2014-11-23, 18:45
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Naiva? Kanske. Men det fanns ingen anledning att fortsätta ha samma styrka i försvaret när inget reellt hot fanns.
Om AKB har varit så långt från M-toppen så länge kanske hon inte är mogen för jobbbet.

Är det säkert att det inte är nya Mp du röstar på? Det partiet är också för fri invandring och symboliskt försvar.
Om inte antar jag att du nu är engagerad med att hjälpa MUF fälla Svantessons lite försiktiga förslag om försörjningsplikten i anhörighetsinvandringen.
Citera
2014-11-24, 19:08
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur ser du på att AKB har stöd av MUF som är lika pestsmittat av liberalism och vurmande för massimport av människor från utvecklingsländer som Centern, Folkpartiet och Miljöpartiet är?
Bra att AKB har stöd från MUF. Gör ingen värdering i MUFs ideologi eller värderingar eftersom det är off-topic i denna tråd.
Citat:
AKB har varit med på moderaternas resa under hela deras tid vid makten på 2000-talet, hur tänker du där att det skulle bli en annan inriktning och politik med AKB?
Som jag skrivit tidigare så har jag inte sett en koppling mellan hennes då låga deltagande i moderaterna och FRs skapande av nya moderaterna. Snarare ser jag ett mönster där hon eventuellt kan ha en annan hållning, men det återstår att se.
Citat:
Hur ser din gyllene formel ut för att underlätta integrationen ?
Off-topic.
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Vem säger det?
Vem har sagt något annat?
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Om AKB har varit så långt från M-toppen så länge kanske hon inte är mogen för jobbet.
Då? kanske inte. Nu? kanske.
Citera
2014-11-24, 19:14
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Då? kanske inte. Nu? kanske.
Om bara" kanske" blir följdfrågan: har du något annat namn som du tror mer på?? Eller skulle vara lika möjlig?
Citera
2014-11-24, 19:21
Bannlyst
Citat:
Du inser väl det gigantiska dilemmat? Ändrar man kurs o plötsligt börjar förespråka restriktivare inv.politik har man ju gett SD inflytande, o att inte göra det har hittills varit viktigare än att ta i tu med problemen med massinvandringen. Att erkänna att man länge drivit en felaktig o oansvarig politik är helt otänkbart för en ledande politiker.

Egentligen det är inte så djävla svårt

Jag känner mig rätt tjatig men varför kan inte Moderaterna försöka att vinna tillbaka sina kärnväljare? Jag jobbade ideellt i 18 år för partiet.

Dom som var för restriktiv invandringspolitik och såg det meningsfulla med ett totalförsvar och ge polisjobbet den lön och den status den är värd.

Till sist skärp straffen en grov misshandel t.ex det bör ge minst 3 år och en återfallsförbrytare ska inte ges vård utan låsas in för samhällets bästa.

Ta tillbaka förorterna till den standard dom en gång var och en möjlighet för dom som fick ett jobb i vårt land att bo i och dom som var unga och studerade kunde bo där billigt för att slippa ta alltför höga lån.
I dag bor det bara rövare och banditer i dessa områden det har Polisen själva erkänt.

Som man säger i England - Lets Take Back Our Streets.

Det är en rörelse i många länder men just bara i Sverige är det något fult?

Anna Kinberg-Batra står inför ett vägval mer av samma dåliga eller en återgång till det som anses som är normalt i övriga EU om man är konservativ.
Senast redigerad av Bodies 2014-11-24 kl. 19:25.
Citera
2014-11-24, 19:59
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Om bara" kanske" blir följdfrågan: har du något annat namn som du tror mer på?? Eller skulle vara lika möjlig?
Det bästa vore om Elmsäter-svärd och AKB kunde slåss om platsen, nu har dock AKB betydligt mer stöd inom partiet och skulle därför vinna med hästlängder. Ser inte att det finns så många fler alternativ som är aktuella i dagsläget. Fjellner tycker jag är en intressant kandidat för framtiden, erfaren, klok, ung och står mer höger än FR. Risken med honom är att partiet skulle kunna återgå till att sluta locka mittenväljare och inte få någon makt. Tobé skulle nog också fungera som partiledare.
Citera
2014-11-24, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Egentligen det är inte så djävla svårt

Jag känner mig rätt tjatig men varför kan inte Moderaterna försöka att vinna tillbaka sina kärnväljare? Jag jobbade ideellt i 18 år för partiet.

Dom som var för restriktiv invandringspolitik och såg det meningsfulla med ett totalförsvar och ge polisjobbet den lön och den status den är värd.

Till sist skärp straffen en grov misshandel t.ex det bör ge minst 3 år och en återfallsförbrytare ska inte ges vård utan låsas in för samhällets bästa.

Ta tillbaka förorterna till den standard dom en gång var och en möjlighet för dom som fick ett jobb i vårt land att bo i och dom som var unga och studerade kunde bo där billigt för att slippa ta alltför höga lån.
I dag bor det bara rövare och banditer i dessa områden det har Polisen själva erkänt.

Som man säger i England - Lets Take Back Our Streets.

Det är en rörelse i många länder men just bara i Sverige är det något fult?

Anna Kinberg-Batra står inför ett vägval mer av samma dåliga eller en återgång till det som anses som är normalt i övriga EU om man är konservativ.

Väldigt bra sammanfattning jag snackar bara om AKB eftersom det blir hon som tar över allt annat är bra trams.
Jag hoppas precis som dig att hon lyssnar av med kommunpolitikerna ute i landet för det vi behöver nu är inte mer skattesänkarpolitik eller mer medmänsklighet jag tror hon måste vallfärda runt i alla delar av landet där SD är väldigt starka och sen bilda sig en seriös sammanfattning.

Nu tror jag att Anna var körd från dag ett men hon har så många väljare som vill rösta på henne egentligen och inte på högerextrema partier.

Vore jag hennes politiska sekreterare hade jag oxå rått henne att stänga dörren till Åkesson men absolut inte fortsatt med den politik som Fredrik förlorade så stort på.

Vill hon vara nästa Stadsminister kandidat kan hon aldrig klå Annie Lööf utan att lyfta fram frågan med den orimliga invandring vi har just nu?
Citera
2014-11-24, 21:02
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut

Vore jag hennes politiska sekreterare hade jag oxå rått henne att stänga dörren till Åkesson men absolut inte fortsatt med den politik som Fredrik förlorade så stort på.

.. lyfta fram frågan med den orimliga invandring vi har just nu?
Och varför skulle hon stänga dörren till JÅ om båda hyser uppfattningen/driver linjen att invandringen är orimlig?? Man får inte ebolasmitta av att prata med SD, tro't eller ej...
Samma omogna inställning började man med i Danmark o Norge också men slutade snart och tog med dem i den demokratiska processen. I Norge nu ett regeringsparti!!
Citera
2014-11-24, 21:08
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
MUF kommer att slåss med näbbar o klor mot en omorientering högerut, och MUF kontrollerar många ombud genom sitt stora medlemsantal. Dukat för en mesig kompromisslinje..
Citera
2014-11-24, 21:44
Bannlyst
Det är ju faktiskt så illa för Moderaterna att om dom inte vurmat så för folk som vi inte har jobb till INVANDRARE så skulle dom vara minst 5 procentenheter större än sossarna i dag enligt SIFO.

Man ska inte snacka illa om folk som springer hem till mamma när något går illa men Fredrik trodde att alla Svenskar tyckte samma som hans vänner där och dom han umgicks med i överklassen sen ville han inte vara med mer?

Där hade han fel ska bli skoj att läsa hans bok och vilka han hänvisar till som s.k vanliga vänner och av folket?

Hoppas inte att AKB var den värsta överklasstjejen ihop med ur Svensken BATRA?
Senast redigerad av Bejrut 2014-11-24 kl. 21:54.
Citera
2014-11-24, 21:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Det bästa vore om Elmsäter-svärd och AKB kunde slåss om platsen, nu har dock AKB betydligt mer stöd inom partiet och skulle därför vinna med hästlängder. Ser inte att det finns så många fler alternativ som är aktuella i dagsläget. Fjellner tycker jag är en intressant kandidat för framtiden, erfaren, klok, ung och står mer höger än FR. Risken med honom är att partiet skulle kunna återgå till att sluta locka mittenväljare och inte få någon makt. Tobé skulle nog också fungera som partiledare.
Min övertygelse är inte, tvärtemot din, att partiet inte ska bygga vidare på den sentida traditionen att bara välja g:a, men till åldern rätt unga, MUF:e, den ena mer liberalare än den andra. Att tränga sig in i mitten o i stort sett lägga sig t.v. om övr allianspartier verkar inte leda till valframgång. Konkurrensen i mitten kommer att leda till att ett av de mindre allianspartierna snart åker ut. Den här förflyttningen var mindre märkbar 2006 men tydlig nog för många 2014. Den övergivna planhalvan t.h. har blivit väldigt stor o där frodas nu SD...'påfyllda' med allt fler tidigare moderatväljare (som du tror snart snällt återvänder).
Citera
2014-11-24, 21:53
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Min övertygelse är , tvärtemot din, att partiet inte ska bygga vidare på den sentida traditionen att bara välja g:a, men till åldern rätt unga, MUF:e, den ena mer liberalare än den andra. Att tränga sig in i mitten o i stort sett lägga sig t.v. om övr allianspartier verkar inte leda till valframgång. Konkurrensen i mitten kommer att leda till att ett av de mindre allianspartierna snart åker ut. Den här förflyttningen var mindre märkbar 2006 men tydlig nog för många 2014. Den övergivna planhalvan t.h. har blivit väldigt stor o där frodas nu SD...'påfyllda' med allt fler tidigare moderatväljare (som du tror snart snällt återvänder).

Ska stå: Min övertygelse är, tvärtemot...
Citera
2014-11-25, 02:58
Medlem
Christopher.s avatar
Ett misstag, är övertygad att moderaterna åker ner under 20% kommande val. Hon utstrålar arrogans och hennes snedsteg att moderaterna kommer tappa röster utanför tullarna, dvs övriga Sverige http://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w.

Nej - ett misstag men jag tror moderaterna kommer ännu en gång gå en kräftgång, 13-18 % kommande nyval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in