2014-11-26, 13:38
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckii
Gå på Saga du, hon är i alla fall en New Age hippie med respekt. Till skillnad från andra.

Jag har inte "gått på" någon. Om du läser tråden så ifrågasatte jag påståendet att det skulle vara självklart att Tristan tagit en överdos, baserat på systerns inlägg som är citerat i första posten. Om något, sa jag, så finns det väl i så fall antydningar i inlägget att hon skulle använda droger, inget som tyder på att Tristan gjort det.

Tycker du att ovanstående är respektlöst (varför det nu skulle vara det), så får du väl tycka det i så fall.
Citera
2014-11-26, 13:39
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Jag sitter här med syster Saga just nu, och hon hälsar till er alla att ni får vara med på drogfritt LSD-party hemma hos henne där ni i sin tur kan få lära er visa respekt och hänsyn.
... med andra ord. Fuck off era äckel. Skäms!

Låter ju respektfullt av syrran att dra igång ett party när brorsan är nydö
Citera
2014-11-26, 13:41
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vad vill du med det här inlägget och med trådskapandet i sig?

Vill bara klargöra att man inte byter kön, man korrigerar så att det blir rätt.

Hur kan man byta/korrigera till något som egentligen inte finns? (Jag menar, ni genustroende säger ju att kön bara är en social konstruktion).

För övrigt är jag lika ledsen över hans död som jag är över att det dör flera barn i sekunden på grund av krig, svält och sjukdomar. Det har liksom blivit ett heltidsjobb för mig att sitta hemma och gråta över alla okända människor som dör varje sekund världen över.

Nå, jag kom hit för att potentiellt finna ingående skvaller och detaljer om dödsfallet.

R.I.P alla som dör varje sekund världen över. Jag beklagar sorgen.
Citera
2014-11-26, 13:42
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har inte "gått på" någon. Om du läser tråden så ifrågasatte jag påståendet att det skulle vara självklart att Tristan tagit en överdos, baserat på systerns inlägg som är citerat i första posten. Om något, sa jag, så finns det väl i så fall antydningar i inlägget att hon skulle använda droger, inget som tyder på att Tristan gjort det.

Tycker du att ovanstående är respektlöst (varför det nu skulle vara det), så får du väl tycka det i så fall.

"Att behöva definiera en sörjande storasyster till en stereotyp tyder inte på medkänsla och respekt"

I rest my case
Citera
2014-11-26, 13:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetla
Jätteroligt att komma in på min tidsfördrivsida flashback och hitta en sån här fittig tråd på aktuella ämnen om en person man känt. Han var mer en familjemedlem och vän än vad han var "kändis". Så visa respekt för i helvete!! Det sitter fina människor och sörjer honom enormt och ni kastar ur er äckliga spekulationer och kommentarer!

Dra åt helvete med er!

Du som känner honom (ja, jag litar på dig) kan väl tala om vad han dog av då så slipper det spekuleras.

Tråkigt när unga människor går bort.
Citera
2014-11-26, 13:43
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Låter ju respektfullt av syrran att dra igång ett party när brorsan är nydö

Partyt var symboliskt. Obviously.
Citera
2014-11-26, 13:44
Medlem
Fishyyyys avatar
Jävligt sorgligt, tittade ibland på idol och hoppades på att han skulle vinna. Han verkade vara en skön snubbe.
Citera
2014-11-26, 13:45
Medlem
bluehills avatar
Såg något avsnitt av castingen till Idol och Tristan är faktiskt den enda jag kommer ihåg.

Snubben var ju på gränsen till mental härdsmälta hela tiden. Snacka om bordeline. Jag är ingen läkare eller psykatriker, men som den människokännare jag ändå är så var det enkelt att konstatera att snubben balanserade mentalt på en väldigt väldigt smal lina.

Han verkade verkligen inte frisk utan jävligt labil. Om det inte var överdos som några skriver så är i alla fall min gissning att det var självmord alla dagar i veckan.
Citera
2014-11-26, 13:47
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Folk som ber om respekt för liket.. Ge upp?
Varför skulle vi som inte känner snubben bry oss, eller visa någon respekt?

Att ni går in i tråden läser och blir , är tämligen korkat. Vad hade ni väntat er?

Jag ville nog personligen mest se vad det är för idioti som folk skriver ang det. Då folk attackerar våra telefoner och communitys ang denna tråden, och i sin tur ber att vi få ett stopp på det. Svårare än så är det inte.
Citera
2014-11-26, 13:48
Bannlyst
Har aldrig begripit mig på anhöriga som skriver sånt här helt öppet i syfte att få lite uppmärksamhet och sympati. Alla har väl förlorat någon som stod en nära - lär er av dom istället!
Citera
2014-11-26, 13:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
"Att behöva definiera en sörjande storasyster till en stereotyp tyder inte på medkänsla och respekt"

I rest my case

Min lillebror dog också ung, under tragiska omständigheter, så jag har bokstavligt talat varit i samma situation. Jag blev varken religiös eller fick new age tankar för det. Poängen är att sorg i sig skapar inte de idéerna eller uttrycken, de finns redan där.

Du förstår dock fortfarande inte poängen med inlägget. Jag bryr mig inte jota om vad storasystern har för sig, vare sig gällande droger eller livsåskådningar. Det står henne fritt att göra och tro vad hon vill. Inlägget var ett argument mot påståendet att det var självklart att dödsfallet var en överdos, ingenting annat, och ska heller inte tolkas som någonting annat.

Jag känner självklart med henne och hennes familj och beklagar sorgen.
Citera
2014-11-26, 13:50
Medlem
krokons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Jag tror inte att ryktet om att han skulle ha varit en tjej förut stämmer. Liksom vad finns det för belägg för att anta det? Isåfall skulle det ha varit på utrullat i och med "idolkarusellen" med medier osv redan.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4358677686140&set=pb.1263712246.-2207520000.1417002958.&type=3&src=https%3A%2F%2Ffb cdn-sphotos-d-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xfa1%2Fv%2Ft1.0-9%2F317998_43586776861 40_1448794667_n.jpg%3Foh%3De52eb89cd4fa6623656badf 51c5826e0%26oe%3D54D7962E%26__gda__%3D1428126951_5 93bd3044104dc8cbbd1427134058cfb&size=547%2C378

Tror inte heller han varit tjej tidigare. Har aldrig hört talas om att man gör ett könsbyte på en så ung person. Det brukar ta ÅR och flera psykologutlåtanden innan något sådant blir godkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in