Citat:
Ursprungligen postat av
nivijag
Håller med dig !
Det är den Nya Sverige politiker skiter i Allt dom bara bry sig om sig själva !
Tycker alla politiker som är för invandring såna som Ami o Rami
ska själva adoptera en anka barn eller hela fam.
Alla som är för mer invandring ska ta ansvar !
och ta sin egen familj som dom ska försörja själva !och ta hand om dom !
att aldrig mer händer det som hänt Yara !
Jag vill inte ha mer anka barn ! och absolut inte mer såna flyktingar som Ami /Rami !
Vi har många svenska barn som mår illa
men vem bry sig om dom ?
Nej alla politiker bry sig om att ta mer o mer och ännu mera alla jävla skit !
och skiter sina ägna ! = vad är det för framtid som vi har ?
Ja , vi alla skattebetalare ska betala för dom som samtidig
Sverige sparar på allt , att såna som Ami o Rami
har betald hyra , mat och mera.
Varför politiker ge inte ett hem åt svenska hemlösa ?
Fan är jävla trött ! vad händer med min älskade Sverige ?
Det handlar om ett land som Sverige som spårat ut totalt, inom det mesta som rör myndighetsutövning och rättsväsende. Med en befolkning som inte får komma till tals längre. Man riskerar repressalier som godtyckliga beslut, orättfärdiga domar och olyckan att drabbas av korruption där rättsväsendet skyddar varandra, eller kriminella med kontakter hos högt uppsatta personer.
Vi har ett välfärdssystem som brakar söner för att våra inarbetade pengar ges bort till patrask som dessa klaner som söker sig hit för att leva på bidrag. De får maximun av det som är möjligt, och söker lite till, som de blir aggressiva/förorättade av att inte få typ, som något extra med förevändning att det skulle gå till Yara.
Denne Rami tog inget jobb, trots att han kunde ha städat eller diskat. De köpte inget second hand typ barnsängar och annat till barnen.
Ingen svensk myndighetsperson vågar säga något, eller komma med förslag, för då haglar rasistanklagelserna. Det så att jag avsyr kriminella oavsett var de kommer ifrån, och anser inte att det är berättigat att importera folk som snyltar, stjäl, mördar, misshandlar, våldtar och allt annat dessa personer ägnar sig åt.
Vi som är uppvuxna i detta land har inte sökt alla dessa bidrag, och inte reflekterat över vad vi har rätt till, eller över socialbidragsbnormen. När jag var ung och behövde pengar var det olika extrajobb, och man tog det som erbjöds. De var i snabbköpet, macken, kiosken m.m.
Senare när man var student var det bättre extrajobb. Vi har alla haft kassabrist och dragit in svångremmen, med att ta olika jobb vi är överkvalificerade för och tycker är tråkiga. Det har varit begagnade barnsaker, återvinning från släkt och vänner, inköp second hand och så vidare. De som är äldre generationen hjälper den yngre, på så sätt som man fabulerar om att dessa araber/klaner gör!
Det finns hos oss alla en spärr mot att gå till sociala, det skulle vara en nödlösning för de som har verkligt behov, vi andra drar in på saker och kommer inte på tanken att söka bidrag vi skulle ha rätt till.
När klaner som dessa kommer in i ett land och tror att bidrag är en rättighet, då kollapsar systemet. Kvinnor som Madi och hennes syster kommer aldrig ha egen lön och därför är familjerna berättigade till bidrag hela livet. Det hjälper föga att vi är tacksamma om en arabisk gubbe kör taxi eller säljer grönsaker, när käringen aldrig kommer ut och får en lön. Beträffande Madis syster och hennes 9 barn är det en ekonomisk katastrof för varje välfärdssystem, barn som behöver extra resurser av allt för att de inte kan språket och ligger efter, och i tillägg så är de inavlade och ouppfostrade.
Av någon anledning så tycker man att dessa personer är berättigade till alla dessa bidrag som aldrig ger dem incitament att göra rätt för sig. Så frågan är vad har jag för nytta av att dessa personer har mer barn än de kan ta hand om eller försörja? Barn som det bara är strul med.