2014-11-25, 11:14
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Börjar ni bli taggade? Så jävla häftigt!

http://orebrohockey.se/biljetter/nhl-matchen

NHL-matchen

- Sumo Battle i första periodpaus
- Ballonghav
- Försäljare på läktaren
- Spelarna kastar ut mössor på läktaren
- Utskjutning av t-shirts med Bazooka
- Publikvärdar delar ut Glowsticks
- Restauranger och kiosker pyntas i NHL-stil
- Maskotar i arenan
- Dancecam + Kisscam

Det låter ju väldigt töntigt men jag kan tänka mig att många (speciellt yngre) gillar det. Tror absolut att det kan bli en positiv sak, så länge det utförs på ett bra sätt.
Citera
2014-11-25, 12:03
Medlem
Godslayers avatar
Man ändrar, naturligtvis, inte reglerna under pågående säsong. Det är inte seriöst någonstans.
Citera
2014-11-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Man ändrar, naturligtvis, inte reglerna under pågående säsong. Det är inte seriöst någonstans.
Iofs så är jag inte emot förslagen dom kommer med. Men just att dom vill göra detta redan nu stinker ju hästballe.
Citera
2014-11-25, 15:04
Medlem
MrLims avatar
Tollefsen avstängd fem (3+2) efter att ha mordhotat linjedomaren, efter domarens utsago.

http://www.farjestadbk.se/artikel/60472/

Tycker faktiskt Tollefsens förklaring låter mer trovärdig, har domaren svårt för norska?
Citera
2014-11-25, 15:05
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Modo var alltså ute och högg i både Yan Stastny och Marcel Müller. Synd att vi inte fick någon av dem dock. Känns dock väldigt bra att Svarten är ute och jobbar på nyförvärv.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/nhl-meriterad-spelare-pa-modos-radar#Ishockey
Citera
2014-11-25, 15:28
Medlem
Daniel Larsson är tillbaka i kassen efter ryggbesvär och en inflammation i axeln, så Joel Lassinantti får vila lite nu. Tycker Joel har gjort det med bravur, men målvakter vill ju gärna ta igen sig lite då och då och stå och dåsa vid båsdörren ett tag.

Tre raka förluster för Luleå nu och imorgon väntar Örebro. Det har blivit bortavinst vid båda tillfällena då lagen mötts denna säsong, så det bådar ju gott. En annan sak som bådar gott är att Luleå är seriens tredje bästa bortalag. Sen finns det ett och annat som bådar ont också onekligen, som att det är väldigt jämna siffror i den där bortatabellen. Men vi Luleåfans är ju kända för att se ljust och muntert på tillvaron, så jag riktar in mig på det som bådar gott.

P.S. Dra åt helvete domarjävlar och väl mött.
Citera
2014-11-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Modo var alltså ute och högg i både Yan Stastny och Marcel Müller. Synd att vi inte fick någon av dem dock. Känns dock väldigt bra att Svarten är ute och jobbar på nyförvärv.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/nhl-meriterad-spelare-pa-modos-radar#Ishockey

Färjestads lagkapten avstängd 5 matcher för dödshot mot domaren, det är en så välskött och fin förening det där, ledarnas beteende genomsyras genom hela förening, från Loob till den uteblivna juniorverksamheten.

Skicka ner dom i div 1 direkt.
Citera
2014-11-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Färjestads lagkapten avstängd 5 matcher för dödshot mot domaren, det är en så välskött och fin förening det där, ledarnas beteende genomsyras genom hela förening, från Loob till den uteblivna juniorverksamheten. Skicka ner dom i div 1 direkt.

Tror inte norrmannen dödshotade domaren, jag tror mer på att domaren är kass på norska.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Att säga att den som blir tacklad har ett ansvar är som att säga att våldtagna kvinnor har ett ansvar.

Du kan ju vara riktigt skojig ibland.
Citera
2014-11-25, 15:39
Medlem
Citat:

Synd att inte Muller återvänder det hadevarit en bra värvning. Men han kanske inte trivdes hos oss under sin tid? Hoppas något dyker upp inom en snar framtid det absolut bästa vore om vi lyckades få ett par nya spelare innan juluppehållet.
Citera
2014-11-25, 16:06
Medlem
von_Ss avatar
Daniel Zaar, vilket hockeyorakel!

Citat:
- Vad tycker du om att att man som spelare sitter två minuter utvisad, oavsett om motståndarna gör mål?
-Lag som är bra powerplay hade kunnat utnyttja det ännu mer, spelat två minuter varje gång. Det påverkar positivt de som är bra i powerplay och negativt för dem som är sämre.
Citera
2014-11-25, 16:08
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Mora.

Hade Modo haft råd, så hade han nog hamnat där.

Citat:

Citera
2014-11-25, 16:19
Medlem
Mr Caves avatar
Jag tycker Tollefsens avstängning är väldigt konstig. Endera så har han medvetet mordhotat en domare, då ska straffet vara betydligt hårdare än fem matcher. Jag skulle inte protesterat mot en avstängning hela säsongen för något dylikt. Eller så har han inte mordhotat en domare, och då ska han inte vara avstängd alls.

Edit: nu vet vi alltså att ett mordhot har samma straffvärde som en fällning (eller slewfoot som det också kallas).

Edit2: en jämförelse med civilrättslig lagstiftning, olaga hot 4 kap 5 § BrB: Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Det ska alltså vara ägnat, dvs avsikten ska vara, att framkalla allvarlig fruktan för sin egen säkerhet eller person.
Senast redigerad av Mr Cave 2014-11-25 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in