Citat:
Ursprungligen postat av
Jerkstore
Den sämsta är helt klart Vanish-reklamen med Peter. Han kan ju inte ens formulera sig. Skämskudde varje reklamavbrott. Förstår inte varför de inte tog om den så att han i alla fall ficl formulera sig korrekt.
Fan vad jag hatar det här flummiga, vaga sättet att göra reklam. Man gör en massa snabba tagningar samtidigt som man håller kameran snett så det ska se "spontant" och "naturligt" ut. Sen klipper man lite mellan tagningarna så ordflödet ska ge intrycket av spontanitet. "Sen... Jag är så aktiv.
Doserar jag med Vanish!!!. Vanish fungerar bra.... Jag är ofta ute med barnen.
En skopa räcker!!" Vanligt bland tandkrämsreklamerna också. Kameran på sniskan och konstiga formuleringar och ordflödet är helt skevt. Man märker att de klippt mellan olika fraser när en mening helt plötsligt tar slut samtidigt som språkmelodin signalerar det motsatta. Vet inte om ni förstår vad jag menar men jag tror man gör det för att man ska haja till. Hjärnan gillar inte ofullständiga meningar utan man undrar vad som ska komma näst och hjärnan börjar arbeta på att komplettera meningen och försöka förstå innebörden. Istället för att sätta en punkt på slutet håller man det hela lite öppet.