Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Så Tlass har inte makt, det var det dummaste jag hört

Tlass familjen ligger bakom stor del av de som deserterat från armen.
Vet du vilka al-Farouk brigaden är/var? Denna brigad var en av de största 2012.
Det var Tlass familjen som startade denna grupp som var mycket stor i början (kannibalen som åt hjärtat var en Tlass anhängare).
Observera att vi diskuterade huruvida Tlass familjen hade någon inflyttande och makt inom regimen, alltså om de ingick i den inre maktstrukturen.
Citat:
Antar att du inte heller vet varför Tlass familjen tappade mycket support 2013 , ska vara snäll och berätta det
Det var en video på Abed Alrazak Tlass som syriska underrättelsen lagt på nätet, i videon skypade han med en ung tjej, bad henne strippa och sen började runka, många tappade respekten för han och hans familj och sen dess har al-Farouk minskat i storlek, här är en av hans videon, sidan är mycket seg och ofta ligger nere för den är ständigt under attack
http://www.syriantube.net/%D9%81%D8%B6%D9%8A%D8%AD%D8%A9-%D8%B9%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%82-%D8%B7%D9%84% D8%A7%D8%B3-%D9%82%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A6%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%B1-3 .html
Syriska underrättelsen hade postat en fil på opposition sidor med namnet
efterlista av regeringen och alla som öppnade filen fick en trojan installerad på sin dator, underrättelsen kunde se allt som man gjorde, och allt man hade i datorn, det blev massa runkvideo
Jag bjuder på ett par video på FSA ledare i action
http://www.syriantube.net/%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B9%D8%A8%D8%AF-% D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B2%D9%8A%D8%B2-%D9%83%D9%86%D8%B9%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D8%A7.h tml
http://www.syriantube.net/%D8%B9%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A9-%D8%AA%D8%AF%D9%88%D8%B3-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%B1%D8%A3%D8%B3-%D8%A7 %D9%84%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B3.h tml
Detta är en kraftigavstickare från ämnet, men du verkar trivas med att avlossa en sekteristisk salva mot dina sunnitiska landsmän och jag har vis förståelse, men i vart fall så ska jag rätta till dina fakta fel. Det var i augusti 2012 som sexvideon släpptes och gruppens omfattande nedgång började november 2013. Gruppens nedgång berode inte på den här videon, Abdull Razaq blev ersatt av en annan och sen var det inget mer med det.
Gruppen hade många interna problem och saken blev inte bättre när de även fick externa problem i och med att rebbelgrupper började strida sinsemellan. Men jag lovar dig att det var kul när du sa att en av de större rebellgrupperna gick under pga av att ledaren runkade på en video. Tror du Assads regim hade fallit ifall storpannan gjort samma sak eller hade dem bara ersatt honom med någon annan som tex Maher.
En sak till, han åt väl inte upp hjärtat? Han hade väl den i munnen bara. I vilket fall, riktigt skadade personer. Jag tror såna här saker främst har att göra med att grupperna måste marknadsföra sig för de välbergade salafistiska finansiärerna. Det fanns hundratals enskilda och nästintill självständiga militantgrupper, alla dessa är konkurenter och kämpar om samma pengar. Den som är värst får mest.
Citat:
Nopp, det ovan var ex på vad en författare skrivit och du kopierat texten .
(Haha) Nej. Det var inget citat, men jag använde information om händelsen i el-Rastan från boken som författaren skrivit och det visade sig vara ett perfekt exempel på vad skillnaden är mellan inflyttande och pengar.
Citat:
Hehe du är som en liten pojke som hittat en turistguide till något land och efter ha läst den tror kan/vet allt om landet och har bråttom till skolan för att berätta för sina klasskompisar det han lärt sig .
Men men om du ändå vill kolla upp så här kommer det några namn
Shlash ,
Ghrewati ,
al-Tokhy ,
Anboba ,
Beshnaq
Ska du också ställa dig i den ärofyllda ledet och komma med gissningar om användares person och liv. Du är rolig och detta ballanserar upp dina negativa aspekter, underskatta det inte för ibland kan det ha avgörande betydelse. Det finns en korn av sanning i det här, jag tycker om information.
Nu till namnen som du raddat upp. Det som dem alla har gemensamt är att du felstavat var enda en av dem.

Vad är shlash, snackar vi om en dryck som innehåller is och socker eller vad? Shalish är en alavitisk familj och ingår i dem 3 mäktigaste familjerna i regimen, jag nämnde dem i ett tidigare inlägg. Dem andra är 3 sunnitiska och en kristen. Det finns inte lika mycket information om dessa som dem tre familjeran jag nämnt. Dem verkar bara hålla på med affärsverksamhet och tydligen varit utsatta för sanktioner. Ska kolla om jag hittar något mer om dem, om de har inflyttande eller bara pengar, jag återkommer.
Observera att den inre kretsen är en skara som bestämmer allt. Det är inte vem som helst som kommer in, det är väldigt få personer. När jag skriver inflyttande så menar jag att personen i fråga finns in i den här kretsen och har möjligheten att påverka besluten som tas. Utanför dem här så finns givetvis flera andra som är mäktiga eller rika, men de befinner sig forfarande utanför kretsen. Skillnaden på att vara innanför och utanför kan exemplifieras med Tlass som blev totalt överkörd.