2014-11-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Angående Ramis tillförlitlighet...

Tidigt på morgonen den 23 april sjukskrev sig Rami genom att skicka mejl till E*a N*man, som är coach och samordnare på företaget Alpha CE där Rami gjorde praktik.

Han skrev då att han var jättesjuk, hade ont i hela kroppen och att det var frågan om influensa. Han skickade sedan ett sms samma dag kl 09:16 och skrev då: "Hej Jag är jättesjuk och trorr jag har influnsa. Jag kommer inte idag Mvh Rami Ashour."

Sedan satte han sig på tåget tillsammans med Amani och barnen. I Lund skildes de åt - Amani fortsatte till Landskrona medan Rami fortsatte till Kastrup och Holland.

Den 28 april var hela familjen hemma i Karlskrona igen. Samma dag skulle Rami ha varit hos samordnaren för Blekinge och när han inte kom försökte hon nå honom på telefon. Hon lyckades inte, vilket han nästa dag förklarade med att hans telefon gått sönder...

Han ljuger som en häst travar ...

Andra ursäkter har varit att han behövt tolka för Madi vid sjukhusbesök, att barnen varit sjuka, att Madi ev hade bröstcancer mm

Tillförlitligheten är det inte så mycket bevänt med.
Citera
2014-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har påtalat att jag tror att föräldrarna och barnplågarna kan ha upplevt Yara som ett barn som behöver uppfostras, och jag har frågat mig varför, flera gånger.

Utifrån dina eller mina värderingar är Yara allt för kuvad och rädd, för villig att hjälpa till och vara till lags. Vi ser inget förmildrande i hur Yara behandlades, men det är tydligt att andra kulturer tillåter denna behandling av barn och kallar det för fostran.

Det är väl här kulturkrocken märks, vi ser så helt olika på hur flickor skall vara!

Det verkar inte som om det skulle ha något med kultur att göra med tanke på att familjen de besökte inte alls hade någon syn på hur flickor ska vara eftersom mamman i den familjen uppmanande till att Yara skulle leka aktivt, springa och hoppa och stoja och inte bara sitta stilla.
Citera
2014-11-24, 17:55
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Andra ursäkter har varit att han behövt tolka för Madi vid sjukhusbesök, att barnen varit sjuka, att Madi ev hade bröstcancer mm

Följaktligen finns det skäl att ifrågasätta trovärdigheten i allt han säger - även hans uppgifter om att Amani tidigare skulle ha misshandlat honom både med kavel, sladd och kniv, att han sett Amani slå Yara etc etc...
Citera
2014-11-24, 18:04
Medlem
Citat:

Kvinnor på AF, kvinnor på FK, kvinnor på praktiken, kvinnor i skolan, kvinnor därhemma, kvinnor som åklagare och domare. Var de än finns, inget att ta på allvar, bara ljuga, slingra sig, klara sig undan.
Det går bra ett tag, men snart tror ingen på honom, pengarna minskar och tonen hårdnar. Mycket frustrerande för Prince Advokato Rami och hans ego.

Frustrationen tar han ut i hemmet - var annars? Det är klassiskt, all statistik talar för honom som gärningsman. Båda slår, men han slår hårdast.

Jag hoppas Amani berättar om hans roll i saken, att hans självförsvar spricker, att han hamnar i fängelse, och att han där får träffa såna män som vågar sig på andra män och inte behöver misshandla kvinnor och barn för att känna sig som folk. Såna män kommer att vilja lära honom ett och annat och deras pedagogik skiljer sig från den på SFI.
Citera
2014-11-24, 18:07
Medlem
Citat:
Följaktligen finns det skäl att ifrågasätta trovärdigheten i allt han säger - även hans uppgifter om att Amani tidigare skulle ha misshandlat honom både med kavel, sladd och kniv, att han sett Amani slå Yara etc etc...
Ett facebook konto har han sagt i politiforhør. Han har ikke sagt hvem som drifter "Prin* R*mi B*ck"
Citera
2014-11-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Troligt att man är och fiskar vid havet från kl.16.00 till 21.00 under vintern och tidig vår.
Nej, jag tror inte heller att han fiskade. Däremot tror jag att han undvek hemmet och inte brydde sig om sin familj. Om han sov hemma någon enstaka gång så bjöd han kanske Madi på en sovmorgon.
Citera
2014-11-24, 18:16
Medlem
Citat:

Precis. Jag tror man skall ifrågasätta alla Ramis uttalanden om vad som hände den dagen/kvällen och se vilken historia som då tecknar sig.

Vad finns kvar då?
Citera
2014-11-24, 18:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har också funderat över den där stickkontakten, varifrån den kommer, varför den har klippts av (det är en helgjuten jordad kontakt som inte går att sätta på någon annan sladd) och varför den ligger i askfatet. Jag tror förresten att det vita, som du tolkar som vit färg, i själva verket är aska.
Ja, aska kan nog stämma. - Kontakten ser ut att vara avklippt från en apparatsladd, t.ex. från en strykjärnssladd; ev. för att lättare kunna användas som ett piskliknande vapen med en mindre tyngd bara i ena änden. - Var är strykjärnet? Borde inte ett sådant med tanke på alla klädkassar stå förberett på något av strykborden? - M börjar under ett förhör plötsligt att prata om "brännmärken" (s. 813).* Senare associerar hon också till "strykjärn" (s. 888).** - Man har torkat upp blod (enligt äldste sonen), verkar efter bästa förmåga ha rengjort kaveln (inga identifierbara fingeravtryck funna), försökt gömma undan den vita, blodiga sladden mm. - Vad kan mer kan ha hunnits med? - Soprum och tvättrum har genomsökts, man har kollat igenom alla trappavsatser mm. Att kaveln låg kvar i fönstret tyder dock på att man inte har bedrivit något direkt systematiskt undanröjande av bevis. Den vita förlängningssladden (med blod, som du konstaterat, utefter hela sin längd: 6,5 m) kan ha använts vid något tidigare uppfostringspass.

*
**
Citera
2014-11-24, 18:21
Medlem
Citat:

Det kan ju faktiskt vara så att det bara är den ena som styrt allt och det kan vara kvinnan precis som i många andra fall där en person styrt och misshandlat hela familjen. Krävs inte fysisk styrka för att hålla människor i ett järngrepp.
Citera
2014-11-24, 18:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Precis. Jag tror man skall ifrågasätta alla Ramis uttalanden om vad som hände den dagen/kvällen och se vilken historia som då tecknar sig.

Vad finns kvar då?
Ja, så bör man absolut gå till väga - och givetvis även ifrågasätta allt vad AM säger. - Det finns bevis i form av blod från AM inne i klädkammaren, äldste sonens vittnesmål om att det bara var hans mamma som slog plus att man torkat upp blod efter Y, kvitto, fiskebilder, vittnesmål, sms, tidsloggade samtal under kvällen mm. - En systematisk genomgång behöver göras för att se vad som kommer att belasta Y:s moster resp. morbror tillika faktisk resp. särskilt utsedd vårdnadshavare.
Citera
2014-11-24, 18:34
Medlem
Någon nämnde psykopat/sociopat tidigare ... jag börjar också luta åt det - när det gäller Rami.

Enligt Hares skala http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php

Känna igen en psykopat http://www.psykopat.se/kanna-igen-psykopat.php
Senast redigerad av Remark 2014-11-24 kl. 18:46.
Citera
2014-11-24, 18:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det kan ju faktiskt vara så att det bara är den ena som styrt allt och det kan vara kvinnan precis som i många andra fall där en person styrt och misshandlat hela familjen. Krävs inte fysisk styrka för att hålla människor i ett järngrepp.
Ja, men för varje slag som kvinnan utdelat har det funnits en man som kunnat förhindra slaget, eller som allra senast nästföljande slag. Om så ej har skett måste mannen anses lika skyldig som kvinnan, eller..? - Befriar rädsla och/eller feghet från skuld, och i så fall hur mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in