2014-11-26, 23:53
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romeoyo
Varför nämner ingen nyhetstidning hur Tristan dog?

Info om fenomenet

http://sv.wikipedia.org/wiki/Werther-effekt

/Finis
Citera
2014-11-26, 23:56
Medlem
Tesserakts avatar
Min spekulation är att någon virrpanna en gång fick för sig att Tristan hade (R.I.P) feminina drag, och började därmed sprida falska rykten om könsbytet. Kolla på alla bilder som finns på honom, det är en pojke vi ser.
Det skär i hjärtat när unga går ur i tiden, världen är en mörk plats. Men det finns även gott, och det är det vi bör fokusera på. Jag tycker Tristan utstrålade väldigt mycket känslor, däribland stor glädje i vad jag sett. Därför hoppas jag att det rör sig om en olycka och inget annat.
Citera
2014-11-26, 23:57
Medlem
munchies420s avatar
Citat:

Kan bero på respekt mot familjen, samt att familjen inte släppt ut de ännu.
Citera
2014-11-26, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Skulle du kunna länka/skärmdumpa den källan. Jag tvivlar starkt på att det stämmer. Det förefaller orimligt att i en könskorrigeringsprocess redan vid 19 års ålder har genomgått både plastikkirurgi och juridiskt könsbyte (namnbyte).
Det finns inga bilder på Facebook från när han var yngre, som tyder på något annat än att han fötts som pojke.
Du tror inte att det kan ha legat i Tristans intresse att bara sortera ut och ladda upp bilder där han ser ut som en pojke? Om det nu var så att han identifierade sig som pojke så vore det ju lite kontraproduktivt att ladda upp bilder från barndomen med flätor i håret och Barbiehus i bakgrunden, eller hur?

Vad fan är det för fel på ungdomen idag? Facebook kontra Skatteverket, då väljer vi att tro på Facebook.
Citera
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:

Det är för kontroversiellt, och skulle förnedra folks åsikt om hen och hens åsikter.
Citera
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var lite otippat, faktiskt. Det har funnits över fyrtio olika släkter Björling som inte är släkt med varandra, (operasångarna Jussi och Sigurd Björling är t ex inte släkt) och Jussi hade bara en manlig kusin i Sverige som hette Björling (en farbror till Jussi emigrerade till Amerika, så han hade Björlingkusiner där också), så isåfall måste Tristan Björling ha varit sonson till Nils Björling i Borlänge (1913-1992). Det blir lite långa generationer - 47 år i snitt - men teoretiskt omöjligt är det ju inte.
Tristan är inte sonson till Nils Björling i Borlänge. Tristans farfar är född 1938 i Kristinehamn och har ett helt annat förnamn. Allt enligt SvB 1970 och SvB 1990.
Citera
2014-11-27, 00:07
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Skulle du kunna länka/skärmdumpa den källan. Jag tvivlar starkt på att det stämmer. Det förefaller orimligt att i en könskorrigeringsprocess redan vid 19 års ålder har genomgått både plastikkirurgi och juridiskt könsbyte (namnbyte).
Det finns inga bilder på Facebook från när han var yngre, som tyder på något annat än att han fötts som pojke.

Vad är det med den där bilden som motsätter att han var en flicka? Håret och kläderna eller? Jag såg också ut ungefär sådär när jag var barn och jag har alltid varit tjej (mina päron hade bara dålig smak när det gällde outfits).

Han har kanske inte genomgått en fullständig könskorrigering ännu, men den var helt klart påbörjad.
Citera
2014-11-27, 00:07
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Citat:

Att tidningarna inte skriver ut dödsorsaken är faktiskt mer svar än vad man kan tro. Han dog givetvis inte av någon sjukdom eller tragisk olycka. Vi kan med största sannolikhet sålla ner det till två möjliga scenarion:

1. Omedveten överdosering
2. Självmord

Ingen av dessa alternativ klickar särskilt bra för dagens PK media. Därav ligger det i allas intresse att dödsorsaken inte ska framgå. Att inbilla sig att man valt att inte skriva ut dödsorsaken på grund av respekt för familjen är bara komiskt
Citera
2014-11-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Du tror inte att det kan ha legat i Tristans intresse att bara sortera ut och ladda upp bilder där han ser ut som en pojke? Om det nu var så att han identifierade sig som pojke så vore det ju lite kontraproduktivt att ladda upp bilder från barndomen med flätor i håret och Barbiehus i bakgrunden, eller hur?

Vad fan är det för fel på ungdomen idag? Facebook kontra Skatteverket, då väljer vi att tro på Facebook.

Haha... jaa... Verkligen...
Man kan inte se skillnad på en tjej eller kille med samma frisyr och samma kläder förrän kanske vid 12-13 års ålder, då de kroppsliga skillnaderna börjar synas...
Citera
2014-11-27, 00:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
för att undvika fenomenet "självmordssmitta"

/ Finis

Det sägs att "självmordssmitta" är en myt. Hoppas det. Företeelsen ska ha dykt upp i samband med att skalden Goethe skrev om den unge "Werters lidande", där hjälten tar sitt liv på grund av olycklig kärlek. Sen påstås det att en våg av självmord drabbade Tyskland. Men det var kanske bara en skröna.
Citera
2014-11-27, 00:15
Medlem
Citat:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10346284_10155019493135438_3620448675635018796_n.j pg?oh=8476da84f79d7c076eac5caa43d03d75&oe=550507E4 &__gda__=1423482033_7adc502ee9ecc2cbdbc244b8cbe5dd 24

Maila Skatteverket själv , men du kommer få samma svar.
Varför är det orimligt att en 19-åring har gjort en bröstoperation? Jag känner betydligt yngre personer som gjort bröstoperationer. Såklart så lägger han inte upp bilder på sig själv där man uppenbart ser att han är en tjej eftersom han identifierade sig själv som kille. Vore ju väldigt korkat, om han nu inte hade varit öppen med sin transexualitet vilket han uppenbarligen inte var. Dessutom så kan man inte med 100% säga om att det är en kille på hans barnbilder då det lika gärna skulle kunna vara en kortklippt tjej. Jag tycker att hans utseende är väldigt feminint på många av hans bilder på facebook, och ju yngre han är på bilderna ju mer feminin ser han ut. Så det kan mycket möjligt vara testosteronet som verkat.
Citera
2014-11-27, 00:15
Medlem
Citat:

För att inom media anses inte självmord ha något allmän intresse likaså om han skulle dött av överdos så är det sannolikt med respekt för familjen man utelämnar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in