2014-11-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Jo, ser du. Så här ligger det till: Som den minoritet som SD är, och på de grunder som SD är förpassat till att vara en minoritet, är SD inte accepterat i alla sammanhang. Nobelfestens stängda dörrar är en sådan sak som kännetecknar SD:s utanförskap idag. Som man sår får man skörda, brukar man säga.

Men det där ska nog lösa sig med tiden. Anpassar SD sin politik till svenska förhållanden kommer de med all säkerhet slippa bli sett som en ovälkommen minoritet.
För det första är jag inte sverigedemokrat.

För det andra så drivs svenskarna numera av en kappvändarmentalitet till förmåner för den präglande politiken (marxism, liberalism, feminism, HBTQ etc). Vad gemene svensk tycker idag var långt ifrån samma sak som för cirka 50 år sedan. Det är å andra sidan inte så konstigt med tanke på att sovjetisk-amerikansk efterkrigspropaganda präglar både skolorna och massmedierna idag.
2014-11-26, 08:14
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Men du citerade det utan att skriva något under det, och därmed trodde jag att du försökte föra fram någon poäng med det.
2014-11-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jo, jag vet. Men du citerade det utan att skriva något under det, och därmed trodde jag att du försökte föra fram någon poäng med det.

Jaha, då har ni bestämt er för att bli en minoritet. Intressant. Undrar när det ska göra sitt genomslag här på Flashback. Egentligen tycker jag faktiskt lite synd om er. Jag menar, vart ska ni ta vägen? Åka baklänges i tiden? Det enkla samhället från stenåldern kanske är tillräckligt okomplicerat för er?

Citat:
Vad gemene svensk tycker idag var långt ifrån samma sak som för cirka 50 år sedan.
Senast redigerad av Zugabe 2014-11-26 kl. 11:04.
2014-11-26, 13:26
Medlem
Citat:

Jaha, då har ni bestämt er för att bli en minoritet. Intressant. Undrar när det ska göra sitt genomslag här på Flashback. Egentligen tycker jag faktiskt lite synd om er. Jag menar, vart ska ni ta vägen? Åka baklänges i tiden? Det enkla samhället från stenåldern kanske är tillräckligt okomplicerat för er?
Bestämt och bestämt. Vad vi tycker har med politisk åsikt att göra snarare än livsstil. Och man behöver inte gå tillbaka till stenåldern för att uppleva omsorg för identitet i Sverige. Några årtionden hade räckt.
2014-11-26, 20:59
Medlem
Citat:
Bestämt och bestämt. Vad vi tycker har med politisk åsikt att göra snarare än livsstil. Och man behöver inte gå tillbaka till stenåldern för att uppleva omsorg för identitet i Sverige. Några årtionden hade räckt.

Några årtionden, säger du. Ja, jösses. Om det hade varit så väl. För några årtionden sedan var det precis samma jävla gnäll. Och backar man omkring hundra är gnälldes det ännu högre.

Nej, lyssna på mig. Det är stenåldern som gäller för er del, med tusen mil till närmaste granne och er tro på att vara ensam på hela jorden.

Men om du lämnar din lilla bubbla kan du slippa tänka på allt det där.

🌍

Senast redigerad av Zugabe 2014-11-26 kl. 21:17.
2014-11-26, 23:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Några årtionden, säger du. Ja, jösses. Om det hade varit så väl. För några årtionden sedan var det precis samma jävla gnäll. Och backar man omkring hundra är gnälldes det ännu högre.

Nej, lyssna på mig. Det är stenåldern som gäller för er del, med tusen mil till närmaste granne och er tro på att vara ensam på hela jorden.

🌍

Har lyckats undvika dig hittills här på FB, men maken till verkligshetsfrånvänd, dumdryg och helt utan anledning uppblåst pojkrumstangenthamrare får man fan leta efter, herrejävlar...

On-t; (självfallet) beroende på vad man stoppar in för parametervärden i prognoserna vad gäller nativitet, svenskdefinition, framtida invandring etc, etc - men allt mellan 27 och 44 år.
2014-11-27, 00:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Och backar man omkring hundra år gnälldes det ännu högre.

Usch vilka tråkiga troll-inlägg! Trollen ska vara intelligenta eller roliga, helst både och. Skaffa dig en ordentlig utbildning och öva hemma så kanske det tar sig

Lite statistik istället om hur det såg ut i Sverige när min farfar gick i småskolan:

År 1900 fanns exakt 51 st utländska medborgare i Sverige som kom från länder utanför Europa / USA: tabell

Tabellen är från statistisk årsbok 1914, sid 12

Här pratar vi alltså om 51 personer, inte 51 000. Man kan med andra ord tränga in dem i ett klassrum.

Av de totalt 15 281 utlänningar som fanns i Sverige år 1900 så var högst ett par tusen från länder mer än hundra mil från Sverige. Man kunde alltså klämma in dessa på en modern finlandsfärja. Idag pratar vi om över två miljoner personer istället.

Den stora invandringen kom efter andra världskriget. Med samma immigrationspolitik som i Estland hade vi idag varit runt 6 miljoner invånare i Sverige. Då hade vi varit i det närmaste självförsörjande på vattenkrafts-el, mat, haft mycket mer plats i städerna och på vägarna, vinsten från naturtillgångarna hade delats på färre personer, osv.

Istället kan vi snart se fram emot 12 miljoner invånare i Sverige, och då blir vi en minoritet i vårt eget land. Fråga tibetanerna och kurderna hur kul det är.
2014-11-27, 00:48
Medlem
Hej!

Jag är uppväxt i ett "tryggt" område i sthlm. Sedan började jag studera i Malmö. Under perioden jag bott här så har jag redan blivit mordhotad(6 månader). Innan allt detta så har jag inte funderat så mycket över invandring. Men, det är ett problem. Vi svenskar kommer inte vara en majoritet i vårat eget land. Detta i min mening är helt åt helvete. I min mening så är inte frågan " Hur ska vi ta hand om alla?", utan snarare; hur ska vi motarbeta detta.
2014-11-27, 05:58
Medlem
Citat:

🌍

Vad exakt var det gnäll om för 100 år sedan? Kanske om de "hemska rassarna" som media och skolorna sade till alla att frukta? Nej, denna globaliseringstrend präglade inte samhället riktigt förrän på 1990-talet, även om jag i denna tråd har sett dig försöka ge intrycket om att Sverige alltid har varit en PK-regim i modern betydelse,
2014-11-27, 06:22
Medlem
Jag själv lägger inte så stor fokus på etnicitet, men jag förstår inte hur etablissemanget tänker.

Förstår de inte att det är just detta, att svenska folket känner att de blir utbytta som gör att "fascismen" och högern reser sig? Fattar de inte det på fullaste allvar?
2014-11-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
On-t; (självfallet) beroende på vad man stoppar in för parametervärden i prognoserna vad gäller nativitet, svenskdefinition, framtida invandring etc, etc - men allt mellan 27 och 44 år.

Så om senast 44 år är Reinfeldts mycket långsiktiga arbete fullbordat, enligt dig. Jaha, vad ska du göra sen, bita i det sura äpplet eller leka utvandrare?
2014-11-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Den stora invandringen kom efter andra världskriget. Med samma immigrationspolitik som i Estland hade vi idag varit runt 6 miljoner invånare i Sverige. Då hade vi varit i det närmaste självförsörjande på vattenkrafts-el, mat, haft mycket mer plats i städerna och på vägarna, vinsten från naturtillgångarna hade delats på färre personer, osv. Istället kan vi snart se fram emot 12 miljoner invånare i Sverige, och då blir vi en minoritet i vårt eget land.

Nu har ni suttit här på Flashback och gråtit över Sveriges undergång i några år. Och innan internets inträde på scenen satt ni hemma och grät megastora krokodiltårar. Det man kan undra är om det inte snart är dags för er att torka tårarna, stoppa ner näsduken i fickan och gå vidare i livet.

Flickor! Kom igen. Det är en ny dag imorgon också. 📆📅

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in