2014-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanlon
När jag var liten hette "Tristan" i alla fall Disa och sprang runt på Romabadet i badbyxor fast än hon var av det kvinnliga könet, något vi tyckte var mycket märkligt redan då.

Tillför inte mycket till tråden, mer till den OT diskussion om personens kön.

Vad har det för betydelse om någon, oavsett kön, har badbyxor på sig? Det är väl pga såna imbecilla och fördomsfulla personer som dig själv som vederbörande nu är död, så du är väl nöjd nu då? Stackars dig som fick se en människa i badbyxor, det måste ha varit en mycket traumatisk upplevelse för dig! Idiot!
Citera
2014-11-26, 17:40
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Varför skriver inte media vad han dog av, det är som gjort för ryktesspridning. Alla vet att det kommer fram så ingen ide att hålla det hemligt.

Frågan är ens vad det spelar för roll för din del? Vad kommer den informationen att gagna dig? Vad får du ut av det?

Du har rätt i att det kommer sippra fram så småningom till de utomstående som nödvändigtvis måste få veta, men annars är det faktiskt rätt så onödigt att slå på stora trumman och basunera ut dödsorsaken.

Ett tips till dig min vän är att du ägnar tid åt ditt egna liv istället för att göra så åt döda personers dito.
Citera
2014-11-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minerva
Egentligen spelar det ju ingen roll men jag kan i alla fall bekräfta att "han" är registrerad i folkbokföringen som kvinna.
"Hon" har dock sekretesskyddade personuppgifter men är ju inte speciell svår att hitta via föräldrar/syster...

Stämmer inte. Han är registrerad som man. Om han tidigare varit registrerad som kvinna har jag ingen aning om.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Mycket tragiskt när en så ung människa dör, för alla inblandade. Oavsett om han har varit kvinna, med i Idol eller är släkt med världstenoren Jussi Björling. Dagens mest ledsamma nyhet, även om det händer ledsamheter hela tiden. Det gäller att vara så god, glad och tacksam som möjligt. Livet är kort och man vet egentligen ingenting om framtiden.
Citera
Medlem
Nu vet vi så klart inget om anledningarna till att personen i fråga är död. Men kan ändå inte låta bli att reflektera över vilken sjuk tid vi lever i när det anses normalt med program som Idol där exentriska, unga personer bedöms, tilltalas och behandlas på ett i grunden förnedrande sätt. Kan knappt föreställa mig vad det kan göra med en ung, sökande människa att hamna i offentligheten med allas blickar på sig på det sättet.

Nu vet jag ju inte om detta har nånting öht med Tristan att göra. Tragiskt när en ung människa dör iaf.
Citera
2014-11-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag bor på Gotland och har sedan många år tillbaka varit en vän till familjen och pappan har berättat att det handlade om en kombination av opioider och autoerotisk asfyxi. Ni kan välja att bortse från mitt inlägg men så ligger det till. Fortsätt att spekulera.

Autoerotisk asfyxi?? Så han kvävde sig till döds när han låg hemma och runkade?
Citera
2014-11-26, 17:42
Medlem
Visualbyquicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukfitaan
Det är ett faktum att många kändisar dör av överdos

haha men förfan nu är du väl ändä jävla trångsynt. Din bittra jävel.
Citera
2014-11-26, 17:43
Medlem
Zikniks avatar
Så sammanfattningsvis: en vilsen kvinna som opererat om sig, men helt som förväntat inte "nått inre lugn" utan fortsatt försöka dämpa ångesten med Idol och droger (mera?) tills det slutligen gick överstyr med överdos. Avsiktligt eller oavsiktligt får vi aldrig veta.

Hoppas det är bättre för personen nu. Familjen lider. Vi andra kan reflektera och gå vidare, möjligen arbeta för att vilsna själar ska få rätt hjälp.
Citera
2014-11-26, 17:45
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettan2
Kan inte varit kul att heta "Tristan" fitta vilket jävla namn....

Tristan är ett fint namn och fotbollsspelaren Diego Tristan var en fantastiskt fin fotbollsspelare.
Citera
2014-11-26, 17:46
Medlem
Såg bara hans audition, men han verkade vara en väldigt nervös och känslig grabb. Var nog väldigt överväldigande att läsa om allt hat och rykten. Kanske var det sista droppen för han. Tragiskt när unga dör.
Citera
2014-11-26, 17:47
Medlem
Kommer ihåg en dag för ca 2 år sen då jag fick en vänförfrågan på facebook av en kille vid namn Tristan. Hade inte en blekaste aning om vem du var. Men du brukade besöka min hemstad där jag såg dig en gång och vi hade några gemensamma vänner så accepterade förfrågan. Tittade alltid på dina videoklipp där du sjöng som du la upp. Min favorit var när du sjöng Jag saknar dig mindre och mindre av Melissa horn. Har letat massor efter den videon men den verkar vara borta från youtube tyvärr.

Ett tag senare lägger du upp en bild på dig på facebook med en idol-lapp på dig. Tyckte det skulle bli riktigt kul att följa din resa i idol. Och nu i höst fick man se dig i tv-rutan, hoppades att du skulle vinna hela idol. Så himla tragiskt att ditt liv redan tog slut som 19 åring.. Vila i frid fina Tristan!
Senast redigerad av Loviie 2014-11-26 kl. 18:13.
Citera
2014-11-26, 17:49
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Frågan är ens vad det spelar för roll för din del? Vad kommer den informationen att gagna dig? Vad får du ut av det?

Du har rätt i att det kommer sippra fram så småningom till de utomstående som nödvändigtvis måste få veta, men annars är det faktiskt rätt så onödigt att slå på stora trumman och basunera ut dödsorsaken.

Ett tips till dig min vän är att du ägnar tid åt ditt egna liv istället för att göra så åt döda personers dito.

Allmänintresse, det är därför du är här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in