2014-11-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag tyckar det är båda pinsamt och tyvärr karakteristisk för pådyvlande kristendom hur du försökar kapa denna tråd till kristen propaganda.

Haha. Jösses.

Fast det svarar ju inte på frågan hur man objektivt kan diskutera ett enda ting som alla inblandade skulle nicka instämmande till. Om du anser dig ha lyckats med det själv så har du uppenbarligen redan bevisat det motsatta med mig, för jag ser det inte på ditt sätt alls faktiskt. Så redan där är två personer oense. Fast jag skiter i vilket faktiskt. En del vill ha bevis på precis allting. Det är som att vilja veta hur långt ett snöre är. Att missa skogen för träden varje gång är tragiskt.
Citera
2014-11-26, 22:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tyckar det är båda pinsamt och tyvärr karakteristisk för pådyvlande kristendom hur du försökar kapa denna tråd till kristen propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Fast det svarar ju inte på frågan hur man objektivt kan diskutera ett enda ting som alla inblandade skulle nicka instämmande till.

Precis, ditt trådkapnings-försök svarar ju inte på islams relation till ljugande.
Citera
2014-11-26, 23:03
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Du jämställer alltså en gaphals som står högt upp i ett torn och ropar sig hes med kyrkklockor? Eller att man är manad att be med hjälp av en kompass vars nål är riktad mot Mekka 5 gånger om dagen? Jehovas Vittnen, Mormonerna och andra märkliga förgreningar är väldigt små sett till kristendomen per se, och har egentligen väldigt lite eller ingenting att göra med Bibelns budskap. SVT har knappast till agenda att göra "reklam" för kristendomen. Vi pratar om det individuella stadiet här. Kristendomen handlar inte att underkasta sig något. Det är ett helt öppet, sansat och frivilligt val - inget tvång, inga bestraffningar eller halshuggningar, eller att "döda otroende där de står" eller sist men inte minst, att "ljuga för religionens bästa". De kristna som lever ett liv i dubbelmoral handlar främst och endast om en fasad, inte om att försvara en tro som de uppenbarligen inte delar i alla fall.
Självklart jämställer jag kyrkklockor med minareter.
De kallar ju båda till bön eller hur?

På det sättet kan man plocka bort var enda muslim tills du bara har goa Ashmed i kvartersbutiken kvar.

Varför sänder de inte en förkortad version av Fredagsbönen då?
Troligen fler muslimer som förrättar bön än kristna som går i kyrkan.
Klart det är någon som har en agenda bakom det hela.

Jasså du underkastar dig inte en tro för att undvika helvetet?
Det var en nyhet.
Pascals trossats har debatterats flitigt i forumet under åren.
Så visst är det underkastelse vi pratar om och inget annat.

Döda folk av annan tro hängav sig kristna åt i Europa ända in på 1800-talet innan samhället sa att nu får det vara nog.

Så du får det inte riktigt att gå ihop.
Men nu skall jag käka lite nattamat och glo på en Bondfilm tydligen.
Får önska dig en god natt.
Citera
2014-11-27, 01:25
Medlem
Citat:
Precis, ditt trådkapnings-försök svarar ju inte på islams relation till ljugande.

Du och jag är oense så din objektivitet fungerar som sagt inte. Om mina kommentarer i den här tråden inte passar ditt tankemönster så håll dig undan. Jag rekommenderar det faktiskt för vi kommer aldrig att vara överens om ett enda dugg i alla fall, Även om jag väljer att kommentera ditt ovanstående nonsens och du återvänder med mer trams.
Citera
2014-11-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Självklart jämställer jag kyrkklockor med minareter.
De kallar ju båda till bön eller hur?

På det sättet kan man plocka bort var enda muslim tills du bara har goa Ashmed i kvartersbutiken kvar.

Varför sänder de inte en förkortad version av Fredagsbönen då?
Troligen fler muslimer som förrättar bön än kristna som går i kyrkan.
Klart det är någon som har en agenda bakom det hela.

Jasså du underkastar dig inte en tro för att undvika helvetet?
Det var en nyhet.
Pascals trossats har debatterats flitigt i forumet under åren.
Så visst är det underkastelse vi pratar om och inget annat.

Döda folk av annan tro hängav sig kristna åt i Europa ända in på 1800-talet innan samhället sa att nu får det vara nog.

Så du får det inte riktigt att gå ihop.
Men nu skall jag käka lite nattamat och glo på en Bondfilm tydligen.
Får önska dig en god natt.

Ta reda på vad "islam" egentligen står för och betyder. Jämför det sedan med hur en vanlig kristen lever sitt liv. Ser du inte skillnaderna så är det nog lika bra att du och jag lägger ned det här redan nu.
Citera
2014-11-27, 06:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du och jag är oense så din objektivitet fungerar som sagt inte.

När blev du referensen för objektivitet?

Citat:
Om mina kommentarer i den här tråden inte passar ditt tankemönster så håll dig undan.

Ser jag ingen anledning till.

Citat:
Jag rekommenderar det faktiskt för vi kommer aldrig att vara överens om ett enda dugg i alla fall, Även om jag väljer att kommentera ditt ovanstående nonsens och du återvänder med mer trams.

Men nu är ditt fokus på att scora poäng för din kristendom via att islam är sämre inte trådens ämne.
Citera
2014-11-27, 06:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ta reda på vad "islam" egentligen står för och betyder. Jämför det sedan med hur en vanlig kristen lever sitt liv. Ser du inte skillnaderna så är det nog lika bra att du och jag lägger ned det här redan nu.
Tror inte jag behöver det.
Dels har jag jobbat där nere i många herrans år.
Sedan är halva släkten på min frus sida muslimer.
Så jag tror jag kvalar in som ~okejish med marginal när det gäller hur insatt jag är i sådana frågor för att vara en Svenne.

Tror det är snarare du som skulle ha behövt att lyfta näsan ur bibeln när läraren undervisade i religion. Du verkar ha svalt alla fikapausrasisternas myter med hull och hår och tappat bort din förmåga att kritisk tänka själv. Men det är så lätt när man inget mer än vill passa in att man köper alla myter som finns i synnerhet när man är kristen själv och det bara handlar om islam eller hur?
Citera
2014-11-27, 07:22
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Islam står säkert för goda relationer muhammedaner emellan om dessa är rättrogna dyrkare av muhammed(mhbih) men det verkar som att islamiska staten/daesh, al-qaida, boko haram, al-shabaab och alla andra islamiska mordorganisationer tar till sig de sista budskapen från deras idol muhammed(mhbih) och börjar mörda alla oliktänkande.

Verserna 47:4, 29:5 och alla övriga drygt 300 svärdsverser ur den sista budskapsfabrikationen från muhammed(mhbih) och hans rövarliga, är relationsmanual för världens terrorister.

Därför bedriver muhammeds(mhbih) ambassadörer massmord på oliktänkare.
Citera
2014-11-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Ja, visst har Hadither en stor betydelse inom Islam. Det är vi eniga om. Men vilka hadither som är trovärdiga är en diskutabel fråga bland muslimer.

Det som oftast citeras av islamkritiker, förutom Bukhari och Muslim, är Ibn Ishaqs ’’Sira’’, hans biografi om profeten. En del av hans berättelser saknar trovärdighet och berättarkedja, tex berättelsen om Banu Quraiza. Ibn Hajar påpekar dock att denna berättelse och andra som ’’udda historier’’. Medan Malik anklagar Ibn Ishaq för att vara ’’en lögnare’’ och ’’en bedragare’’ endast för att han har fört vidare sådana berättelser. Men islamkrtitiker är duktiga på att plocka dessa berättelser från dessa källor utan källkritik och granskning.

Hursomhelst, vi bör kritiskt granska och undersöka om haditherna är förenliga med Koranen, och Hadither som är i harmoni med Koranen accepteras, annars förkastas:

“Many hadiths will be circulated among you. Whatever comes to you from me in agreement with the Qur’an will truly have come from me. But whatever comes to you from me in contradiction to the Qur’an will not have come from me at all.” (Tabarani: Mu’jam Al Kabir)

Vilka hadither som är trovärdiga är diskutabla säger du (bland muslimer) när jag endast hänvisa till de mest respekterade inom den muslimska akademiska världen. Det är de referenser man använder sig av i undervisningen för studerande muslimer. Al-azhra universitet i Egypten som är den främsta och centrala platsen till arabisk litteratur och islamisk lärande, certifierar lärda imamer förenligt med dessa hadither. Om vi endast utgår från sahih al bukhari och sahih muslim så finner vi där även rättfärdigandet av våldsverserna och islamiseringen i en global skala. Om du nu vill ifrågasätta dessa hadither, kan det leda dig att stenas till döds (Inte nödvändigtvis om taqiyya är inblandad). Som jag skrev tidigare, muslimska apologeter ger ett falsk intryck att sann islam är förenlig med assimilering och västliga värderingar. Jihad sker både genom svärdet och pennan. Den sistnämnda farligare än den förstnämnda i längre sikt. Att du pådyvlar dina personliga preferenser (om du nu inte själv medvetet brukar taqiyya) förändrar inte muhammeds kännedom från historisk kontext (muslimska källor).

Det finns många bra källor länkade i tråden som talar mer utförligt om islams sanna ansikte villet gömmer sig bakom en slöja.
Citera
2014-11-27, 11:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Islam står säkert för goda relationer muhammedaner emellan om dessa är rättrogna dyrkare av muhammed(mhbih) men det verkar som att islamiska staten/daesh, al-qaida, boko haram, al-shabaab och alla andra islamiska mordorganisationer tar till sig de sista budskapen från deras idol muhammed(mhbih) och börjar mörda alla oliktänkande.

Verserna 47:4, 29:5 och alla övriga drygt 300 svärdsverser ur den sista budskapsfabrikationen från muhammed(mhbih) och hans rövarliga, är relationsmanual för världens terrorister.

Därför bedriver muhammeds(mhbih) ambassadörer massmord på oliktänkare.
Den mesta skiten står islamska brödraskapet för.
Det är de som jobbat hårdast för en radikalisering av islam.
De organisationer du räknar upp plus IS är bara deras barn.
Citera
2014-11-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Att dölja bevis eller att vittna falskt är även en stor synd inom islam. Koranen säger:
…And do not conceal testimony, for whoever conceals it-his heart is indeed sinful..."[Quran, 2:283]

"O you who believe! Stand firmly for justice, as witnesses to Allah, even though it be against yourselves or your parents, or your kin." (An-Nisaa: 135).

Det är många icke-muslimer som tycker likadant. Får mig att tänka på "Seed of filth" av Six Feet Under. Kan vara lite svårt att fatta vad det handlar om men det är just detta
Citera
2014-11-27, 12:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Som jag skrev tidigare, muslimska apologeter ger ett falsk intryck att sann islam är förenlig med assimilering och västliga värderingar. Jihad sker både genom svärdet och pennan. Den sistnämnda farligare än den förstnämnda i längre sikt. Att du pådyvlar dina personliga preferenser (om du nu inte själv medvetet brukar taqiyya) förändrar inte muhammeds kännedom från historisk kontext (muslimska källor).

Det är inte ofta jag hållar med scout29, men i detta fall gör jag det till 100%. Islam-apologetikens slingre-retorik är ett hån mot intellektuell hederlighet och i realiteten en manifestation av ... i bästa fall ... passivt ljugande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in