Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Mycket kloka ord av tantigheter! Man ska inte joxa till saker i onödan.
Men här tror jag du låter dig luras lite av Rami. När han filmar är Yara redan död. Han påstår att Yara står bredvid bildrutan. Är det inte ganska uppenbart att han ljuger? Och är det inte ganska sannolikt att han då, kanske före Amani, insett att Yara är död. Varför städar man men lämnar blodig kavel framme fullt synlig? Varför är Rami så angelägen att peka ut sina bevis för polisen och visa dem filmen? När ambulans och polis anländer har Yara varit död ett par timmar. Är det att bli av med Amani som är hans fokus fortfarande?
Om han skulle filma för att bli av med Amani, är det inte ett märkligt sammanträffande att det är just denna dag?
Jomenvisst - jag har inte dubbelkollat allt han har sagt vid olika tillfällen. Jag plockar ur mitt minne och där ligger också ett minne av att han tidigare sagt att hon låg på madrassen.
Han är slem, alla gånger.
Madleen har dömt honom som "djur, mördare" och den domen räcker bra för mig och är förödande för honom.
Yaras pappa har också sagt något märkligt om honom, det har jag redan påpekat - men ni får leta själva.
Hur slem han än är, så vill jag ha klart för mig vad som hänt den dagen.
Det är bara bra om man kan hjälpas åt att korrigera och fastslå allt i detalj.