte haft något aktivt, jag har inte sökt de här personerna för pengar eller något annat. Jag
har inte haft någonting med dem att göra. Mitt hus blev beskjutet från ingenstans. Sen gick det ett
sånt här rykte eller jag fick reda på det här ryktet och jag ville reda ut det och då blev jag skjuten.
FL: Tina Mockos då? Känner du henne?
B: Jag vet vem det är?
Fl: Har det varit något prat om henne den här dagen?
FL: Är det säkert det?
B: Ja, jag vet inte vad det skulle varit för prat om henne, det är ingen kompis till mig eller så. Det är
bara någon jag har råkat träffa någon gång men jag har ingenting annat så.
FL: Men jag tänkte
B: Det är ingen jag bryr mig om?
Fl Är det någon annan av dina kompisar som (ohörbart) som har förmedlat det här till dig?
B: Det har jag ingen aning om.
50
Fl: Nej, flera stycken av dem som sitter häktade. Dem har ju varit och träffat Tina Mockos den här
dagen, berättar de själva och att det har blivit tjafs där. Är det något som du känner igen?
B: Nej, jag har hört rykten om att de skulle ha gett sig på henne men det är inte något som jag har
haft någonting att göra med.
FL: Hade du hört ryktena den dagen eller hade du hört dem senare?
B: Jag vet inte, jag kommer inte ihåg om det var den dagen eller om jag har hört dem senare. Det
har snackats mycket om det här och jag har fått frågan av poliserna men det har varit mycket
rundsnack men det är inte någon person som jag känner, nej, det här är liksom ingen jag bryr mig
om överhuvudtaget.
Fl: För det är också uppgifter som kommer utav någon av de häktade att det är en av anledningarna
till mötet, är att ni ska reda ut den här Tina Mokkos affären, ni ska reda ut den här skuldaffären.
B: Det är helt nytt för mig, det måste jag säga.
FL: Jag tycker det är så konstigt att de skulle sitta och
Citera
2014-11-28, 01:21
Medlem
B: Nä, men jag känner bara att det, absolut inte från min sida men absolut inte. Jag tycker det är
jättekonstigt för vi har ingenting som jag kan påminna mig själv om att jag skulle åka ut för att reda
ut en Tina Mokkos affären, det är ingenting som jag har varit inblandad i.
Fl Jag tänkte om någon har bett om hjälp?
B: De kanske har fått det intrycket på något konstig anledning. Det verkar som att någon har gått
och pratat jävligt mycket om mig. Och dragit in mig i massa med olika saker och.
Fl: Och vem skulle det vara?
B: Ja, det är en bra fråga, jag vet inte. Jag vet inte hur hela den här, hur hela den här röda tråden går
igenom allt det här, att de har fått den här uppfattningen om att jag skulle blanda in mig för någon
Tina Mokkos eller någonting och då blev hon misshandlad. Det är ingenting som jag.
FL: Är det något du har hört, att de har misshandlat henne?
B: Ja, det är något som jag har hört, ja.
FL: Utav?
B: Nej, jag vill inte gå in på det.
B: Som sagt, det är lösa rykten. Jag vet inte ens om det stämmer eller inte.
MB Får jag bara fråga, hon Tina Mokkos, har hon någon relation med någon av de andra
inblandade?
FL: Inte med någon av de inblandade, inte med någon av de häktade, jag måste bara sortera. Så är
det väl inte.
FL 1 Nej
51
MB Nej
FL: Vi vänder tillbaka till Milutin och Mackan, har de varit i kontakt med dig nu på slutet?
FL: De har inte ringt dig eller kontaktat dig på något vis?
FL Och du har inte kontaktat dem?
B: Nej, jag håller mig som sagt borta, jag svarar inte på telefonsamtal, jag träffar ingen. Jag känner
att jag inte har lust att prata med någon. Jag vet inte vem det är som ligger bakom allt det här. Det
är med handen på hjärtat, jag har inte den blekaste jävla aning om vem som har gjort intriger mot
mig. Vem som har använt mitt namn. Vem som har använt det här till sitt eget syfte så att jag
råkade ut och blev skjuten för jag känner det här är inte någonting som jag har föranlett genom
mina handlingar. Det står jag fast vid, så är det verkligen. Oavsett mitt tidigare leverne osv. Så har
jag gjort saker och ting när det har varit befogat vissa saker. Där jag kan säga fan jag gjorde så och
så. Här har jag faktiskt inte någon jävla blekast aning, någon Tina Mokkos och, nej jag fattar
ingenting alltså. Jag gör inte det. Jag vill bara lägga mig här bakom. Jag känner, jag vill inte ha
någonting med de här människorna att göra överhuvudtaget och så har jag känt under, från dag 1
när jag vart skjuten.
FL Du säger i något av förhören här som jag läst igenom att de här killarna som sitter att de är
marjonetter, att det är någon annan som….
B: Jag var drogpåverkad. Jag hade som sagt, fan, paranoid, drogpåverkad. Låg på sjukhuset. Fick
höra det ena och det andra. Det är mycket möjligt att de är, att de inte är. Jag har ingen aning, jag
vet inte om det är någon som ligger bakom det här. Det är inget som har framkommit, jag vet inte.
Jag kan inte svara på det. Som jag sa, de här förhören hölls under väldigt drogpåverkat tillstånd där
jag låg på sjukhuset., Jag visste inte vad som var upp och ner. Jag var nervig.
FL: Det här tänker jag på, i början på juni var det när förhöret hålls. Det står här att de som gjorde
detta var pjäser, alltså bönder i ett schackspel. De är totala amatörer som är styrda av andra. Och
då tänkte jag, vad..
B: Nej, jag kan inte svara på det faktiskt.
FL: För om du tror det så är det viktigt att vi får reda på det så att vi kan utreda det.
B: Jo men
Fl: För din egen skull.
B: Jo men nu vet jag inte.
FL: Nej men vad tror..
B: Man har bara haft en massa konstiga konspirationsteorier och därför känner jag att jag inte kan
lita på någon, att jag vet inte. Ja, det verkade så när jag låg på sjukhuset. Att det är någon som ligger
bakom det här, jag kan inte svara på det. Vem det var som gjorde det vet jag inte. Var det någon
annan som gjorde det, (ohörbart), jag fick reda på både genom polisen och genom min tjej som.
Jag hade ju inte kontakt med någon men det var ju många som ringde till henne så hon fick ju reda
på eller lyssna på både det ena och det andra. Det var ju folks teorier. Det var som att vara inne på
internet liksom en massa ryktesspridningar.
Citera
2014-11-28, 01:22
Medlem
52
MB Ursäkta mig.
B: Men den är avstängd, den bara ringer.
FL: Inget hot eller något sådant efteråt?
B: Ursäkta?
FL: Det har inte varit något hot mot dig eller din familj efteråt?
B: Nej, inget som jag vet något om, nej.
FL: Nej, men om inte du vet det så.
MB (ohörbart)
FL: Efter pratar vi om.
B: Nej det är ingen som har hotat mig efter.
FL: Har det varit något hot före då?B: Nej
Jo hot, det har ju skjutits mot mitt hem
Fl: jo, men alltså att det är någon som har uttalat att det skulle vara någon speciell människa.
B: Nej, det har det faktiskt inte. Men som sagt, jag har ju (ohörbart) levt ett kriminellt liv. Det är ju
ett stort jävla spektrum av människor som kan tänka sig, önska mig illa. Skulle vara glada, jag kan
tänka mig att champagnen tog slut här i stockholm när jag vart skjuten.
Fl: Det hoppas jag verkligen inte.
B: Det har hänt mig flera gånger liksom, det är mitt fel. Det är mordförsök som jag överlevde. Jag
menar, vi får ta det lite som det är. Jag kommer att få höra det nu, jag är så pass kriminell så det här
är mitt fel. De här grabbarna nu dem som har skjutit på mig. Jag vet inte vad de har sagt i förhören.
Om de har erkänt om det är dem eller inte. De kommer säkert skylla det här på mig. Typ att man är
så pass rädd för mig osv och det där är en återkommande historia i mitt liv liksom. Jag vill bara säga i
det här jävla fallet. Jag har inte hotat någon, jag har inte varit, jag vet inte vem den där jävla Abshir
är alltså. Eller den här jävla polacken som jag träffade, jag vet inte vilka de här människorna är. Jag
åkte och träffa dem för det gick ett rykte om att de var de här människorna som hade skjutit på mitt
hem och jag ville reda ut det. Och jag ville känna dem på pulsen och se vad fan det var frågan om.
Och det här ryktet om jävla skulder och annat, det vet jag inte. Det kan vara andra människors
agenda vad de har gjort i bakgrunden och försökt hämta in pengar på något annat sätt bara genom
att de känner mig. Även om jag har legat lågt för jag har inte hållit på med mycket kriminella saker
på sistone så kanske man har utnyttjat min vänskap på det sättet. Jag vet inte hur det kommer se
ut i den här jävla rättegången. Det är bara jobbigt. Det känns som att det är jag som är.
FL: Nä, men så är det inte.
B: Det är mitt fel att jag är skjuten liksom, det är jag som är the bad guy och på något sätt är det lite
så det är. Eftersom min historik är lite som den är. Jag har jobbat som indrivare och jag har så här
tjockt brottsregister.
FL: Men man får ju inte skjuta på någon ändå.
53
B: Nej, men jag (ohörbart) för det verkar ju såhär, han vet ju ingenting. Hur fan ser det här ut och
att jag borde veta mer än vad jag gör.
Fl: Det är ju som med allting, du står ju för vad du säger liksom och så är det ju. Och du ska inte säga
någonting du inte kan stå för.
B: Nej, men det var så här i dem här förhören också, men jag sa men vad fan ska jag hitta på dåra,
sanningen är. Jag sa det till Mattias här nu också, fan jag träffade någon kille här häromdagen, på
gatan bara, tjena tjena. Min tjej frågade, vem var det där, fan jag vet inte ens vem det är.
Sanningen är, jag har varit, jag har gått några ronder alltså, min skalle är inte vad den har varit. Nu är
jag drogfri och jag är klar i huvudet och allt är bra men fan (ohörbart) droger och har varit väldigt
vårdslös med mitt liv och vad fan jag vet inte. Och det enda jag kan svara säkert på är att jag inte har
haft något med Tina Mokkos, vissa grejor vet jag ändå. Jag har inte haft något med den här jävla
situationen att göra. Jag kan inte, jag kanske var där men nej det var jag inte. Det var samma sak när
jag vaknade upp och var skjuten, jag kände bara, jaha och det var bara en massa
konspirationsteorier som jag försökte pussla ihop utifrån vad jag skulle svara på hur det här har
gått. Då sa jag också en massa saker för att jag var rädd för att man skulle ta bort mitt beskydd. Jag
kände mig väldigt utgiven och ensam.
FL: Nej, det var dem sakerna, vänta så ska jag se om det var något mer som jag skulle ta upp som vi
skulle prata lite om. Jag vet inte om Mattias eller Cissi har någoting.
FL1: Det här jag undrar lite omkring är det här med att ta bort skyddet, det kom ju lite senare än de
första förhören.
B: Ursäkta.
FL 1: Det här med att ta bort skyddet och det. Det kom ju lite senare än de första förhören.
B: Alltså, det var ganska omgående, jag minns det att när jag var så jävla pass påverkad som jag var.
Det första jag minns det var att min tjej sa att man har hotat med att, hon kan intyga det så jag
förstår inte, vi behöver inte ens ta upp det.
Hon kan intyga det, det var första dagen där när ni sa att ni skulle ta bort mitt skydd om jag inte
samarbetade så skulle polisen gå därifrån och det var samma dag jag vaknade upp på sjukhuset.
Samma dag som när de väckte mig, så vad var det, 4:e dan och du var uppe dagen efter så kom
igen.
FL1: Ja, då diskuterade vi om, för du sa i första förhöret eller första gången vi träffade dig, när vi inte
ens höll förhör, då var det ju såhär jag vill inte berätta något alltså då var du jätte borta. Det var
första mötet och då var det att du inte skulle säga någonting och sedan berättade vi att Micke hade
gått bort.
FL1: Då sa vi, kom igen nu. Du kan ändra ditt liv. Berätta för oss så kan vi hjälpa dig med skydd. Så
det var ju början.
B: Jo men jag var ju helt väck fortfarande och var ju väck under hela perioden, jag gick på kraftiga
mediciner.
FL1: Absolut, absolut.
B: Får jag bara fortsätta? Det var inte förrän jag åkte in på mitt behandlingshem som jag vaknade
upp ur dimman. Jag visade till och med en doktor min, vad heter det, utdrag från min
sjukhusjournal, alltså vilka jävla mediciner. Vilka dosor.
FL1: Ja och det vet vi. Vi var där.
54
B: Jag var skjuten med 7 skott men inte bara att ni var där. Jag kom från sjukhuset, jag åt
morfintabletter på löpande band och lugnande medel.
FL1: Jag vet.
B: Alltså hur tror du man blir då?
FL1: Jag vet att du var jättedrogad. Men min fråga är då.
FL1: Du var jätte drogad men ljög du för oss då?
B: Nej men alltså jag kände mig tvingad att säga vissa saker som jag inte, som jag inte som inte
stämde. Det var som när jag sa ska jag hitta på? Tex, när jag sa det var han, jag såg att det var
han. Det var ju för att jag inte ville att mitt skydd skulle gå bort för jag kände att om jag inte säger
någonting till er så kommer ni ta bort mitt skydd och jag sitter här ensam på sjukhuset och skjuten
med 7 skott och jag vet inte vart jag är. Det hade ni sagt till min tjej bland annat och till mig för den
delen också och jag kände mig väldigt rädd för att något skulle hända min tjej. Det kan du fråga
Dehlia om, det vill jag inte ens hymla om. Om det är så kommer jag ta upp det på rättegången.
FL1: Jag minns det ju lite annorlunda då.
FL1: Jag minns att du säger, att du säger att du är övertygad om en skytt i redan första förhöret och
då hade du ju inte ens träffat skyddet. Kommer du ihåg att Tomas kommer dit.
B: Det handlar inte om Tomas och Fredrik. Det handlar om skyddet, de här poliserna som var på
sjukhuset. Det var det skyddet.
FL1: Ja okej.
MB: Bevakningen
FL1: Jaha, bevakningen.
B: Bevakningen, allt skulle dras in. Ja, ja. Kom igen!
FL1: Nej, nej.
B: Jo
FL1: Nej, nej Bartek.
B: Jag säger jo till dig.
FL1: Ja, okej, men så var det ju inte.
B: Det var ju då jag försökte (ohörbart) men det var ju där, det var så jag fick det förklarat för mig.
Jaha, tänkte jag. Då tar vi bort allting, poliserna drar härifrån nu på en gång och det sa ni till Dhelia
också. Hon kom in till mig också. Det var därför jag sa när jag vaknade upp. Det var ju hemskt, jag
kände mig.
FL1: Men har jag och Mattias sagt det? För det var ju vi som var poliserna som var där uppe hela
tiden.
B: Jag vet inte vem av er det var som sa det? Men ja,
55
FL2 Ja, i alla fall. Det jag undrar. För du frågade oss också, såhär: Jag kan ju inte hitta på och vi sa
såhär: Nej du ska inte hitta på, du ska säga det du minns!
Det kom ju lite senare men första förhöret och andra förhöret så låter du väldigt övertygande om
vissa saker. Som du idag säger att du inte är så övertygande om.
B: Nej, för jag var inte övertygad om det, det var vad jag fick reda, det var min tjej sa. Det var..
FL2: Men ljög du då inledningsvis.
B: Ja jag sa det för att ni inte skulle ta bort mitt skydd. Då var jag helt övertygad att så här så här och
så här var det. Det här var ju det enda jag tänkte på att de här två poliserna. Jag var ju rädd för mitt
liv. Att de skulle dras bort för att ni skulle ska säga att jag inte samarbetar. För när jag sa till er att jag
hade dålig minnesbild, då sa ni, jo men för fan någonting minns du. Nu måste vi göra så och så. Det
var därför jag sa vill ni att jag ska hitta på så kan jag göra det.
FL 2 Och då har vi sagt nej varenda gång. (polisman och Bartek pratar i mun på varandra)
B: Ja, men det har ni sagt. Det är ingenting att snacka om. Men så var det i det inledande och det var
så vårat samarbete började. Började att jag kände mig utpressad och rädd för vad jag skulle säga
eller inte. Och jag vart skjuten och poliserna som var på sjukhuset skulle dras bort för mig och min
tjej var rädd för sitt liv. Det var bara hemskt, allting var bara hemskt. Jag var där ensam.
FL2 Och sedan höll vi förhör med dig här 12 juni och då säger du fortfarande att du är övertygad om
att skytten är en viss person.
B: Ja men alltså, vad mina teorier kan vara en sak men jag vet inte. Om du tittar på min
sjukhusjournal. Jag är skjuten bakifrån, snett bakifrån, Skotten träffade mig bakifrån. Jag har skott i
ryggen. Hur i helvete ska jag se skytten då?
Citera
2014-11-28, 01:23
Medlem
FL: Ja men du säger ju att Micke nickade åt dig och då kollade du dit och ser skytten och han varinte
maskerad säger du?
FL2: Du säger att Micke gör ett tecken till dig och därför vänder du dig om och tittar.
B: Nej så var det inte.
Fl2 Nej okej.
B: Jag kan inte minnas det.
FL2: Så allt som du har sagt i förhör stämmer inte egentligen?
B: Nej, det gör inte det. Det gör inte det.
FL2: Mm. Då måste jag säga att jag inte tror dig nu idag.
B: Det får du göra.
FL2: Mm
FL3 Jag har en fråga. Vi har dividerat det många gånger men inne på Bakfickan.
FL2: var befinner du dig då?
56
B: Jag vet inte, vid baren troligtvis.
FL2 Och vem har du med dig då?
B: Jag har väl ingen med mig. Jag står väl där själv.
Fl2 Ja, kommer du ihåg var Jimmy står någonstans?
B: Jimmy?
FL2 Nej, förlåt, jag tyckte du sa Jimmy, jag är lite trött i huvudet idag.
Micke.
B (ohörbart)
FL2: Kommer du ihåg var Micke står någonstans?
B: Nej det gör jag inte faktiskt.
FL2: okej
B: Jag har för mig att han står lite vid sidan, lite längre ifrån mig. Jag vet inte, jag vet bara att det
small och jag kände att fan att jag blev träffad i magen och när jag rasade ihop så är jag framför
baren så jag ser inte vad som händer bakom, jag hör bara tumult och folk skriker och så vidare.
MB Kanske man kan visa en bild så att han kan peka ut.
FL2: Jag har tyvärr ingen bild tyvärr med mig.
B: Jag satt och drack där. Min minnesbild är att jag satt och prata med den här polacken. Eller sitter
eller står upp eller vad fan jag gör. Jag tror det men jag vet inte. Han kanske stod en meter, två
meter ifrån mig. Jag vet inte. Jag kan inte säga att såhär och såhär var det.
FL2 Hör du eller ser du vem som blir skjuten först? Vet du om det är du?
B: Nej, jag hör bara, jag hör smattret, brrrp. Alltså jag hör smattret. Jag känner mig träffad. Sen om
Micke nickar till mig å jag.... Det är möjligt att Micke gjorde mig uppmärksam, men skotten kom och
jag föll ihop. Men inte så att jag vände mig om (ohörbart) Jag vart ju träffad i ryggen liksom. Hur
mycket jag hann vända mig asså det… Det är svårt att säga det är fan. Det är tre skott… Jag vart
träffad av sju skott, jag vet inte hur många mer för jag hade ju väst på mig också. Det var sju skott
som gick in i mig. Jag kände bara att nu dör jag för att jag kände… dom tog mig i magen. Jag kände
att de hade gått igenom magen i alla fall. Så jag rasade ihop. Jag kunde inte röra mig, jag var
paralyserad, jag kunde inte röra mig.
FL2: Du har ingen minnesbild om det var du som blev träffad först eller om det var Micke som blev
träffad först?
B: Nä, asså jag har fått reda på efteråt att han blev träffad, det är ingenting som jag ser liksom.
FL2: Nä, okej.
B: Jag känner bara mig själv bli träffad. Jag tror att jag möjligen när jag ligger ner ser han bli träffad
men jag tror det i alla fall, men jag kan inte röra mig och jag kan knappast prata, jag får inte… jag har
inte krarft att få ur mig orden, det är nån kvinna som försöker hålla i mig och jag försöker bara att
hon ska låta mig vara, jag försöker bara hålla medvetandet, asså ögonen öppna inte somna in för då
vet jag att jag dör, jag lyckades hålla mig vaken hela vägen in, men det är en dimma, jag minns inte
liksom, jag minns inte ambulanspersonalen som kom jag minns inte att de tar av mig skorna, jag
57
minns inte. Det här är saker jag fått återberättat för mig av både sjukhuspersonal och sen har man
läst journal, det har vart ett stort pussel för mig, det är det fortfarande. Jag är i det läget nu att jag
vill bara lägga det här bakom mig.
MB: Du har ju pratat med mig att du vill att de ska ta in sjukhusjournalerna så att du kan styrka att
du fått morfin
B: Ja, och det är inte bara morfinet, jag fick ganska starka höga doser och jag tycker att det förringas
vilka skador jag hade. Skadorna var helt abnorma. Det här behandlingshemmet, jag visade mina
journaler…
MB: Du vet om att de kompletterar förundersökningen du har ju rättsintyg, rättsintyg finns ju.
D: Han sa själv att det är helt sinnessjukt att du ens kunde klara det här som hände mig och att jag
ens var vid medvetande och att jag vaknade ur det här mitt i sjukhuset fast det inte var planerat att
jag skulle vakna med såna hästdoser jag vart iproppad hela tiden, vilket var bra, jag behövde väl det
vilka smärtor jag hade.
MB: Nu i efterhand upphörde all medicinsk behandling
B: Jag slutade medicinera när jag åkte in till behandlingshemmet. Då slutade jag, man släppte mig till
rehabcentret, då fick jag med mig medicinen. Jag missbrukade medicinen också istället för att
trappa ner var jag på ganska höga doser och åt den här morfinen. När jag åkte till det här
Citera
2014-11-28, 01:24
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback1212
Ja hej vill börja med att säga att det stämmer att en viss herre som är inbland i det här målet jobbar med oss. alla ni skurkar som pressar hit o ditt börjar till slut att jobba med oss, alla blir infomatörer i slut endan. 15 års Personlig erfarenhet inom polis yrket säger en del och man ser även en del brott lönar sig inte i längden Bartek nu måste du fortsätta jobba med oss nu när alla ser ditt förhör

Moget och trovärdigt inlägg ...

Måste man inte kunna stava rätt som polisman?

Lägg upp hela fupen istället för att tramsa...
Citera
2014-11-28, 01:28
Medlem
behandlingshemmet. Sen när jag slutade ta det då kände jag för helvete, gud vad är det jag tagit,
jag gick i som en dimma hela tiden, man förstår ju inte det själv när man är där, nu kan jag liksom
titta tillbaka på det här och se, nu har jag varit med om det här, men man fattar inte det själv, man
är som en dimma hela tiden, poliser, advokater, man är skjuten, oro för barn man är allting, det är
ett helvete bara. Man vet inte vart man är bara i ett helvete bara och man vet inte vart man är
någonstans. Man vet inte svårt att förstå om man inte varit med om det själv.

FL: Har du någonting Åke?
MB: Det som är intressant är det som han berättat inledningsvis att han var väldigt drogad, det kan
jag ju själv intyga när jag var där.
FL: Det har jag fått berättat för mig.
MB: Men frågan är bara hur länge, om det trappades ner under tiden han var på KS.
FL Det får journalerna utvisa
MB: Men du kände dig inte fräsch när du kom till behandlingshemmet?
B: Jag fick ju med mig medicin som jag skulle dosera själv. Men jag trappade ju inte ner på dom, jag
fortsatte ju ta starka doser.
MB: (ohörbart) i alla fall av skytten
B: Ja.
MB: Men det är ingenting som du vill stå för nu eller?
B: Näe. Jag kan inte handen på hjärtat säga att det var den människan som sköt mig och visa mig
gärna bilder så. Jag har inte ens fått kolla på en bild.
FL: Du har sagt att du inte vill se på bilder för att du har sett så mycket bilder på internet och sånt så
det var ingen idé har du sagt i förhör så.
B: Jaha. Just det. Nämen precis. Jag såg ju bilder på internet. Där kände jag inte igen den människan
58
överhuvudtaget om det nu ska va den människan som skulle ha skjutit mig.
FL: Jag vet ju inte vilken bild du har sett
B: Nä jag förstår
(pratar i mun på varandra)
MB: (ohörbart) du kände igen personen från något tillfälle i Älvsjö vill jag minnas.
FL: För ett och ett halvt år sedan.
B: Ja som jag har träffat en gång.
MB, FL: Mm
B: Men det är inte den personen.. asså jag känner inte igen den personen på bilden (ohörbart)
B: Skulle jag se den här bilden framför mig så skulle jag inte vetat vem det här är.
MB: Du har också sagt till mig inför det här förhöret som blev uppskjutet förra veckan att vid
kommande rättegång vill du ha medhörning istället. Då tycker jag att det är inte så lämpligt för att
det är ju en konfrontationsrättegång va där man alltså..
B: Ja men jag känner att..
MB: Men du måste…
B: Jag orkar inte med det där…
MB: ändå säga om du känner igen dom där personerna.
B: Ja men varför ska jag. Jag måste göra alla dom här sakerna medans i andra rättegångar andra får
ha såna där saker men jag skall bara ta allt dåligt…
(Pratar i mun på varandra)
B: Jag orkar inte ens medverka på en rättegång..
59
Citera
2014-11-28, 01:48
Medlem
Jag vill även säga att den enda som höll käften i det här målet var Marcus larsson. Han var den enda som inte sa nått till polisen
Citera
2014-11-28, 03:02
Medlem
yasers avatar
. Dom här grabbarna som sköt på mitt hus och försökte mörda mig är bara
pjäser. Alltså bönder i ett schack-spel. Då tar man amatörer, folk som är styrda av andra.
Okej?

B: Jag åker bara fina bilar. Åker inga jävla skitbilar. De är allt eller inget, så är det.
F: Du jag har en liten bild med mig.
B: När man är riktig gangster.

B: Pratar med den där jävla idioten, polska jävla kuken Drescu.
B: Bög polacken, borde jag kalla honom.
F1: Ah men vad heter det, då.
B: Det vill jag att det ska stå i förhöret så att han ska få läsa det.
F1: När…
B: Äckliga jävla polackjäveln.

B: Att de skulle avsluta jobbet. Men dessa amatörer visste, kun, vart väl för stressade. Sen
sköt dom sig i foten och de är alltså ah. Vad ska man säga?

B: Jag var full och berusad och min minnesbild är inte helt jävla otroligt bra. Därför dricker
jag inte längre och jag är på topp. Och nu minns jag varenda liten sinnesrörelse och varenda
blinkning Mattias gör och varenda litet hur han håller händerna, hur han snurrar på pennan,
om han är nervös eller inte. Allt det här, så här är jag när jag är bäst.

B: Det var de jag ville visa, en god gest liksom. Inte att jag kommer dit med 50 grabbar. Jag
skulle kunna spränga den här jävla restaurangen om jag hade velat liksom.
F1: Ja.
B: Men jag håller inte på med sånt asså.
F1: Sen…
B: Tror ni mig eller?
F: Ja du får berätta…
B: Tror du mig nu eller Cissi? Ögonen ljuger inte, det vet du va? Ögonen är spegel till själen.

B: Absolut inte, är det de dom försöker säga eller?
F1: Nej, nej, nej.
B: Dom här jävla golbögarna.
F1: Vad heter Tina Moccos i din telefonbok?
B: Jag har inte ens henne i min telefonbok, jag umgås inte med henne, jag känner inte henne.F1: Okej och då vet du inte vad hon har för nummer heller?
F1: Nej.
B: Vadå vill du prata med henne eller?
F1: Nej.
B: Men va fan frågar du såna här frågor för då? Måste jag brotta ner dig eller?

Det roligaste föröret jag läst tror jag.. Då stämde det att han pratat...
Menar du att alla utom ML golade?
Lägg upp resten av fup om du sitter på den?
Bart#k är unik, i slutet av förhöret märkeer man att han vaknat och förstod vad han sagt tidigare...
Finns det ingen teknisk bevisning kan dom inte fällas med endast hans svävande förhör...
Senast redigerad av yaser 2014-11-28 kl. 03:57.
Citera
2014-11-28, 03:34
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
jag vill även säga att den enda som höll käften i det här målet var marcus larsson
Så du säger att Milutin snackade?
Citera
2014-11-28, 05:18
Medlem
Citat:
Ja hej vill börja med att säga att det stämmer att en viss herre som är inbland i det här målet jobbar med oss. alla ni skurkar som pressar hit o ditt börjar till slut att jobba med oss, alla blir infomatörer i slut endan. 15 års Personlig erfarenhet inom polis yrket säger en del och man ser även en del brott lönar sig inte i längden Bartek nu måste du fortsätta jobba med oss nu när alla ser ditt förhör

Men gå och lägg dig. Du jobbar inte för polisen. Skärp till dig och gör som Yaser säger. Upp med hela FUPen eller håll käft. Trovärdighet noll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in